خانهاخبار
گوشی‌های ارزان 5G نجات‌بخش سامسونگ در بازار موبایل خواهند بود

گوشی‌های ارزان 5G نجات‌بخش سامسونگ در بازار موبایل خواهند بود

با توجه به شرایطی که ویروس کرونا برای بازار موبایل به وجود آورده، سامسونگ در نظر دارد که با معرفی محصولات ارزان قیمت 5G کاربران به خرید تلفن‌های هوشمند خود ترغیب کند.
۱۳۹۹/۱/۳۱

میزان فروش جهانی تلفن‌های هوشمند در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۰ افتی ۱۳.۳ درصدی داشته است. فروش این محصولات در ماه فوریه ریزش سالانه ۳۸ درصدی را تجربه کرد تا مجموعا ۶۰ میلیون دستگاه فروخته شود. همه‌گیری جهانی ویروس کرونا اثرات شدیدی بر بازار موبایلی گذاشته که از قبل دچار فرسایش رشد شده بود. حالا طبق گزارش منابع کره‌ای، سامسونگ برای رها شدن از این وضعیت تصمیم گرفته که در طول سال ۲۰۲۰ تلفن‌های هوشمند خوش قیمتی را با پشتیبانی از 5G معرفی کند.

این شرکت تاکنون از دو موبایل 5G ارزان به نام‌های گلکسی A51 5G و گلکسی A71 5G رونمایی کرده است. ولی این دو گوشی هنوز وارد بازار نشده‌اند و باید تا تابستان برای عرضه آن‌ها صبر کنیم. نکته جالب این است که گلکسی A71 5G به‌تازگی در بازار چین عرضه شده، جایی که سامسونگ کمترین حضور را از خود نشان داده است.

در خصوص قیمت، گلکسی A51 5G با قیمت پایه ۴۹۹ دلار و گلکسی A71 5G با قیمت پایه ۵۹۹ دلار وارد بازار آمریکا خواهند شد. این دو گوشی در کره به ترتیب ۴۱۱ و ۵۷۵ دلار قیمت‌گذاری شده‌اند. ولی گلکسی A71 5G در چین با قیمت ۴۸۰ دلار به فروش می‌رسد.

با توجه به قیمت نسل اول تلفن‌های هوشمند 5G سامسونگ، می‌توانیم نتیجه بگیریم که این شرکت قیمت موبایل‌های 5G خود را ظرف ۱۱ ماه ۶۲ درصد کاهش داده و از گلکسی اس ۱۰ فایو جی که اولین گوشی نسل پنجمی سامسونگ بود و با قیمت ۱۲۹۹ دلار به فروش می‌رسید، به گلکسی A51 5G رسیده است.

انتظار می‌رود که این غول بزرگ کره‌ای محصولات 5G خود را در کشورهایی راهی بازار کند که پوشش فعال 5G دارند. علاوه بر این، سامسونگ به تولید و عرضه محصولات جدید از سری گلکسی A و گلکسی M ادامه خواهد داد تا به نحوی بتواند افت فروش خود را در بازارهای مختلف جبران کند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)