خانهاخبار
40 فیلم و انیمیشن پیشنهادی برای دوران کرونا (قسمت اول)

40 فیلم و انیمیشن پیشنهادی برای دوران کرونا (قسمت اول)

در این لیست سعی شده به بهترین انیمیشن ها و فیلم های کودک که می توانید با عزیزانتان تماشا کنید اشاره کنیم
۱۳۹۹/۱/۲۹

همیشه تماشای پویانمایی‌ها و فیلم‌های خانوادگی تفریح جذابی محسوب می‌شود. اما این تفریح در این‌ روزهای کرونایی معنای دیگری دارد. بدون شک در خانه‌ای که یک یا چند کودک زندگی می‌کنند اهمیت این تفریح چند برابر می‌شود. در این زمان محدودیت رفت ‌وآمد مجبوریم در خانه بمانیم. در این شرایط  یکی از تفریحاتی که می‌تواند جلوی خسته شدن ما را بگیرد تماشای فیلم‌ ها است. در این مطلب قصد داریم به معرفی بهترین پویانمایی‌ ها و فیلم‌ های خانوادگی بپردازیم که می‌توانید آن‌ ها را با کودکان و خانواده خود تماشا کنید. البته ما این لیست را دسته‌ بندی کرده‌ایم و در دو قسمت خدمت شما عزیزان عرضه می کنیم.

image

 

بهترین پویانمایی‌ها (انیمیشن‌ها) برای بچه‌ها

TOY STORY 4

image

یکی از جذاب‌ترین پویانمایی‌هایی که می‌توانید در خانه تماشا کنید همین پویانمایی است. پیکسار علاقه خاصی به این پویانمایی دارد. حقیقت هم این است که این پویانمایی از ساختار مستحکم و داستان نو و جدیدی بهره می‌برد. این پویانمایی آن‌قدر خوب بوده که توانسته اسکار بهترین پویانمایی 2020 را ببرد. البته نسخه قبلی هم توانست این عنوان را به دست آورد. در این قسمت قهرمان اصلی داستان (وودی) با صاحب جدیدش وارد یک شهربازی می‌شود. در این شهربازی طی یک اتفاق گم می‌شود و داستان جدیدی برایش آغاز می‌شود. مدت‌زمان این پویانمایی در حدود 90 دقیقه است و از صداپیشگان مطرح آن می توان به تام هنکس و تیم آلن اشاره‌ کنیم. فروش جهانی این پویانمایی بیش از 400 میلیون دلار بوده است که مانند همیشه یک پیروزی دیگر برای پیکسار و دیزنی محسوب می‌شود.

SPIDER-MAN: INTO THE SPIDER-VERSE

image

درست است که این پویانمایی محصول سال 2018 است ولی در همان سال اسکار بهترین پویانمایی را برای کمپانی سازنده‌اش یعنی سونی پیکچرز به همراه آورده است. در این پویانمایی قرار است به‌جای مرد عنکبوتی با دنیای عنکبوتی‌ها آشنا شویم. این پویانمایی از روی چند کامیک بوک مربوط به مرد عنکبوتی ساخته‌شده است ولی با این ‌حال نیز رگه‌هایی از داستان جدید را با خود به همراه دارد. این پویانمایی جذاب 100 دقیقه است. از صداپیشگان این پویانمایی جذاب می‌توان به ماهرشالا علی در نقش عمو آرون  نام برد.

INSIDE OUT

image

یکی دیگر از آن پویانمایی‌هایی که می‌تواند کودکان را سرگرم کند همین پویانمایی است. شاید در نگاه اول داستان این پویانمایی برای فهم بزرگ‌سالان‌هم مشکل به نظر برسد اما اگر تا آخر این پویانمایی را دنبال کنید به معنی زیبای آن پی خواهیم برد. طبق ادعا سازندگان این پویانمایی برای تأثیرگذاری بهتر این پویانمایی از روانشناسی رنگ‌ها نیز در آن استفاده‌شده است. این پویانمایی زیبا و دوست‌داشتنی محصول پیکسار است و توسط دیزنی در سینماها به نمایش درآمده است. این پویانمایی محصول سال 2015 است و توانسته جایزه اسکار را به دست آورد. فروش این پویانمایی در خاک آمریکا در حدود 254 میلیون دلار بوده است.

 COCO

image

بازهم یک پویانمایی زیبا وتقریبا بدون نقص از کمپانی خوش‌نام پیکسار. این پویانمایی از یک داستان جذاب و البته از یک ژانر جذاب بهره می‌برد. این پویانمایی یک پویانمایی با محوریت موسیقی است واز این‌رو در آن از موسیقی غنی و دوست‌داشتنی استفاده‌شده است. طبق روال همیشگی اسکار بازهم این پویانمایی به‌عنوان یک پویانمایی ساخته‌شده توسط پیکسار برنده جایزه اسکار شده است. مدت ‌زمان این پویانمایی در حدود 109 دقیقه است و در باکس آفیس آمریکا در حدود 209 میلیون دلارفروش داشته است. این پویانمایی در سال 2017 ساخته‌شده است.

INCREDIBLES 2

image

انتخاب دیگر ما در این لیست قسمت دوم شگفت انگیزان است. دلیل ما برای انتخاب قسمت دوم صرفاً به خاطر جدیدتر بودن آن نسبت به نسخه اول است. شاید 14 سال فاصله بین این قسمت و قسمت اصلی باعث شد که تماشاگران ارتباط کمتری با آن برقرار کنند. قسمت اول این پویانمایی پرفروش‌ترین پویانمایی جهان شد ولی قسمت دوم به این عنوان دست نیافت. بااین‌حال این پویانمایی یک تجربه لذت‌ بخش و صدالبته وقت پرکن محسوب می‌شود. این پویانمایی در سال 2018 ساخته‌شده و در حدود 100 دقیقه است. قسمت دوم این مجموعه توانست بیش از 200 میلیون دلار در خاک آمریکا فروش داشته باشد.

MOANA

image

این بار دیزنی دست‌به‌کار شده. همان‌طور که از پویانمایی‌های دیزنی انتظار داریم به‌راحتی می‌توان در این پویانمایی فاکتور موسیقی را به ‌راحتی دید. البته یکی از جذاب‌ترین نکات مربوط به این پویانمایی به حضور دوواین جانسون یا همان راک  در این پویانمایی به‌عنوان صداپیشه برمی‌گردد. مدت‌زمان این پویانمایی در حدود 103 دقیقه است و در سال 2016 بخش شد. این پویانمایی در خاک آمریکا به فروش 248 میلیون دلاری دست پیداکرده است.

THE LEGO MOVIE

image

مگر می‌شود درزمینهٔ پویانمایی‌های جذاب حرفی از لگو‌های وارنر نزنیم. این پویانمایی آن‌قدر جذاب و دوست‌داشتنی است که نمی توان به آن نخندید. پیشنهاد ما برای شما استفاده از دوبله سورن این پویانمایی است. البته این پویانمایی در گروه صداپیشگانش بسیار درخشان است و از بازیگران محبوبی چون کریس پرت و الیزابت بنکس استفاده می‌کند. این پویانمایی یک پویانمایی پرفروش و صدالبته پرطرفدار است. مدت‌زمان این پویانمایی در حدود 103 دقیقه است و توانسته در خاک آمریکا به میزان 240 میلیون دلارفروش داشته باشد.

HOW TO TRAIN YOUR DRAGON: THE HIDDEN WORLD

image

این بار یک هنرنمایی تمام‌عیار از کمپانی خوش‌نام دریم ورکس. شکی نیست که اکثراً این پویانمایی را دیده‌اند اما دیدن آن برای کودکان به‌هیچ‌عنوان خسته‌کننده نیست. این پویانمایی در قسمت سوم یک داستان سرگرم‌کننده دارد. البته نوآوری در این قسمت به‌هیچ‌وجه دیده نمی‌شود ولی بااین‌حال همچنان نمی توان از آن به‌عنوان یک تجربه جذاب یاد نکرد. این پویانمایی در سال 2019 ساخته‌شده است و مدت‌زمان 110 دقیقه‌ای دارد. این پویانمایی توانسته فروشی بیش از 200 میلیون دلار را در خاک آمریکا داشته باشد.

FROZEN

image

 درست است که قسمت اول این پویانمایی در سال 2019 اکران شد ولی انتخاب ما برای شما قسمت اول این پویانمایی است. دلیلش هم مشخص است. چراکه این قسمت بسیار خلاقانه‌تر و صدالبته جذاب‌تر از قسمت دوم است. تا قبل از اکران قسمت دوم این پویانمایی رکورددار پرفروش‌ترین پویانمایی تاریخ بود. این پویانمایی در سال 2014 اکران شد و نان برشتی به فروش هنگفت 400 میلیون دلار دست پیدا کند.

RALPH BREAKS THE INTERNET

image



بازهم یک پویانمایی از دیزنی. واقعیت این است که این پویانمایی به‌هیچ‌وجه به‌خوبی قسمت اول نیست. شاید تنها قسمت جذاب این پویانمایی همان برخورد اولیه ‌مان با تمام پرنسس‌های دیزنی در این فیلم باشد ولی بااین‌حال این پویانمایی هنوز هم وقت پر کن خوبی محسوب می‌شود و حداقل می‌تواند برای بچه‌ها سرگرم‌کننده باشد. این پویانمایی در سال 2019 اکران شد و مدت‌زمان 114 دقیقه‌ای دارد.

بهترین فیلم‌های کودک

PADDINGTON 2

image

پدینگتون یک‌لایو اکشن بسیار دوست‌داشتنی و خوش‌ساخت است. این فیلم محصول کمپانی برادران وارنر است. قسمت دوم این فیلم همچنان جذابیت قسمت اول را حفظ کرده و با روایت یک داستان جدید و جذاب هم چنان یک فیلم جذاب محسوب می‌شود. این فیلم در سال 2018 اکران شده است و البته از بازیگران بسیار مشهوری چون هیو گرانت در آن استفاده‌شده است.

THE JUNGLE BOOK

image

شکی نیست که اگر حرف از لایو اکشن‌ها زدیم باید جایگاه اول را برای دیزنی خالی بگذاریم. این فیلم لایو اکشن یک اقتباس از روی پویانمایی‌ به همین نام است. دیزنی برای ساخت این فیلم پروسه بسیار طولانی را طی کرده. این فیلم در سال 2016 اکران شده است و توانسته به فروش بالای 363 میلیون دلاری در خاک آمریکا دست یابد.

PADDINGTON

image

تنها دلیلی که قسمت اول را پایین‌تر از قسمت دوم قراردادیم به خاطر امتیاز کمی پایین‌تر آن نسبت به قسمت دومش است. البته این اختلاف یک‌دهمی به‌هیچ‌وجه به این معنی نیست که با یک فیلم ضعیف ‌تر طرف هستیم. قسمت اول این فیلم به دست کمپانی وینستون ساخته‌شده است و توانسته به فروش مناسب 95 میلیون دلار در خاک آمریکا دست پیدا کند. از بازیگران مطرح این فیلم می‌توان به نیکول کیدمن اشاره کرد. این فیلم در سال 2015 اکران شده است.

DUMA

image

 این فیلم باوجود فروش بسیار پایینش توانسته امتیازات محشری از منتقدان دریافت کند. شکی نیست که با یک درام دوست‌داشتنی کودک طرف هستیم. البته درست است که این فیلم با محوریت کودکان ساخته‌شده ولی از روانشناسی کودک نیز استفاده کرده و به همین جهت به یک فیلم دوست‌داشتنی تبدیل شده است. داستان این فیلم در مورد رابطه یک کودک و یک یوزپلنگ است. این فیلم محصول کمپانی وارنر است و در سال 2005 اکران شده است.

HUGO

image

 HUGOیک فیلم دوست‌داشتنی با محوریت کودک اما با امضای نابغه سینما مارتین اسکورسیزی است. این فیلم توانسته 4 عدد اسکار ببرد و از این لحاظ یک فیلم موفق تلقی می‌شود. البته این فیلم ازلحاظ فروش با فروش 73 میلیون دلاری نسبتاً موفق ظاهرشده است. داستان این فیلم در مورد یک کودک بی‌خانمان است که در ایستگاه مترو پاریس زندگی می‌کند. این فیلم توسط پارامونت در سال 2012 اکران شده است.

EIGHTH GTADE

image

فیلم پایه هشتم روایتگر زندگی یک دختربچه 13 ساله است. این فیلم به نحوه زندگی این دختربچه و دل‌مشغولی‌هایش در جامعه آمریکا می‌پردازد. این فیلم دارای یک هدف مشخص است و البته که فیلم در جهت رسیدن به هدفش به‌خوبی سیر صعودی خود را تا انتها می‌پیماید. این فیلم توسط کمپانی A24 ساخته‌شده و در سال 2018 اکران شده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)