خانهاخبار
مقایسه آیفون SE 2020 با آیفون 11؛ کدام‌یک برای شما بهتر است؟

مقایسه آیفون SE 2020 با آیفون 11؛ کدام‌یک برای شما بهتر است؟

آیفون SE 2020 جدیدترین محصول ارزان قیمت اپل است که با قیمت 399 دلار دیشب معرفی شد. در این مطلب می‌خواهیم به تفاوت‌های این گوشی با آیفون 11 بپردازیم و ببینیم که کدام‌یک برای شما بهتر است.
۱۳۹۹/۱/۲۸

اپل دیشب از آیفون SE 2020 رونمایی کرد. این دستگاه شاید نسبت به آیفون ۱۱ جدیدتر باشد، ولی جدید بودن به معنای برتری نیست. نسل دوم آیفون SE موبایلی ارزان قیمت است که گروه مخاطبان خاص خودش را دارد. اگر می‌خواهید بین این دو گوشی انتخاب داشته باشید و نمی‌دانید که کدام‌یک برای شما بیشتر مناسب است، در ادامه مطلب با جی‌اس‌ام همراه باشید تا مقایسه‌ای میان آیفون ۱۱ و آیفون SE 2020 داشته باشیم.

تفاوت‌ها در برابر شباهت‌ها

آیفون ۱۱ با بهینه‌سازی‌های چشمگیری که در بخش دوربین انجام داده احتمالا در نگاه اول گزینه برتر به نظر می‌رسد، اما حقیقت این است که همه کاربران نیازی به قابلیت‌های پیشرفته دوربین این گوشی ندارند و لازم نیست که برای آن ۳۰۰ دلار اضافه هزینه کنند. برای این که ببینیم چه مشخصاتی بین این دو گوشی یکسان و چه مشخصاتی متفاوت است، به جدول زیر توجه کنید.

 iPhone 11iPhone SE 2020
قیمت پایه۶۹۹ دلار۳۹۹ دلار
اندازه نمایشگر۶.۱ اینچ۴.۷ اینچ
فیس آیدیداردندارد
رنگ‌هاسفید، مشکی، سبز، زرد، بنفش، قرمزسفید، مشکی، قرمز
عملکرد باتریتا ۱۷ ساعت پخش ویدیو، تا ۱۰ ساعت استریم ویدیو، تا ۶۵ ساعت پخش موسیقیتا ۱۳ ساعت پخش ویدیو، تا ۸ ساعت استریم ویدیو، تا ۴۰ ساعت پخش موسیقی
نمایشگرلیکوئید رتینا HD، رزولوشن ۱۷۹۲ در ۸۲۸ پیکسل با تراکم ۳۲۶ پیکسل بر اینچ، کنتراست ۱۴۰۰:۱رتینا HD، رزولوشن ۱۳۳۴ در ۷۵۰ پیکسل با تراکم ۳۲۶ پیکسل بر اینچ، کنتراست ۱۴۰۰:۱
پردازندهA13 بایونیکA13 بایونیک
دوربین عقبدوگانه ۱۲ مگاپیکسلی (عریض و فوق عریض)۱۲ مگاپیکسلی عریض
نایت مودداردندارد
اسلوموشن دوربین جلوداردندارد
قابلیت زومزوم اپتیکال ۲ برابری، زوم دیجیتال ۵ برابریزوم دیجیتال ۵ برابری
قابلیت‌های دوربین جلو۱۲ مگاپیکسلی، انیموجی و میموجی، فیلمبرداری 4K۷ مگاپیکسلی
افکت‌های نورپردازی پرترهNatural
Studio
Contour
Stage
Stage Mono
High-Key Mono
Natural
Studio
Contour
Stage
Stage Mono
High-Key Mono
مقاومت در برابر آبIP68، تا دو متر به مدت ۳۰ دقیقهIP67، تا یک متر به مدت ۳۰ دقیقه

دوربین

آیفون ۱۱ دوربینی دوگانه شامل دو لنز ۱۲ مگاپیکسلی عریض و فوق عریض دارد. در آن سو، آیفون SE 2020 فقط از یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی عریض بهره می‌برد. این تفاوت به معنای آن است که آیفون ۱۱ قابلیت زوم اپتیکال، نایت مود و بهینه‌سازی‌های خودکار دارد. در این گوشی ویژگی‌هایی مثل دوربین TrueDepth، انیموجی و میموجی هم قرار داده شده است. ولی در طرف مقابل، آیفون SE 2020 فقط دوربین FaceTime HD 7MP دارد.

صرف‌نظر از این موارد، هر دو گوشی از قابلیت‌های مشابهی در بخش دوربین برخوردار هستند. برای مثال، هر دو قابلیت نورپردازی پرتره با شش افکت مختلف و لرزشگیر نوری دارند. به‌علاوه، در هر دو گوشی می‌توانید قابلیت فلش True Tone و Slow Sync را پیدا کنید. امکان ضبط ویدیوهای 4K نیز با نرخ ۲۴، ۴۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه در هر دو آیفون فوق‌الذکر وجود دارد.

قیمت در مقایسه با امکانات

image

همان طور که گفتیم، آیفون SE 2020 محصولی ارزان قیمت به حساب می‌آید، در حالی که آیفون ۱۱ مدلی با قیمت متوسط است. در ازای پرداخت ۳۰۰ دلار اضافه برای آیفون ۱۱، به دو لنز، دوربین جلوی TrueDepth و فیس آیدی دسترسی پیدا می‌کنید. البته این دستگاه نمایشگر بهتر، باتری بادوام‌تر و مقاومت بیشتری در برابر آب و گردوغبار دارد.

افزون بر این، آیفون ۱۱ در پنج رنگ عرضه می‌شود، در حالی که آیفون SE 2020 فقط در سه رنگ به بازار می‌آید. البته هر دو گوشی در رنگ‌های مشکی، سفید و قرمز موجود هستند.

چرا باید به سراغ آیفون SE 2020 برویم؟

image

اگر به دنبال موبایلی در محدوده گوشی‌های اقتصادی هستید، آیفون SE 2020 یکی از گزینه‌های بسیار مناسب است. این گوشی از چیپست جدیدترین پرچمدار اپل استفاده می‌کند، همان میزان حافظه داخلی دارد و با دوربینی ۱۲ مگاپیکسلی به بازار می‌آید که عملکرد بسیار خوبی دارد.

چرا باید به سراغ آیفون 11 برویم؟

اگر به دنبال موبایلی با امکانات بیشتر مثل فیس آیدی، نمایشگر بزرگ‌تر و دوربین‌های بیشتر هستید، باید به سراغ آیفون ۱۱ بروید. قیمت این گوشی ۳۰۰ دلار از آیفون SE بیشتر است، اما قابلیت‌های بیشتری دارد و همچنان نسبت به آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس ارزان‌تر به حساب می‌آید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

محمد

۱۳۹۹/۳/۲
حالت اسلوموشن ایفون 5s داره چه برسه به SE2020

ناصر

۱۳۹۹/۲/۱۵
در سایت اپل هم ذکر شده نداره
گوشی اقتصادی و میان رده حساب میشه طبیعی هست به دلیل قیمت کم و رقابت در اون بازه قیمتی با سایر رقبا برخی امکانت حذف شده و فدای قیمت پایین شده ولی چیزی از ارزش های گوشی مخصوص پردازنده آن نمیکند

Erfan

۱۳۹۹/۱/۲۹
شما زدین نایت مود با اسلوموشن نداره iphone se مگه میشه 6s که خیلی قدیمیه داره بعد se نداره