خانهاخبار
آنر 30، آنر 30 پرو و آنر 30 پرو پلاس با دوربین قدرتمند معرفی شدند

آنر 30، آنر 30 پرو و آنر 30 پرو پلاس با دوربین قدرتمند معرفی شدند

زیرمجموعه هوآوی امروز از خانواده تلفن‌های هوشمند آنر 30 رونمایی کرد که سه عضو آن از 5G استفاده می‌کنند و با دوربین قدرتمندی پا به رقابت در بازار خواهند گذاشت.
۱۳۹۹/۱/۲۷

آنر امروز در چین رسما از خانواده جدید تلفن‌های هوشمند خود پرده‌برداری کرد. این خانواده شامل آنر ۳۰، آنر ۳۰ پرو و آنر ۳۰ پرو پلاس است. با این حساب به نظر می‌رسد که قوی‌ترین تلفن‌های هوشمند هوآوی و زیرمجموعه‌های آن امسال با پسوند پرو پلاس به بازار می‌آیند. این کمپانی چند هفته پیش هوآوی P40 پرو پلاس را معرفی کرده بود. هر سه عضو خانواده آنر ۳۰ طراحی مشابهی دارد و ضمن استفاده از پنل OLED، برای دوربین سلفی از حفره استفاده می‌کنند و دوربین عقب‌شان ماژولی به شکل مستطیل است.

درست مثل وان پلاس ۸ که دیروز معرفی شد، آنر نیز آنر ۳۰ را به عنوان پرچمدار کوچکی با پشتیبانی از 5G معرفی کرده است. این گوشی فقط ۱۸۵ گرم وزن دارد و ضخامت آن ۸.۱ میلی متر است. در آن سو، آنر ۳۰ پرو و آنر ۳۰ پرو پلاس دارای ضخامت ۸.۳۸ میلی متری و وزن ۱۸۶ و ۱۹۰ گرمی هستند. این شرکت برای قاب عقب این سری از شیشه سه‌بعدی خمیده استفاده کرده تا ارگونومی بهتری داشته باشند.

image

آنر ۳۰ و ۳۰ پرو در چهار رنگ بنفش، مشکی، سبز و نقره‌ای به بازار می‌آیند. ولی آنر ۳۰ پرو پلاس فقط در سه رنگ مشکی، نقره‌ای و سبز تولید شده است. نکته جالب توجه در این مدل اندازه لوگوی آنر است که تقریبا نیمی از قاب عقب هر سه رنگ آن را اشغال کرده است.

دوربین

پیکربندی دوربین اصلی‌ترین شاخصه هر عضو خانواده آنر ۳۰ است. آنر ۳۰ پرو از DxOMark امتیاز ۱۲۵ را دریافت کرده و با فاصله کمی پایین‌تر از هوآوی P40 پرو با امتیاز ۱۲۸ قرار گرفته است. ولی کدام بخش از دوربین این گوشی آن را خاص می‌کند؟ آنر ۳۰ پرو پلاس از همان دوربین اصلی هوآوی P40 پرو و قابلیت زوم ۵۰ برابری لنز پریسکوپش استفاده می‌کند.

image

مشخصات دوربین سه‌گانه آنر ۳۰ پرو پلاس از قرار زیر است:

  • سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی IMX700 با اندازه ۱/۱.۲۸ اینچ و اندازه پیکسل ۲.۴۴ میکرومتر
  • لنز تله‌فوتو پریسکوپ با قابلیت زوم دیجیتال ۵۰ برابری، زوم هیبریدی ۱۰ برابری، زوم اپتیکال ۵ برابری و لرزشگیر نوری دوگانه
  • لنز فوق عریض ۱۶ مگاپیکسلی با فاصله کانونی ۱۷ میلی متری و پشتیبانی از تصاویر ماکروی ۲.۵ سانتی متری

مشخصات دوربین سه‌گانه آنر ۳۰ پرو از قرار زیر است:

  • سنسور اصلی ۴۰ مگاپیکسلی IMX600 با اندازه ۱/۱.۷ اینچ
  • لنز تله‌فوتو پریسکوپ با قابلیت زوم دیجیتال ۵۰ برابری، زوم هیبریدی ۱۰ برابری، زوم اپتیکال ۵ برابری و لرزشگیر نوری دوگانه
  • لنز فوق عریض ۱۶ مگاپیکسلی با فاصله کانونی ۱۷ میلی متری

مشخصات دوربین چهارگانه آنر ۳۰ پرو از قرار زیر است:

  • سنسور ۴۰ مگاپیکسلی IMX600
  • لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی
  • لنز تله‌فوتو پریسکوپ با قابلیت زوم دیجیتال ۵۰ برابری و زوم هیبریدی ۱۰ برابری
  • لنز ماکروی ۲ مگاپیکسلی

آنر ۳۰ از دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند در حالی که مدل‌های پرو با دوربین دوگانه ۳۰ + ۸ (فوق عریض) مگاپیکسلی عرضه می‌شوند.

مشخصات فنی

آنر ۳۰ نمایشگری ۶.۵۳ اینچی از نوع OLED با رزولوشن +FHD دارد که روی آن تک‌حفره‌ای برای دوربین سلفی قرار گرفته است. آنر ۳۰ پرو و آنر ۳۰ پرو پلاس نمایشگرهای ۶.۵۷ اینچی از نوع OLED خمیده با رزولوشن +FHD دارند که روی آن‌ها حفره‌های بیضی‌شکلی برای میزبانی از دوربین سلفی دوگانه دیده می‌شود. آنر ۳۰ پرو پلاس از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی و نرخ نمونه‌برداری لمسی ۱۸۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند. هر سه گوشی جدید آنر حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر دارند.

image

در زیر پوسته آنر ۳۰ چیپست هشت هسته‌ای Kirin 985 به همراه پردازنده گرافیکی Mali-G76 تعبیه شده است. Kirin 985 کمی ضعیف‌تر از Kirin 990 است که موتور محرک آنر ۳۰ پرو و آنر ۳۰ پرو پلاس به حساب می‌آید. دو مدل پرو از پردازنده گرافیکی Mali-G77 استفاده می‌کنند. آنر ۳۰ با ۶ یا ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی به بازار می‌آید. آنر ۳۰ پرو ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت رم دارد و آنر ۳۰ پرو پلاس از ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم به همراه ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد.

هر سه عضو از سری آنر ۳۰ از فناوری NFC و 5G دوگانه برخوردارند. آنر ۳۰ وای فای ۶ دارد در حالی که مدل‌های پرو به وای فای ۶ پلاس مجهز هستند. این دو مدل همچنین از سیستم خنک‌سازی VC بهره می‌برند تا در هنگام بازی کردن بهتر بتوانند دمای خود را کنترل کنند. آنر ۳۰ پرو و ۳۰ پرو پلاس بلندگوی استریو دارند و از جلوه‌های صوتی Histen پشتیبانی می‌کنند تا تجربه بهتری را برای کاربران به ارمغان بیاورند.

image

هر سه عضو از خانواده جدید گوشی‌های آنر باتری ۴ هزار میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۴۰ واتی دارند. ولی آنر ۳۰ پرو پلاس از شارژ بیسیم ۲۷ واتی هم پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، تمام اعضای این خانواده با اندروید ۱۰ و پوسته Magic UI 3.1.1 به بازار می‌آیند.

قیمت و تاریخ عرضه

قیمت آنر ۳۰ برای مدل ۶ گیگابایت رم + ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی از ۴۲۵ دلار شروع شده و برای مدل ۸ گیگابایت رم + ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۸ گیگابایت رم + ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی به ترتیب به ۴۵۳ و ۴۹۵ دلار می‌رسد.

image

قیمت آنر ۳۰ پرو از ۵۶۶ دلار شروع می‌شود که در ازای آن ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی دریافت می‌کنید. اما اگر بخواهید به ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی دسترسی داشته باشید باید ۶۲۳ دلار بپردازید.

در نهایت قیمت پایه آنر ۳۰ پرو پلاس برای مدل ۸ گیگابایت رم + ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی ۷۰۸ دلار و برای مدل ۱۲ گیگابایت رم + ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی ۷۷۸ دلار است.

هر سه مدل از سری آنر ۳۰ هم‌اکنون برای پیش‌خرید در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته و از ۲۱ آوریل مصادف با ۲ اردیبهشت رسما عرضه می‌شوند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)