تست همراه اول

سرویس خبر
4 اردیبهشت 1399 ساعت 22:17
1 نظر

 

59 خودرو که در سال 2020 تولید نخواهند شد (قسمت دوم)

59 خودرو در سال 2020 دیگر در بین ما نیستند. شکی نیست که از شنیدن بعضی از این نام ها به شدت متاثر و از بعضی دیگر بسیار خوشحال خواهیم شد.

این مطلب را بخوانید:

59 خودرو که در سال 2020 تولید نخواهند شد (قسمت اول)

اما بالاخره برویم بر سر قسمت دوم:


 

Infiniti: Q70/Q70L; QX30

ابتدا اجازه دهید تا سرگذشت کوچکی از برند اینفینیتی را برایتان توضیح دهم. در بین سال‌های 1986 تا 1989 سه خودروساز مطرح ژاپنی یعنی تویوتا و هوندا و نیسان رقابت نفس‌گیری را برای حضور در بازار آمریکای شمالی آغاز کردند. با توجه به میزان رفاه مالی در آمریکای شمالی این سه خودروساز دریافته بودند که برندهای لوکس ساز در این کشور شانس بیشتری برای کسب سود دارند. ازاین ‌رو تویوتا با تأسیس لکسوس و هوندا با تأسیس آکورا وارد بازار آمریکای شمالی شدند. نیسان نیز که نمی‌خواست از این قافله عقب بماند برند لوکس ساز خود را تحت عنوان اینفینیتی را تأسیس و در سال 1989 آن را وارد بازار بزرگ آمریکای شمالی کرد. بدون شک اینفینیتی یکی از موفق‌ترین برندهای ژاپنی چند سال اخیر در جهان به شمار می‌آید. خودروهای این برند در بازارهایی چون بازار آمریکا اعتبار خاصی دارند. بگذارید در مورد خودروها توضیح دهم. دو خودرو Q70 و Q70 L دو سدان لوکس هستند که البته هردو در دسته سدان ‌های سایزبزرگ دسته‌بندی می‌شوند. شاید دلیل حذف این دو خودرو را بتوان از گزارش سالانه اینفینیتی دریافت جایی که شاسی‌بلند اول این شرکت یعنی QX80 بیش از 14 دستگاه به فروش رفته در سه‌ماهه آخر سال 2019 داشته ولی دو سدان این برند ژاپنی روی‌هم‌رفته تنها 2100 دستگاه به فروش رفته در آمریکا داشتند. این آمار ضعیف باعث شده تا برند ژاپنی دو سدان خود را از چرخه تولید حذف نماید. در مورد ویژگی این دو خودرو علاوه بر زیبایی طراحی‌شان میتوان به توان خوب آن‌ها اشاره کرد. هردوی این مدل ها از دو نوع موتور یکسان استفاده می‌کنند. یک نمونه از موتور ها یک 6 سیلندر 3.6 لیتری است که می‌تواند 310 اسب بخار توان تولید نماید و دیگری یک نمونه 8 سیلندر 5.4 لیتری است که می‌تواند 420 اسب بخار توان تولید نماید. قیمت Q70 در بازار آمریکا بین 50 تا 66 هزار دلار و قیمت Q70 L بین 51 تا 67 هزار دلار تعیین‌شده است. البته مدل هیبریدی این خودرو همچنان تولید خواهد شد. اما آخرین‌مدلی که از چرخه محصولات اینفینیتی حذف می‌شود یک کراس اوور کوچک سایز است. QX30 یک خودرو مناسب و صدالبته کارآمد است. این خودرو از یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر استفاده می‌کند در ضمن یک توربوشارژ نیزاین مجموعه را همراهی می‌کند تا در این صورت توان این خودرو به 208 اسب بخار برسد. شاید بزرگ‌ترین دلیل حذف این خودرو این باشد که اینفینیتی می خواهد خودرو شاسی‌بلند QX50 را یک جایگاه تقلیل دهد و به‌جای این خودرو به فروش برساند. قیمت این خودرو در بازار آمریکا بین 30 تا 41 هزار دلار تعیین‌شده است.

Q70L

QX30

Jaguar: XJ; XJR

شک نکنند که کارشناسان از هر تغییری در کارخانه جگوآر استقبال می‌کنند. وضعیت فروش پرچم‌دار کلاس سدان های جگوآر و البته جانشینش آن‌قدر بد بوده که بالاخره این شرکت انگلیسی تصمیم گرفته از دست آن‌ها خلاص شود. حقیقت این است که جز دولت انگلیس هیچ مشتری بزرگی برای این کلاس خودرو برای جگوار وجود ندارد. اوضاع در قسمت تولید سدان ها در این کارخانه اصلا طبق روال پیش نمی رود اما به‌جای آن در بخش تولید شاسی‌بلند ها اوضاع برای جگوآر به معنی واقعی کلمه عالی است. کافی است بدانید این شرکت در سال گذشته توانسته 13000 هزار دستگاه از SUV محبوب خود یعنی F-PACE به فروش برساند. اما در مورد پرچم‌دار این شرکت یعنی XJR این عدد تنها به 1200 دستگاه می‌رسد. با توجه به این آمار ناامیدکننده جگوآر تصمیم گرفته که روند فروش دو سدان خود را متوقف کند و به‌جای آن تمرکز بیشتری بر روی بازار SUV ها داشته باشد. اگر بخواهیم نگاه اجمالی به این دو خودرو بیندازیم باید بگوییم بزرگ‌ترین ویژگی این دو خودرو موتورهای توانمندشان محسوب می‌شود. جگوآر در XJR از یک موتور 5 لیتری 8 سیلندر استفاده می‌کند. جگوآر این مدل را با یک توربو شارژ نیز همراه کرده در این صورت این موتور می‌تواند 575 اسب بخار توان برای این خودرو تولید نماید. اما خودرو XJ به‌عنوان برادر کوچک‌تر XJR از یک موتور 3 لیتری 6 سیلندر سوپر شارژ استفاده می‌کند. این موتور می‌تواند برای این خودرو 330 اسب بخار توان تولید نماید. قیمت jaguar XJR در حدود 122 هزار و مدل XJ در حدود 70 تا 99 هزار دلار تعیین‌شده است.

Land Rover: Range Rover Evoque Convertible

شاید در ابتدا ایده یک شاسی‌بلند دو در با سقف باز شونده توسط لندروور جذاب به نظر می‌رسید اما در مورد نتیجه کار عبارتی جز افتضاح به ذهن نمی‌رسد. عجیب است که بگوییم یک خودرو LAND ROVER آن‌قدر افتضاح است که ما از فهمیدن کنار رفتنش از زنجیره تولید بسیار خوشحال شدیم. شاید خودروای که در ذهن ما بود بسیار دورتر از تصورات این شرکت انگلیسی بود. این شرکت حتی در طراحی این خودرو نیز تغییراتی حاصل نکرده و تقریباً می‌شود گفت مدل Evoque را انتخاب کرده و سقف را از روی سرش برداشته و به‌عنوان اولین شاسی‌بلند تاریخ با سقف باز شونده به دنیا عرضه کرده است. شکی نیست که مهندسان این شرکت با این محصول ما را تا ابد از ایده‌های جدید خود نگران خواهند کرد. اما تنها نکته منفی این خودرو به‌ظاهر نه‌چندان زیبا آن مربوط نمی‌شود. این خودرو ازلحاظ پیشرانه نیز یک خودرو ضعیف محسوب می‌شود. نمی‌توان منطق مهندسان این شرکت را درک کرد. درست است با برداشتن سقف کمی وزن خودرو را کم کرده‌اند اما این کاهش وزن به‌اندازه‌ای نبوده است که باعث بشود در این خودرو از چنین پیشرانه ضعیفی استفاده شود. این خودرو سنگین ‌وزن از یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر استفاده می‌کند. تنها ویژگی این موتور استفاده از تنها یک سوپرشارز محسوب می‌شود. این موتور می‌تواند درنهایت 237 اسب بخار توان تولید نماید که به‌ هیچ ‌وجه برای این وزن و هیکل مناسب به نظر نمی‌رسد. قیمت این خودرو در بازار جهانی بین 52 تا 57 هزار دلار تعیین‌شده است. در پایان باید این را اضافه کنیم که از خداحافظی با این خودرو بسیار خوشحال می‌شویم وامیدوارم که دیگر خودرویی مانند این‌یکی تولید نشود

Lincoln: MKC; MKT

اگر نمی‌دانید برند لینکلن متعلق به کدام کشوراست باید بگویم که لینکلن یک برند آمریکایی است و عمده شهرتش نیز به دلیل تولید شاسی‌بلند های مطرح و جذاب است. البته این دو خودرو به‌هیچ‌عنوان خودروهای بدی محسوب نمی‌شوند. البته هر دو یک سری مشکلات ریز دارند. درمورد MKT باید این را بدانید که این خودرو یک SUV فول سایز است. مشکل عمده این خودرو به بهره‌گیری از طراحی قدیمی و البته بدفرم برای سال 2020 است. البته این خودرو درزمینهٔ پیشرانه و توان بسیار توانمند و کارآمد محسوب می‌شود. این خودرو از یک موتور 6 سیلندر 3.5 لیتری استفاده می‌کند. این موتور را یک توربوشارژ نیز همراهی می‌کند تا به‌این ‌ترتیب توان آن به 385 اسب بخار برسد. قیمت این خودرو در بازار جهانی بین 49 تا 52 هزار دلار است. اما در مورد خودرو MKC. این خودرو یک کراس اوور متوسط محسوب می‌شود و برخلاف مدل قبلی بزرگ‌ترین نقطه قوتش به بحث طراحی آن برمی‌گردد. این خودرو درزمینهٔ پیشرانه از یک موتور 2.3 لیتری 4 سیلندر استفاده می‌کند. توان این موتور در حدود 250 اسب بخار است. قیمت این خودرو بین 33 تا 49 هزار دلار تعیین‌شده است.
 
MKC
 
MKT
 

Maserati: GranTurismo; GranTurismo Convertible

مازراتی پر ابهت نیز دست به تغییراتی زده و دو مدل خودرو را از چرخه تولیدش خارج خواهد کرد. البته نکته اینجاست که این دو خودرو به طرز عجیبی پرطرفدارند و خودروهای بی‌نظیری محسوب می‌شوند. یقیناً دلیل حذف این دو خودرو نه ظاهر و نه میزان فروش آن‌هاست. این دو خودرو در سال 2007 در نمایشگاه جنووا به نمایش درآمدند. البته در این مدت بهبود های متعددی را به خودشان دیده‌اند. همان‌طور که می‌دانید روند جدیدی در صنعت خودروسازی جهان آغازشده. آن روند همان تولید خودروهای پاک یا به ‌قول ‌معروف برقی یا هیبریدی است. مازراتی که از فروش این دو خودرو بسیار راضی است تصمیم دارد که نسخه‌های قدیمی را از دور خارج و به‌جای آن‌ها مدل‌های برقی تولید کند. البته مازراتی تأکید کرده که نسل جدید این دو خودرو از طراحی جدیدی بهره می‌برند که هم جدید باشد و هم شمارا به یاد این دو خودرو بیندازد. هر دو این خودروها به‌ واسطه سوپر کار بودنشان از طراحی‌های چشمگیر و بی‌نظیری بهره می‌برند. در مورد پیشرانه نیزاین دو خودرو از موتور یکسانی بهره می‌برند. توان هردوی این خودروها را یک نمونه 8 سیلندر 4.7 لیتری دو توربویی تأمین می‌کند. ابن موتور می‌تواند برای هرکدام از این خودروها 475 اسب بخارتوان تولید نماید. هر دو این خودروها 0 تا 100 را در زیر 4 ثانیه طی می‌کنند فقط مدل Convertible به‌ واسطه وزن کم ‌تر کمی سریع‌ تراست. قیمت مدل Gran Turismo بین 133 تا 150 هزار و مدل Convertible بین 150 تا 170 هزار دلار است.
 
 
 

Mercedes-AMG: GLE 43 Coupe/SUV; SL63

ظاهراً مرسدس هم از این کاروان عقب نیفتاده است و دست به تغییر در ترکیب خود زده است. البته نکته این است که این شرکت بعضی از مدل‌های بالا رده خود را از چرخه تولید حذف کرده. بگذارید از GLE 43 Coupe شروع کنیم. این خودرو علاوه بر اینکه یک کپی آشکار از روی فرم bmw xm4 است رقیب اصلی آن نیز محسوب می‌شود. شاید جذاب نبودن کافی والبته داشتن یک رقیب سرسخت که حتی برای یک روز هم به این خودرو مجال نفس کشیدن را هم نداده دلایل مناسبی باشند تا مرسدس این خودرو را برای همیشه به تاریخ بسپارد. البته مدل قوی‌تر این خودرو یعنی مدل 53 همچنان در حال انجام‌وظیفه است ولی به نظر نمی‌رسد باوجود رقیبی چون bmw XM6 آن خودرو هم برای مدت زمان زیادی در میدان نبرد دوام بیاورد. این خودرو یک خودرو قوی و البته گران‌قیمت محسوب می‌شود. مرسدس برای این خودرو از یک موتور 2 توربویی 3 لیتری 6 سیلندر استفاده کرده است. این موتور ساخت AMG است و می‌تواند 385 اسب بخار توان تولید نماید. قیمت این خودرو در بازار جهانی در حدود 71 هزار دلار است. اما خودرو دیگر این شرکت یک SUV است. این خودرو یک SUV سایز متوسط است که برای بازار آمریکا توسعه داده‌شده است. دلیل حذف این خودرو بیشتر به خاطر تولید یک نمونه جدیدتر و البته کارآمد تربوده است. درزمینهٔ پیشرانه هم این خودرو از 3 نوع پیشرانه متفاوت استفاده می‌کند. اما آن پیشرانه‌ای که بیشتر از 2 نمونه دیگر مورد استقبال خریداران بوده یک نمونه هیبریدی 6 سیلندر 3 لیتری توربوشارژ است. این موتور می‌تواند 350 اسب بخار توان برای این خودرو تولید نماید. قیمت این خودرو درنهایت بین 55 تا 77 هزار دلار تعیین‌شده است. اما آخرین خودرو حذف‌شده مرسدس در سال 2020 یک پرچم‌دار از کلاس S است. شاید بزرگ‌ترین دلیل حذف این خودرو به قوانین سخت گیرانه اتحادیه اروپا درزمینهٔ ممنوعیت تولید خودروهایی با موتورهای پرمصرف باشد. این قانون در سال 2017 تصویب‌شده و متأسفانه این خودرو نیز تولید 2017 است ازاین‌رو مرسدس مجبور شده این خودرو را از دامنه محصولات خود حذف نماید. این خودرو درزمینهٔ توان از یک موتور 8 سیلندر دوتوربویی با حجم 5.4 لیتر استفاده می‌کند. این موتور می‌تواند برای این خودرو در حدود 600 اسب بخار توان تولید نماید. قیمت این خودرو در بازار جهانی به حدود 155 هزار دلارمی‌رسد.
 

GLE SUV

GLE 43 COUPE

SL 63

Nissan: Sentra Nismo; 370Z Roadster; Rogue Hybrid; Versa Note

نیسان نیز دست به تغییرات عمده زده و البته کم‌اهمیت ‌ترین مدل‌های خود را از چرخه تولید خارج کرده است. تمام این مدل ها از نمونه‌های کم‌فروش بوده و ما نیز به ذکر مشخصات آن‌ها اکتفا می‌کنیم. مدل 320Z از آن مدل‌هایی است که سالیان سال است که نیسان به داشتنش افتخار می‌کند. این خودرو یک خودرو مطرح اسپرت البته در بازار میان رده ها است. البته عدم موفقیت این خودرو به رودستر بودنش برمی‌گردد. این خودرو از یک موتور 6 سیلندر 3.7 لیتری استفاده می‌کند. متأسفانه این موتور بسیار پرمصرف محسوب می‌شود و می‌تواند 330 اسب بخار توان تولید نماید. قیمت این مدل بسیار معقول است و بین 40 تا 50 هزار دلار است. اما در مورد SENTRA NISMO ابتدا در مورد نیسمو توضیح مختصری بدهیم. این نام به خودروهای تقویت‌شده و البته قدرتمندتر شرکت نیسان تعلق می‌گیرد. البته خود سنترا یک سدان ارزان‌قیمت و نه‌چندان مطرح است. حالا اطلاق نام نیسمو به این خودرو آن‌چنان تغییری را برای این خودرو به وجود نمی آورد. عمده تفاوت این مدل با مدل پایه به بحث طراحی آن برمی‌گردد. البته که این تفاوت در بخش‌های بنیادی نیست و صرفاً این خودرو کمی رنگ و لعاب بیشتری نسبت به مدل اصلی دارد. توان این موتور توسط یک موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری تأمین می‌شود. این موتور می‌توانند 177 اسب بخار توان تولید نماید. قیمت این خودرو در حدود 26 هزار دلار است. اما مدل دیگر یک هاچبک است. نیسان Versa Note را مخصوص بازارهای نوظهور چون هند تولید کرده است. ازاین‌رو نمی‌توان انتظار زیادی از این خودرو داشت. این خودرو از یک موتور 4 سیلندر 1.4 لیتری استفاده می‌کند. این موتور می‌تواند 109 اسب بخار توان تولید نماید. بدون شک این خودرو نه در بحث پیشرانه و نه در بحث طراحی و امکانات به‌هیچ‌عنوان نمره قبولی نمی‌گیرد اما تنها ویژگی بزرگ و البته مهمش قیمت بسیار پایین آن است. قیمت این خودرو در بازار جهانی در حدود 15 هزار دلار است. اما آخرین حذف‌شده نیسان برای سال 2020 مدل هیبریدی شاسی‌بلند Rogue است. این خودرو یک مدل هیبریدی و البته ارزان محسوب می‌شود. پیشرانه‌ این خودرو متشکل از یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر و یک باتری 30KW است. این مجموعه درنهایت می‌تواند 177 اسب بخار توان برای این خودرو تولید نماید که به‌هیچ‌وجه راضی‌کننده نیست. درزمینهٔ طراحی نیز این خودرو حرف چندانی برای گفتن ندارد. البته یکی از ویژگی مهم خودروهای نیسان در این خودرو نیز موجود است آن ویژگی همان ارزان بودن این خودروها است. برچسب قیمتی 27 هزار دلاری برای یک خودرو هیبریدی SUV بسیار جالب به نظر می‌رسد.
 
VERSA NOTE

SENTRA NISMO

320Z

ROGUE
 

Ram: 1500 Classic

اجازه دهید تا ابتدا برند رم را معرفی کنم. RAM یک برند آمریکایی فعال درزمینهٔ تولید وانت‌های بسیار پرقدرت است. این وانت هم یک وانت بسیار پرقدرت و البته یک دشمن تمام‌عیار برای جیب خریدارش محسوب می‌شود. درست است که قیمت این خودرو بین 27 تا 49 هزار دلار است. اما این خودرو یک موتور بسیار حجیم 5.7 لیتری 8 سیلندر دارد که از تمام دستگاه‌های تولیدکننده قدرت اضافی مبرا است. بدون شک خریدار این خودرو علاوه بر اینکه یک مبلغ برای خرید خودرو کنار می‌گذارد باید 3 تا 4 برابر این مبلغ را برای سوخت خودرو کنار بگذارد. درست است که این خودرو درزمینهٔ مصرف سوخت به‌هیچ‌وجه نمره قبولی نمی‌گیرد ولی درزمینهٔ توان یک نمونه فوق‌العاده محسوب می‌شود. با تمام این توصیفات این وانت در سال 2020 از چرخه تولید خارج خواهد شد.

Rolls-Royce: Ghost

متأسفانه زمان خداحافظی با یکی از برترین نمونه‌های انگلیسی تاریخ فرارسیده است. شکی نیست که این خودرو در تاریخ خودروسازی جهان تا ابد ماندگار خواهد شد. این خودرو یک جادوی عجیب بود. چراکه با توجه به وزن اعجاب‌آور 3500 کیو گرمی می‌تواند در 4.8 ثانیه 0 تا 100 را بپیماید. البته این زمان معرکه به لطف موتور افسانه‌ای V12 رولزرویس امکان‌پذیر شده است. این موتور حجمی برابر 6.6 لیتر دارد و از دو توربوشارژ نیز در کنار خود استفاده می‌کند. توان این موتور به 570 اسب بخار می‌رسد. این خودرو درزمینهٔ طراحی نیز تمام‌عیار است. این خودرو قیمتی بین 317 تا 400 هزار دلار دارد. احتمال اینکه به‌جای این خودرو جایگزینی ارائه شود بسیار اندک است.

 

Smart: fortwo Electric Drive Coupe/Convertible

ابتدا باید بگویم که اسمارت از کجا می‌آید. استارت در بحبوحه بحث خودروهای الکتریکی تأسیس شد. در سال 1998 در اروپا با دیدن حرکت سریع و سرسام‌آور شرکت‌های نوآور آمریکایی به سمت تولید این خودرو ها یک شرکت به‌صورت استارت آپی متولد شد. این شرکت توسط دوتیم آلمانی و فرانسوی تأسیس شد. هدف اصلی این شرکت ساخت خودروهای کاملاً برقی است ازاین‌رو خودروهای این شرکت بسیار کوچک و به‌قول‌ معروف کامپکت هستند. در حال حاضر فورتو تنها محصول این شرکت است که ظاهراً قرار است این محصول نیز به‌طور کامل از چرخه تولید خارج شود. البته دلیل اصلی این اتفاق این است که یک شرکت چینی در سال 2018 شرکت اسمارت را خرید. ازاین‌ رو برنامه‌های جدیدی برای این شرکت تعیین‌شده که البته در این برنامه  خودروهای فعلی این برند جایی ندارند. فورتو یک خودرو تمام الکتریکی است. توان این خودرو توسط یک باتری 60KW تأمین می‌شود. اسمارت به کمک یک سیستم قدرتی و یک موتور الکتریکی می‌تواند برای این خودرو 80 اسب بخار توان تولید نماید. قیمت این خودروها در بازه 20 تا 30 هزار دلاری قرار دارد.
 
 
 

Toyota: Prius C

شک نکنید که باید تویوتا را جزو پیشگامان تولید خودروهای هیبریدی بنامیم. دلیل اصلی ‌هم برای اثبات این ادعا همین خودرو پریوس است. بدون شک ما ایرانی ها با این خودرو بیگانه نیستیم و مدل اصلی آن را بار ها در خیابان‌ها دیده‌ایم. این خودرو یک نمونه کاملاً ضعیف ‌تر و البته ارزان ‌تر از مدل اصلی است. یکی از دلایل ارزان ‌تر بودنش هم همین هاچبک بودنش است. مدل اصلی یک سدان است. اما این خودرو یک خودرو کاملاً شهری است و به‌طور حتم هیچ کاربرد جاده‌ای ندارد. این خودرو ازلحاظ توان بسیار ضعیف است. تویوتا در این خوار از یک موتور 4 سیلندر معمولی با حجم 1.5 لیتر استفاده کرده. این موتور می‌تواند 73 اسب بخار توان تولید نماید. البته باید قدرت موتور الکتریکی را هم به این موتور اضافه کنید که البته در این صورت هم اتفاق خاصی نمی افتد و درنهایت توان این خودرو به 99 اسب بخار می‌رسد. قیمت این خودرو در بازار جهانی در حدود 22 هزار دلار است.
 
 
 

Volkswagen: Beetle; Golf Alltrack/R/SportWagen; e-Golf

اما آخرین خودروهای لیست ما متعلق به شرکت فولکس‌واگن هستند. یکی از این خودروها که بدون شک حس نوستالژیکی را به ما منتقل می‌کند خودرو بیتل است که ظاهراً قرار شده برای همیشه از آن خداحافظی کنیم. تا همین‌جا هم تولید این خودرو چیزی جز ضرر برای فولکس به همراه نداشته و فولکس این کار را صرفاً به‌عنوان یک ادای احترام انجام می‌داده است. بیتل از یک موتور 4 سیلندر با حجم 2 لیتر استفاده می‌کند. باید به این سیستم یک توربوشارژ نیز اضافه کنیم تا در این صورت توان تولیدی این خودرو به 174 اسب بخار برسد. قیمت این خودرو در بازار جهانی بین 25 تا 30 هزار دلار است. اما در ادامه فولکس یک تصمیم عجیب گرفته و آن تصمیم مربوط به حذف نمونه‌های مطرح گلف است. نمی‌دانم چرا ولی ظاهراً فولکس تصمیم گرفته که تنوع محصولات خانواده گلف را کاهش بدهد. ازاین‌رو این شرکت اعلام کرده که به‌غیراز مدل اصلی و مدل GTI بقیه مدل‌های گلف را از سبد محصولاتش حذف خواهد کرد.
 

BEETLE

GOLF R

شاید این حذف کردن ها بسیاری را ناراحت و یا حتی خوش‌حال کند. اما آنچه دراین ‌بین مسلم است این است که انتظار برای محصولات جدید از همه‌چیز شیرین ‌تر است. صدالبته که تمام محصولات تازه معرفی‌شده به‌اندازه نسل قبل یا مدلی که جایگزینش شده‌اند خوب نیستند ولی بااین‌حال نیز ارزش صبر کردن را دارند. باید منتظر بمانیم و ببینیم که رقابت نفس‌گیر خودروسازها در سال 2020 به سود چه کسی به پایان می‌رسد.

 
 
 


  4 اردیبهشت 1399
1 نظر
5.00
  3 رای
نظرات کاربران

در حال بارگذاری