خانهاخبار
پنل گلکسی فولد 2 هنوز قطعی نشده و دوربین زیر نمایشگر نخواهد داشت

پنل گلکسی فولد 2 هنوز قطعی نشده و دوربین زیر نمایشگر نخواهد داشت

بر اساس گزارش‌های جدید، مسئولان سامسونگ هنوز تصمیم نگرفته‌اند که می‌خواهند از چه پنلی در گلکسی فولد 2 استفاده کنند. علاوه بر این، برخلاف شایعات قبلی این گوشی از دوربین سلفی زیر نمایشگر بهره‌مند نمی‌شود.
۱۳۹۹/۱/۲۷

سامسونگ در اواخر بهمن ماه سال ۹۸ از گلکسی زد فلیپ رونمایی کرد و بسیاری از طرفداران خود را به هیجان آورد، ولی حالا کاربران چشم به سومین موبایل تاشوی این شرکت دوخته‌اند که احتمالا با نام گلکسی فولد ۲ در دنباله سال معرفی می‌شود. پیش‌تر رنگ‌های این گوشی را به اطلاع شما رساندیم و گفتیم که احتمالا این دستگاه فاقد قلم S Pen خواهد بود.

اما در خصوص نمایشگر گلکسی فولد ۲ هنوز چیزی قطعی نشده است. گلکسی زد فلیپ در نمایشگر خود از لایه‌ای موسوم به UTG یا «شیشه فوق باریک» استفاده می‌کرد که باعث شد بسیاری درباره مواد سازنده آن دچار سردرگمی شوند. عده‌ای می‌گفتند که این پنل از شیشه ساخته نشده، اما سامسونگ این ادعاها را رد کرد و مشخص شد که روی نمایشگر این دستگاه لایه‌ای از جنس پلاستیک قرار گرفته است.

اکنون گزارش تازه‌ای منتشر شده که نشان می‌دهد مسئولان این شرکت هنوز درباره استفاده از شیشه فوق باریک یا پنل پلاستیکی برای گلکسی فولد ۲ تصمیم نگرفته‌اند. بر اساس اعلام منابع آگاه، این غول کره‌ای ممکن است دوباره مثل نسل اول گلکسی فولد به سراغ پنل پلاستیکی برود تا با مشکلات UTG روبرو نشود. ظاهرا UTG می‌تواند وزن دستگاه را افزایش داده و آن را شکننده‌تر کند.

اگر استفاده از شیشه فوق باریک به طور کلی از دستور کار سامسونگ خارج شود، این شرکت به سراغ «پلیمید شفاف» یعنی همان پنلی خواهد رفت که در نسل قبلی این دستگاه استفاده شده بود. به گفته تولیدکنندگان مواد، رقابت بین پنل پلاستیکی و شیشه فوق باریک بسیار شدید است و نمی‌توان با قطعیت گفت که کدام یک دیگری را از صحنه خارج می‌کند.

image

در گزارش دیگری، کارشناس صنعت نمایشگرها راس یانگ، مدعی شده که علی‌رغم شایعات قبلی پیرامون استفاده از دوربین سلفی زیر نمایشگر، سامسونگ این ایده را برای گلکسی فولد ۲ کنار گذاشته است. یانگ که مدیرعامل Display Supply Chain Consultants است در پاسخ به مکس واین‌باخ، گزارش‌گر وب‌سایت XDA گفت در گلکسی فولد ۲ خبری از ناچ نخواهد بود و در عوض از دوربین حفره‌ای استفاده می‌شود. واین‌باخ پیش‌تر در توئیت‌های خود به احتمال استفاده از یک ناچ کوچک‌تر در این تلفن هوشمند اشاره کرده بود.

به نظر می‌رسد که سامسونگ هم مثل سایر تولیدکنندگان نتوانسته کیفیت تصویری لازم را در فناوری دوربین زیر نمایشگر دریافت کند، در نتیجه تصمیم به این تغییر گرفته است. لو ویبینگ، مدیر برند ردمی، قبلا به چالش‌های استفاده از دوربین زیر نمایشگر اشاره کرده بود. او گفته بود که تراکم پیکسل صفحات نمایش میزان عبور نور از پنل را کاهش می‌دهد. در نتیجه عکس‌ها تاریک‌تر شده و کیفیت‌شان پایین می‌آید. او گفته بود که این مشکل با کاهش رزولوشن نمایشگر قابل حل نیست، چون این کار باعث به وجود آمدن مشکلاتی مثل وصله‌های رنگی در صفحه می‌شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)