خانهاخبار
40 فیلم و انیمیشن پیشنهادی برای دوران کرونا (قسمت دوم)

40 فیلم و انیمیشن پیشنهادی برای دوران کرونا (قسمت دوم)

در این لیست سعی کردیم که به بهترین فیلم هایی که می توانید با خانواده تماشا کنید اشاره کنیم.
۱۳۹۹/۱/۳۰

اما این هم از قسمت دوم 40 فیلم و انیمیشن پیشنهادی برای دوران کرونا

image

 

خب تا به اینجا به پویانمایی‌ها و فیلم‌هایی پرداختیم که برای کودکان مناسب بودند. اما پیشنهاد ما برای کسانی که دوست دارند فیلم‌ها را به ‌صورت خانوادگی مشاهده کنند به‌ صورت زیر است.


ONCE UPON A TIME IN HOLLYWOOD

image

اولین فیلم این دسته متعلق به فیلم‌ساز مطرح هالیوودی کونتین تارانتینو است. این فیلم که قرار بود آخرین ساخته این کارگردان باشد در مورد بازیگر مطرح تلویزیونی و محافظش است که برای پیش بردن زندگی خود با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند. این فیلم مجموعه بی‌نظیری از بازیگران سرشناس و البته توانمندی چون دی کاپریو و برد پیت است. لازم به ذکر است که برد پیت برای ایفای نقش در این فیلم تمام جوایز سینمایی ممکن را به دست آورده که آخرینش جایزه اسکار بهترین بازیگر مکمل مرد در اسکار 2020 بود. مدت‌زمان این فیلم 159 دقیقه است. این فیلم در سال 2019 توسط کمپانی کلمبیا پیکچرز عرضه‌شده است

LA LA LAND

image

شکی نیست که می‌توان لالا لند را یکی از بهترین فیلم‌های موزیکال کل تاریخ هالیوود بنامیم. این فیلم توسط فیلم‌ساز جوان و بااستعداد دمین شزل ساخته شده است. این فیلم دومین ساخته بلند این کارگردان است که توانسته جایزه اسکار را نصیبش کند. البته بازیگر محبوب این‌روها (اما استون) نیز با این فیلم مطرح شد و البته توانست اولین جایزه اسکار خود را به دست آورد. این فیلم در سال 2017 اکران شده است و مدت‌زمان 126 دقیقه دارد. این فیلم توانستِ در خاک آمریکا به فروش 186 میلیون دلاری دست پیدا کند.

BLACK PANTHER

image

نوبتی هم که باشد نوبت یک ابرقهرمانی جذاب و خوش‌ساخت است. این فیلم در سال 2018 و توسط مارول ساخته‌شده است. این فیلم در مراسم اسکار نیز توانسته 2 اسکار به دست بیاورد که برای یک فیلم ابرقهرمانی آمار مناسبی محسوب می‌شود. داستان این فیلم در مورد کشمکش دو شاهزاده برای به دست آوردن پادشاهی است. این فیلم از طرف منتقدان واکنش‌های بسیار خوبی دریافت کرده. البته که این فیلم درزمینهٔ فروش نیز بسیار موفق ظاهرشده و توانسته به 500 میلیون دلارفروش در خاک آمریکا دست پیدا کند.

LADY BIRD

image

سیرشا رونان بازیگر اسکاتلندی و 22 ساله آن ‌قدردر این فیلم خوب بود که بتواند نامزد بهترین بازیگر زن از جشنواره فیلم اسکار باشد. اگر دوست دارید با زندگی یک دختر جوان آمریکایی بیشتر آشنا شوید بدون شک این فیلم انتخاب مناسب وصدالبته دوست‌داشتنی است. کارگردان این فیلم خود یک زن است که این نیز به روایت هرچه روان‌تر قصه کمک بیشتری کرده است. مدت‌زمان این فیلم در حدود 94 دقیقه است. این فیلم در سال 2018 بر روی پرده نقره‌ای به نمایش درآمد و توانست در گیشه آمریکا به 48 میلیون دلارفروش برسد.

A STAR IS BORN

image

اگر دوست دارید ستاره محبوب موسیقی پاپ یعنی لیدی گاگا را بر روی پرده نقره‌ای آن‌هم در یک فیلم عاشقانه موزیکال تماشا کنید فرصت را از دست ندهید و به سراغ این فیلم دوست‌داشتنی بروید. ابتدا قرار بود مرد افسانه‌ای سینما کلینت استیووود این فیلم را بسازد ولی به دلایلی این کار در پیش‌تولیدش لغو شد. اما کمپانی وارنر که از موفقیت این فیلم در گیشه و البته مراسم‌های سینمایی یقین داشت ساخت این فیلم را به بازیگر خود این فیلم یعنی بردلی کوپر واگذار نمود. البته کشاندن لیدی گاگا به این فیلم ایده بسیار زمان ‌بر و پرهزینه‌ای برای وارنر محسوب می‌شده که البته به اصرار کوپر این کار انجام شد. این فیلم بسیار خوش‌ساخت و جذاب است و توانایی هیجان‌زده کردن شمارا دارد. البته این را هم بگوییم که لیدی گاگا در این فیلم توانست اسکار بهترین ترانه یک فیلم را به چنگ آورد. این فیلم در سال 2019 اکران شده و در حدود 135 دقیقه زمان دارد.

SPOTLIGHT

 

image

این فیلم یک درام اجتماعی تمام‌عیار محسوب می‌شود. واکنش منتقدان به این فیلم بسیار خوب بوده و همه آن آن را تحسین کرده‌اند. متأسفانه برای عدم فاش کردن داستان توضیحی در مورد آن نمی‌دهیم ولی شک نکنید که این فیلم ارزش 129 دقیقه وقتی را که برایش می‌گذارید را دارد. البته در این فیلم بازیگران بااستعدادی چون ریچل مک آدامز و همچنین مارک روفالو نیز حضور دارند. این فیلم در سال 2016 اکران شده است.
 

STAR WARS: THE LAST JEDI

image

شاید بعضی‌ها بگویند با حضور آخرین قسمت این فیلم یعنی رستاخیز اسکای واکر چرا باید این قسمت از فیلم را ببینیم. اول‌ازهمه اینکه اگر سری جنگ ستارگان را از ابتدا دنبال نکرده‌اید تماشای این فیلم بی‌دلیل است. ثانیا قسمت آخر بدون به یادآوردن این فیلم گنگ و نامفهوم است. پس برای همین پیشنهاد ما به شما این است که این فیلم را حتماً قبل از قسمت‌های آخر این سری تماشا کنید. این فیلم در گیشه آمریکا طوفانی فروش داشته و به رقم فوق‌العاده 617 میلیون دلار رسیده است که تا به این جا در سری جنگ ستارگان یک رکورد بی‌نظیر محسوب می‌شود. از بازیگران این فیلم می‌توان به دیزی ریدلی و آدام درایور اشاره‌ کنیم. این فیلم در سال 2018 توسط کمپانی دیزنی اکران شد.

ARRIVAL

image
شکی نیست که فیلم ورود از آن فیلم‌هایی است که باید به‌دقت تماشا کنید تا به‌خوبی آن را متوجه شوید. داستان این فیلم در مورد یک روز عجیب است که ساکنان زمین متوجه حضور ده‌ها سفینه فضایی بیگانه در زمین‌های کشاورزی در آمریکا می‌شوند. از بازیگران مطرح این فیلم می‌توان به ایمی آدامز اشاره کرد. این فیلم در حدود 116 دقیقه است و توانسته در گیشه آمریکا به فروش قابل‌قبول 100 میلیون دلاری دست پیدا کند.
 

LOGAN

image
 
اما این‌یکی بسیار متفاوت از قبلی‌هاست. این فیلم حسن ختام شخصیت معروف و البته قهرمان ولوورین بر روی پرده نقره‌ای سینما است. هیچ‌کس این کاراکتر را بدون هیو جکمن افسانه‌ای نمی‌پذیرد. البته فیلم دارای صحنات خشونت‌بار نیز هست ولی با ابن حال نمی‌توان دیدن این فیلم معرکه را به خاطر چند صحنه قرمز از دست داد. البته توصیه ما این است که این فیلم را تا بشود خانوادگی تماشا نکنید. این فیلم بی‌نظیر در سال 2017 توسط فاکس قرن 20 اکران شده است و توانسته در گیشه به فروش خوب 227 میلیون دلاری دست پیدا کند.
 

GRAVITY

image

یک فیلم معرکه از یک کارگردان معرکه. آلفونسو کوران مکزیکی با ساختن این فیلم به همه نشان داد که ساخت فیلم‌های دسته علمی تخیلی را به‌خوبی دسته اجتماعی بلد است. داستان این فیلم در مورد یک فضانورد زن است که به خاطر یک رخداد عجیب در فضا سر گردان می‌شود و حال باید راهی برای بازگشت به خانه پیدا کند. از بازیگران مطرح این فیلم می‌توان به ساندرا بولاک و جرج کلونی اشاره ‌کنیم. البته بولاک به خاطر بازی در این فیلم توانست اسکار بهترین بازیگر زن را دریافت نماید. این فیلم در سال 2014 و توسط کمپانی برادران وارنر اکران شد و توانست به فروش 284 میلیون دلاری دست پیدا کند.

THE FAVOURITE

image

اگر از طرفداران اما استون هستید این فیلم را از دست ندهید. داستان این فیلم در مورد یک قصر و ملکه آن است که روابط پنهانی را با افراد اطراف خود دارد. اما استون در این فیلم نقش یک خدمتکار را بازی می‌کند. البته از بازیگران مطرح این فیلم می‌توان به OLIVIA COLMAN اشاره کرد. این بازیگر در این فیلم در نقش ملکه است و توانست برای این نقش برنده جایزه اسکار شود. واکنش منتقدان به این فیلم بسیار خوب بوده و ازاین‌ رو می‌توان ارزش فیلم را متوجه شد. این فیلم در سال 2018 اکران شد.

ARGO

image

شاید بعضی از شما بگویید که این فیلم ضد ایرانی است. البته نمی‌توان این مطلب را به ‌طور صد در صد قبول کرد. قبول دارم که در بعضی از صحنات غلضت عجیبی برای رفتار ایرانی‌ها در نظر گرفته‌شده است ولی بااین‌حال فیلم داستان جذابی دارد. این فیلم در مورد گروهی از کارکنان سفارت آمریکا در تهران است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی سعی در فرار از ایران دارند. این فیلم توسط بن فلک ساخته‌شده است. البته خودش هم در این فیلم به ایفای نقش پرداخته. در مورد جوایز هم می‌توان از همان ابتدا فهمید که هر فیلمی که در مورد ایران ساخته می‌شود شانس اول کسب جوایز سینمایی است ازاین ‌رو این فیلم در مراسم اسکار توانست چندین اسکار مختلف ازجمله اسکار بهترین کارگردانی را دریافت نماید. این فیلم در سال 2013 اکران شده و توانست در آمریکا به فروش 136 میلیون دلاری دست پیدا کند.

12 YEARS SLAVE

image

این فیلم روایتگر زندگی سخت و مشقت ‌بار بردگان سیاه در آمریکا است. 12 سال بردگی از آن فیلم‌هایی است که وقتی یک‌بار آن را دیدید به‌طور حتم دوباره می‌خواهید این فیلم را تماشا کنید. این فیلم توسط کمپانی قرن 20 ساخته‌شده و توانسته به فروش 50 میلیون دلاری در گیشه دست پیدا کند. البته سازندگان این فیلم ازجمله تهیه‌کننده آن یعنی برد پیت توانستند برای این فیلم جایزه بهترین فیلم اسکار را تصاحب نمایند. این فیلم درسال 2014 اکران شده است.
 

CREED 2

image

اگر فیلم راکی را دیده ‌باشید پس به‌طور حتم باید برای این فیلم ذوق‌زده باشید. راکی قهرمان حالا سال‌هاست که بازنشسته شده و این بار برای قهرمانی در مسابقات تصمیم گرفته شاگردی تربیت کند. در این فیلم دوست‌داشتنی بازیگر جوان و محبوب مایکل بی جردن به همراه مرد دوست‌داشتنی سینما یعنی سیلوستر استانوله بازی می‌کند. این فیلم در سال 2016 اکران شده است و توانسته به فروش خوب 86 میلیون دلاری در خاک آمریکا دست پیدا کند.

PHANTOM THREAD

image

 این آخرین فیلم بازیگر اسطوره‌ای سینما دنیل دی لوییس است. وی تا به اینجا توانسته 3 بار برنده اسکار نقش اول مرد باشد که از این حیث نام وی در تالار مشاهیر هالیوود جای دارد. وی در این فیلم نقش یک طراح لباس را دارد. داستان فیلم در سال 1950 در شهر لندن روایت می‌شود. این فیلم در سال 2018 اکران شده است.

ROOM

image

یکی دیگر از فیلم‌هایی که واقعاً ارزش تماشا را دارد فیلم ROOM یا همان اتاق است. این فیلم در ژانر درام ساخته‌شده و در سال 2016 نیز اکران شده است. مدت‌زمان این فیلم در حدود 113 دقیقه است و در آن از بازیگر محبوبی چون بری لارسون استفاده ‌شده است. گفتنی است که بری لارسون به خاطر هنرنمایی اعجاب انگیزش در این فیلم برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر زن شده است. داستان این فیلم در مورد یک مادر و کودک خردسالش است که به مدت 5 سال در یک اتاق زندانی‌شده‌اند. این فیلم در گیشه آمریکا فروش ضعیفی داشت و تنها توانست 14 میلیون دلار از باکس آفیس آمریکا درآمد داشته باشد.

THE GRAND BUDAPEST HOTEL

image

شکی نیست که تمام آثار وس اندرسون کارگردان نام‌آشنا و جوآن ‌هالیوود دیدنی هستند. فیلم‌های این کارگردان سبک‌های خاصی دارند واژ این لحاظ می‌توان او را یک کارگردان نوآور خطاب کرد. داستان این فیلم پیرامون یک دزدی درهتل بزرگی در پوداپست است که در خلال جنگ جهانی دوم اتفاق می افتد. وس اندرسون هم کارگردانی و هم نویسندگی این اثر را به عهده گرفته است. این فیلم توانست در مراسم اسکار جوایز گوناگونی را به دست آورد. از بازیگران مطرح این فیلم می‌توان به ادوارد نورتن و سیرشا رونان اشاره نمود. این فیلم 99 دقیقه‌ای در سال 2014 توسط کمپانی فاکس به اکران درآمد و توانست به فروش مناسب 56 میلیون دلاری در گیشه آمریکا دست پیدا کند.

DALLAS BUYERS CLUB

image

عجیب است که فیلمی در هالیوود به مبتلایان به ایدز بپردازد. داستان این فیلم در مورد یک مبتلا به ایدز است که برای زندگی تنها 30 روز فرصت دارد. آن چیزی که در این فیلم بیش از بقیه قسمت‌ها نمود دارد بازی حیرت‌انگیز متیو مک کانهی و جرد لتو است. البته این دو نفر به‌ واسطه بازی بی‌نظیرشان در این فیلم توانستند که برنده جایزه اسکار باشند. مک کانهی برای نقش اول و لتو برای مکمل. این فیلم 117 دقیقه‌ای در سال 2014 اکران شده است و توانسته است که به فروش 23 میلیون دلاری در گیشه آمریکا دست پیدا کند.

DUNKIRK

image

اما می‌رسیم به پرفروش‌ترین فیلم در موضوع جنگ جهانی دوم. همان‌طور که پیداست داستان این فیلم روایتگر خروج 300 هزار سرباز انگلیسی از خاک انگلیس است. این فیلم توسط فیلم‌ساز نامدار کریستوفر نولان ساخته‌شده است. نولان در این فیلم از صحنات واقعی بسیاری استفاده کرده است و تا جایی که ممکن بوده سعی کرده از استفاده از جلوه‌های کامپیوتری دوری کند. این فیلم در سال 2017 توسط کمپانی وارنر اکران شده است. این فیلم به‌عنوان یک فیلم تاریخی جنگی در آمریکا بسیار موفق بوده و توانسته در گیشه آمریکا به فروش 188 میلیون دلاری دست پیدا کند.

DARKEST HOUR

image

تاریک ‌ترین ساعات فیلمی به کارگردانی جو رایت انگلیسی است. داستان این فیلم در مورد لحظات سخت و پرتنشی است که برای چرچیل نخست‌ وزیر وقت انگلیس در زمان جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد. این فیلم به اقدامات چرچیل برای نجات انگلیس بعد از سقوط فرانسه می‌پردازد. بازیگر نقش چرچیل در این فیلم گری اولدمن است که توانسته به خاطر این نقش برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد بشود. این فیلم 125 دقیقه‌ای در سال 2018 اکران شده است و توانسته به فروش 28 میلیون دلاری دست پیدا کند.
 

THE GREATEST SHOWMAN

image

اگر طرفدار فیلم‌های موزیکال و بازیگران خوش‌صدا هستید شک نکنید که این فیلم شما را راضی خواهد کرد. این فیلم درباره یک برپاکننده سیرک و مشکلات سر راهش است. بازیگران این فیلم بسیار توانمند و درخشان هستند. از بازیگران این فیلم می‌توان به هیو جکمن و زک افرون اشاره‌ کنیم. این فیلم با اینکه مورد استقبال منتقدان قرار نگرفت ولی مردم از آن استقبال کردند و به همین خاطر توانست در سال 2017 به فروش 164 میلیون دلاری در گیشه آمریکا دست پیدا کند.

HACKSAW RIDGE

image

بازهم یک فیلم دیگر در مورد جنگ جهانی دوم و البته این بار به کارگردانی مل گیبسون افسانه‌ای. این فیلم داستان بسیار جذاب دارد. این فیلم در مورد یک سرباز آمریکایی به نام دزموند داس است که در یک نبرد در خلال جنگ جهانی دوم در اوکیناوا ژاپن با دست‌خالی و بدون هیچ اسلحه‌ای توانست جان 75 نفر از دوستانش را نجات دهد. این فیلم 139 دقیقه‌ای بسیار مورد تعریف و تمجید منتقدین قرار گرفت و البته که در گیشه آمریکا هم توانست به فروش معقول 67 میلیون دلاری دیست پیدا کند. این فیلم در سال 2016 اکران شده است.

JACKIE

image

این فیلم هنر تمام‌عیاری از بازیگر برنده اسکار ناتالی پورتمن است. پورتمن در این فیلم نقش همسر جان افکندی رئیس‌جمهور فقید ایالات‌متحده آمریکا را ایفا می‌کند. عمده تمرکز این فیلم بر روی زمان بعد از ترور رئیس‌جمهور وزندگی همسر او و فرزندانش است. همان‌طور که می‌دانید همسر جان افکندی یکی از محبوب‌ترین بانوان اول آمریکا محسوب می‌شود. این فیلم در ژانر درام ساخته‌شده است و توانسته در سال 2016 در گیشه آمریکا به فروش نه‌چندان خوب 13 میلیون دلاری دست پیدا کند.

THE SALESMAN

image

اما آخرین فیلم این لیست یک فیلم محصول سینمای خودمان است. البته لطف کنید که این فیلم را به طرز قانونی تماشا فرمایید. این فیلم به‌ کارگردانی و نویسندگی اصغر فرهادی است و توانسته است که اسکار بهترین فیلم خارجی زبان جشنواره فیلم اسکار را به دست آورد. مانند تمام فیلم‌های اصغر فرهادی عنصر شک و تردید به ‌وفوردر این فیلم قابل ‌مشاهده است. البته ظاهراً این فیلم مورد استقبال منتقدانش نیز قرارگرفته است. از بازیگران این فیلم می‌توان به شهاب حسینی و ترانه علیدوستی اشاره‌کنیم. گفتنی است که شهاب حسینی برای ایفای نقش در این فیلم توانسته برنده جایزه نخل طلایی کن باشد.

شکی نیست که تعداد فیلم‌ها  و پویانمایی‌هایی که می‌تواند شما عزیزان را سرگرم کند بیشتر از این هست ولی ملاک ما برای انتخاب این عناوین امتیاز آن‌ها و البته میزان استقبال تماشاچیان از آن‌ها بوده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

رفیعی نژاد

۱۳۹۹/۱/۳۰
خیلی ممنون. ولی با تمام احترام به نظرات دوستان، من تقریبا تمام این فیلمها رو دیدم و اکثرا فیلمهای خوب و عامه پسند نیستند. صرف اینکه بازیگری یا فیلمی اسکار گرفته، دلیل بر خوب بودن فیلم نیست. لطفا فیلمهایی رو توصیه بفرمایید که عامه پسند هستند و فروش بالا ۱۵۰ میلیون رو دارند.
با تشکر