تست همراه اول

سرویس خبر
31 فروردین 1399 ساعت 23:36
2 نظر

 

59 خودرو که در سال 2020 تولید نخواهند شد (قسمت اول)

59 خودرو در سال 2020 دیگر در بین ما نیستند. شکی نیست که از شنیدن بعضی از این نام ها به شدت متاثر و از بعضی دیگر بسیار خوشحال خواهیم شد.

گاهی وقت‌ها بعضی از خودروها آن‌طور که باید انتظار سازندگانشان را برآورده نمی‌کنند. البته این اتفاق صرفاً به خودرو مربوط نمی‌شود و عوامل زیادی در این‌که یک خودرو بسیار کم‌فروش باشد تأثیرگذار هستند. ازجمله این عوامل می توان به انتخاب بازار اشتباه برای خودرو مورد نظر یا اختلاف نامتعارف آن خودرو با رقبایش نام برد. گاهی وقت‌ها نام بعضی از خودروها را می‌شنویم که از خط تولید خارج‌شده‌اند و با خودمان تأسف می‌خوریم که چگونه چنین پتانسیلی از بین رفت و شرکت سازنده آن‌طور که باید از آن استفاده نکرد. البته این اشتباه منحصر به شرکت‌های کوچک نیست و حتی ابر شرکت‌های خودروسازی نیز دچار چنین اشتباهات عجیبی می‌شوند. در این مطلب به معرفی مدل‌هایی می‌پردازیم که دیگر قرار نیست آن‌ها را در سال 2020 ببینیم.


 

Audi: A3 Convertible


 

اولین مدل متعلق به یک آلمانی خوش ‌نام است. شکی نیست که یکی از شهرت‌های AUDI به انتخاب استراتژی‌های حیرت‌انگیز در مورد خودروهایش است. کافی است به بازار خودرو آلمان نگاه کنید تا من توجه شوید که عملکرد استراتژیست های این شرکت در چند سال گذشته تا به چه حد خوب بوده است. AUDI توانسته با یک برنامه ‌ریزی دقیق و کامل سهم بازار بیشتری را از مرسدس و BMW برباید. اما سیاست این شرکت در مورد این خودرو اصلاً قابل درک نیست. همان‌طور که می‌دانید خودرو A3 پایین رده‌ ترین خودرو این شرکت در مقابل مدل‌های دیگرش محسوب می‌شود. میزان استقبال از این مدل به‌عنوان یک سدان کوچک اصلاً قانع کننده نبود ولی با این ‌حال AUDI تصمیم گرفت در سال 2015 نمونه CONVERTIBLE آن را راهی بازار کند. این کار اصلاً برای یک خودرو ارزان‌ قیمت معنایی نداشت. ازاین‌رو با توجه به استقبال ناامیدکننده مشتریان از این خودرو AUDI تصمیم گرفت که این مدل را برای همیشه در سال 2020 بازنشسته کند. از ویژگی‌های این خودرو می‌توان به موتور 2 لیتری توربوشارژ اشاره کرد. این موتور یک نمونه 4 سیلندر است که درنهایت تلاش می‌تواند 228 اسب بخار توان تولید نماید. یک جعبه‌ دنده خودکار 7 سرعته نیز این مجموع را همراهی می‌کند. قیمت این خودرو در بازار جهانی از 37 هزارتا 42 هزار دلار است. شاید اگر AUDI یک طراحی جذاب ‌تر و یا حتی نام بهتری برای این خودرو انتخاب می‌کرد می‌توانست مهر این خودرو را در دل هوادارانش بیندازد.

BMW: 3 Series Gran Turismo/Wagon; 6 Series GT/Gran Coupe; Alpina B6; M6 Gran Coupe

اول‌ازهمه از  BMW 3 GTشروع کنیم. همان‌طور که می‌دانید GRAN TURISMO یک عبارت ایتالیایی هست که مخفف آن‌ همان عبارت GT است. اما حالا این عبارت به چه معنا است؟ زمانی که به یک خودرو چنین پسوندی اطلاق می‌شود یعنی این خودرو ازلحاظ بازدهی بسیار قوی است و در کل برای پیمودن مسافت‌های بالا ساخته‌شده. اما حالا برسیم به این خودرو. شاید BMW این را فراموش کرده بود که سری 3 یک سری شهری است و تمام ذهنیت افراد از این سری نیز همین است. حالا شما یکی از خودروهای این سری را با ظاهر یک خودرو مسافرتی جلوه دهید. خودتان را هم که بکشید فایده ندارد و بدون شک عموم مردم آن را از شما نمی‌پذیرند. ازاین‌رو این حرکت BMW اصلاً برای مردم جذاب نبود و همین هم باعث فروش کم این خودرو شد تا جایی که مدیران این شرکت اعلام کرده‌اند که در سال 2020 سری محبوب 3 چنین خودرویی در دل خود نخواهد داشت. BMW در این خودرو از یک موتور 4 سیلندر 2 لیتری استفاده کرده است که به همراه یک توربو شارژ می‌تواند 248 اسب بخار توان تولید نماید. قیمت این خودرو از 45 تا 51 هزار دلار تعیین‌شده است.


BMW 3 GT

BMW 3 WAGON: همان‌طور که می‌دانید واگون ها نوعی از خودروها هستند که هم‌ارتفاع خودروهای سدان هستند اما از فضای بسیار بزرگ‌ تری نسبت به سدان ها بهره می‌گیرند. BMW همواره نشان داده از سود بیشتر بدش نمی‌آید و هرچه که این شرکت را به این هدف برساند را به کار می‌گیرد. اشتباه BMW نه به خود او بلکه این بار به نفرت عمومی مردم از این سبک خودروها بازمی‌گردد. کمتر کسی است که از این سبک خودرو خوشش بیاید. در حقیقت روزی این خودروها برای عموم جذابیت داشتند ولی نکته این است که در آن روزها کلاس SUV یا کراس اوور وجود نداشتند. BMW برای این خودرو قیمت 45 هزار دلاری در نظر گرفته است. باوارایی ها در این مدل از یک ترکیب آشنا به‌عنوان پیشرانه استفاده کردند. یک موتور 4 سیلندر 2 لیتری به همراه توربوشارژ که می‌تواند درنهایت 240 اسب بخار توان برای این خودرو تولید نماید. در پایان این خودرو نیز در سال 2020 روی خط تولید کارخانه‌ BMW قرار نمی‌گیرد.


BMW 3 WAGON

BMW 6 GT AND GRAN Coupe: شاید BMW به این فکر نمی‌کرد که برای یک خودرو لوکس که اکثراً قشر مرفه جامعه از آن استفاده می‌کند آپشن خودرو مسافرتی آنچنان کارآمد محسوب نمی شود. واقعیت این است که کسی دوست ندارد با یک سدان پرمصرف به دل جاده بزند. برای مسافرت‌های لذت ‌بخش بدون شک SUV ها انتخاب بهتری خواهند بود. اما مدل دیگر یعنی Gran coupe. باور کنید خود من هم منطق BMW در مورد این‌که یک خودرو دو درب برای مسافرت مناسب باشد را درک نمی‌کنم. مدل 4 درب را کسی انتخاب نمی‌کند چه برسد به این مدل 2 درب. البته اگر بخواهیم کمی رو راست باشیم باید این را اضافه کنیم که سری 6 هیچ‌گاه مانند سری 5 یا سری 7 موفق نبوده و همیشه پاشنه آشیل BMW محسوب می‌شده. البته با جریانی که چند وقتی در BMW شروع ‌شده خودروهای کم ‌فروش در حال حذف از چرخ تولید هستند پس با این توضیح فکر نکنم که عمر سری 6 خیلی طولانی باشد.  BMW در مدل GT  این خودرو از یک موتور 6 سیلندر 3.3 لیتری به همراه یک توربوشارژ استفاده کرده. این موتور می‌تواند 355 اسب بخار توان برای این خودرو تولید نماید. قیمت این مدل به 70 هزار دلارمی‌ رسد. اما در مورد مدل Gran Coupe با دو نمونه موتور طرف هستیم. یکی همین مدل گفته‌شده در مدل GT و دیگر یک نمونه بسیار قدرتمند 8 سیلندر با ظرفیت 4.4 لیتر که می‌تواند 444 اسب بخار توان تولید نماید. قیمت این مدل از 81 هزارتا 95 هزار دلار تعیین‌شده است.


BMW 6 GRAN COUPE

ALPINA B6: این شرکت یک شریک قدیمی و بسیار مطرح درزمینهٔ تیونینگ برای BMW است. از گذشته تاکنون این شرکت در پروژه های بسیاری با این شرکت همکاری کرده است. بهترین محصولی که تا کون این شرکت به‌ طور اختصاصی با BMW تولید کرده است آلپاینا B7 است. اگر به مشخصات مدل B6 که از روی سری 6 ساخته‌ شده است نگاهی بکنید یقیناً متوجه هیچ کم و کاستی نخواهید شد. این خودرو از یک موتور 8 سیلندر دو توربو شارژی با ظرفیت 4.4 لیتر استفاده می‌کند. این موتور که تیونینگ اختصاصی آلپاینا است می‌تواند برای این خودرو 591 اسب بخار توان تولید نماید. این خودرو می‌تواند 0 تا 100 خود را در 4.3 ثانیه طی نماید. این خودرو بسیار قوی و البته لوکس است اما بااین‌ حال از آن استقبال زیادی صورت نگرفته است. شاید بزرگ ‌ترین عامل این اتفاق به تفاوت 20 هزار دلاری قیمت این خودرو با مدل بسیار زیبای B7 بازگردد. گفتنی است قیمت این خودرو دوست ‌داشتنی به 130 هزار دلارمی‌رسد. واقعیت این است که این خودرو یکی از دوست‌ داشتنی‌ترین خودروهای این لیست است که متأسفانه در سال 2020 دیگر تولید نخواهد شد.


ALPINA B6

BMW M6: اما آخرین خودرویی که تولیدش در 2020 متوقف خواهد شد این خودرو از شرکت M POWER است. درواقع این خودرو اصلاً رنگ خیابان را به خود ندیده و قرار شده بود که در سال 2019 یا 2020 به بازار عرضه شود که به دلیل نامعلومی کلاً تولید آن متوقف خواهد شد. البته شایعاتی وجود دارد که طبق آن شرکت M به‌جای تولید این خودرو تصمیم گرفته که یک نمونه جدید تولید نماید.

Buick: Cascada & LaCrosse

با پایان تولید این دو خودرو رسماً کلاس خودرویی سدان در این کارخانه بازنشسته می‌شود. این باعث شرمساری است چراکه روزی بیوک یکی از نامدارترین خودروسازهای آمریکایی محسوب می‌شد و صدالبته که نماد این خودروساز سدان ‌های غول ‌پیکرش بودند. البته این روال باگذشت سال ها برای بیوک تغییر کرد و این شرکت وارد بحران ‌های بسیار بزرگ شد و از عرش به فرش افتاد و تا ورطه سقوط  نیز پیش رفت. البته با کمک دولت آمریکا به جنرال موتور که صاحب اصلی این برند بود بیوک دوباره احیا شد ولی در حال حاضر کم کسی است که دیگر بیوک را به یاد آورد. درنهایت این خودروساز به گروه PSA فرانسه فروخته شد. گفتنی است که قرار شده این دو خودرو توسط خودروساز دیگر گروه PSA یعنی اوپل در کشور لهستان تولید شود و البته که منحصر به بازار این کشور خواهند بود. از ویژگی‌های Cascada می‌توان به موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر به همراه یک توربوشارژ نام برد. این موتور می‌تواند 200 اسب بخار توان تولید نماید. شتاب گیری این خودرو به طرز فاجعه باری انجام می‌شود و می‌تواند 0 تا 100 را در 8.5 ثانیه بپیماید. بعضی از مدل‌های این خودرو به ‌صورت رودستر عرضه می‌شوند. قیمت این خودرو از 33 تا 37 هزار دلار تعیین‌شده است. اما دیگر خودرو بازنشسته دیگر این کمپانی یعنی LsCrosse از یک موتور بسیار قوی ‌تر 6 سیلندر با حجم 3.6 لیتر استفاده می‌کند. این موتور به‌ صورت تنفس طبیعی کارمی‌کند و می‌تواند 310 اسب بخار توان تولید نماید. این خودرو از یک جعبه ‌دنده 9 سرعته خودکار استفاده می‌کند. قیمت این خودرو از 40 تا 47 هزار دلار تعیین‌شده است.


BUICK CASCADA


BUICK LACROSSE

Cadillac: ATS & ATS-V Coupe; CTS & CTS-V Sedan; XTS

در مورد کادیلاک یک‌چیز اصلاً عجیب نیست آن‌هم این است که بشنویم در شروع یک سال جدید کادیلاک یک گروه محصول را از خط تولید خارج کرده است. البته دلیل خروج تمام خودروهای بالا بیشتر به خاطر مصرف سوخت کمرشکن شان است البته درصد کمی هم به خاطر قیمت‌های نه‌چندان رقابتی آن‌هاست. معرفی را از ATS شروع می‌کنیم. این خودرو یک سدان متوسط و البته خوش‌چهره است. شاید باید نکته مثبت تمام خودروهای کادیلاک را طراحی‌های زیبای آن‌ها نامید. کادیلاک در این خودرو از دو نمونه موتور استفاده کرده. یک نمونه 2 لیتری 4 سیلندر به همراه یک توربوشارژ که می‌تواند 272 اسب بخار توان تولید نماید و البته مدل دیگر که قوی ‌تر است یک نمونه 6 سیلندر 3.6 لیتری است که می‌تواند 330 اسب بخار توان تولید نماید. قیمت این خودرو از 38 تا 50 هزار دلار تعیین ‌شده است. اما برویم سراغ کادیلاک ATS-V. اگر پسوند خودروهای کادیلاک V باشد بدانید که با یک خودرو بسیار قدرتمند و البته اسپورت روبه‌ رو هستیم. البته ساخت این خودرو قریب به 40 سال است که در کارخانه کادیلاک انجام‌ می شود ولی ظاهراً کادیلاک دیگر علاقه‌ای به ساخت این مدل ندارد. این خودرو از یک موتور 6 سیلندر با حجم 3.6 لیتر استفاده می‌کند. به این پیشرانه دو عدد توربوشارژ نیز اضافه کنید تا در این صورت قدرت این خودرو به 476 اسب بخار برسد. درست است که این خودرو یک خودرو پرقدرت است اما به همان اندازه نیز پراستهلاک است. قیمت این خودرو در بازار جهانی به 70 هزار دلارمی سد. اما می‌رسیم به سری CTS این سری تفاوتی با سری ATS در قدرت و پیشرانه ندارند و عمده تفاوت آن‌ها به‌ظاهر لوکس تر این سری نسبت به سری ATS بازمی‌گردد. سری CTS در بحث کارایی شبیه سری 5 BMW است. قیمت کادیلاک CTS در بازار جهانی از 47 تا 71 هزار دلار است و قیمت CTS-V به 86 هزار دلارمی‌رسد. اما آخرین حذف‌ شده از خانواده بزرگ کادیلاک تک خودرو XTS است البته این خودرو برادرانی هم داشته که به لطف کادیلاک همه آن‌ها در این چند سال اخیر از خط تولید حذف‌شده‌اند. مدل پایه نیز از تیغ تیز حذف در امان نمانده و درنهایت از چرخه تولید در سال 2020 حذف می‌شود. این خودرو پر استهلاک ترین خودرو کادیلاک انتخاب‌شده است. کادیلاک در این خودرو از یک موتور 6 سیلندر با حجم 3.6 لیتر استفاده می‌کند. این موتور به‌صورت تنفس طبیعی کار می‌کند. توان این موتور به 304 اسب بخار می‌رسد. قیمت این خودرو در بازار جهانی از 46 تا 72 هزار دلار تعیین‌ شده است.


ATS - V - COUPE


ATS - SEDAN


CTS - SEDAN


CTS - V - SEDAN


XTS

Chevrolet: Cruze Hatchback/Sedan; Volt

شورلت نیز همانند خودروسازان مطرح آمریکایی در این سال ها کم ‌فروغ شده بود و می‌رفت که کم‌کم به دست فراموشی سپرده شود اما در دقیقه نود و البته به لطف سیاست‌های بسیار دقیق و کارساز دوباره خود را بر سر زبان ها انداخت. اکثر خودروهای این شرکت توان این را داشته اند که دوباره به‌جای گاه خود بازگردند. البته بعضی از این خودرو ها نیز در دنیای شلوغ این روزها جذابیتی ندارند. از خودرو Cruze شروع کنیم. این خودرو قرار بود یک خودرو اقتصادی و کارراه ‌انداز باشد. ظاهراً شورلت زیادی این خودرو را اقتصادی در نظر گرفته بود تا جایی که با شروع طوفان کره‌ای ها در بازار آمریکا این خودرو تقریباً به یک خودرو بلااستفاده تبدیل‌شده بود. اکثر مردم می‌توانستند باقیمت کمتر صاحب یک خودرو خوش‌ساخت و البته با امکانات بیشتر کره‌ای بشوند و ازاین ‌رو کسی دیگر به این خودرو و هم تیپی‌هایش محل نمی‌گذاشت. شورلت که در این سال ها ظاهر جدیدی از خود معرفی کرده تصمیم گرفته تا خودروهای خسته‌کننده‌اش را از دور خارج کند. یکی از این خودروها همین کروز است. این خودرو در دو نوع تولیدشده یکی هاچبک و دیگری یک سدان. آمریکایی ها در مدل هاچبک از یک موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ استفاده کرده‌اند. این موتور می‌تواند 153 اسب بخار توان برای این خودرو تولید نماید. قیمت مدل هاچبک در بازار جهانی 19 تا 26 هزار دلار تعیین‌شده اما در مدل سدان نیز از همان موتور مدل هاچبک استفاده‌شده و درزمینهٔ قیمتی نیز همان بازه قیمتی برای این خودرو انتخاب‌شده است. اما دیگر خودرو شورلت که دیگر آن را نخواهیم دید خودرو volt است. این خودرو اولین و البته تابه‌حال آخرین تجربه خودرو الکتریکی توسط شورلت محسوب می‌شود. شاید بزرگ ‌ترین دلیل کم فروش بودن این خودرو به این برگردد که خیلی زود به بازار عرضه شد. این خودرو زمانی به بازار آمد که تنها تسلا مدعی اصلی خودروهای پاک بود. حال در این زمان خودرویی هیبریدی از برند شورلت وارد بازار شود. قبول کنید که این ادعا در آن زمان آن‌هم توسط برند بنزین دوست‌ چون شورلت بسیار غیر باور بوده است. البته این خودرو درزمینهٔ طراحی نیز حرف آن‌چنانی برای گفتن ندارد. شورلت در این خودرو از یک موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری به همراه 2 موتور الکتریکی و یک باتری 18.4 کیلوواتی استفاده کرده. این مجموعه می‌تواند برای این خودرو درمجموع 150 اسب بخار توان تولید نماید. قیمت این خودرو در بازار جهانی بین 33 تا 38 هزار دلار تعیین‌شده است.


CRUZE  HATCHBACK

 


VOLT

Ferrari: 488 GTB/Spider/Pista/Pista Spider

اینکه نام فراری در این لیست آمده است اصلاً به این معنی نیست که خودروهای این برند ازلحاظ کیفی یا طراحی مشکلی دارند. این سیاست فراری است که پس از گذشت 3 یا 4 سال از عمر یک محصول آن‌ها را بازنشسته می‌کند تا جا برای مدل‌های به‌روز شده یا جدید باز شود. اما برویم سراغ خودروهایی که فراری آن‌ها را بازنشسته خواهد کرد. اولین خودرو مورد بحث ما خودرو فراری 488 GTB است. این خودرو در سال 2015 معرفی شد با این حال خودرو مستقلی به‌حساب می‌آمد. این خودرو در سال 2015 لقب دارنده بهترین موتور V8 جهان را از آن خود کرد. درواقع موتور این خودرو چیزی جز شاهکار نیست. این موتور فوق قوی تنها 3.9 لیتر حجم دارد اما با جادوی خاص فراری می‌تواند عدد حیرت‌انگیز 662 اسب بخار توان تولید نماید. این خودرو می‌تواند 0 تا 100 خود را در 3 ثانیه طی نماید و حداکثر سرعت خود را به بیش از 330 کیلومتر بر ساعت برساند. قیمت این خودرو در بازار جهانی نزدیک 262 هزار دلار است. بدون شک این خودرو همانند دیگر خودروهای فراری یک اسطوره به‌حساب می‌آید و با بازنشسته شدنش دلمان برایش تنگ خواهد شد. آنچه مسلم است این است که فراری کمر به ریشه‌کن کردن سری 488 کرده است و علاوه بر مدل اصلی مدل پیستا که یک بروزرسانی برای مدل اصلی به‌حساب می آید را نیز از چرخه تولید خارج خواهد کرد. مشخصات این خودرو کاملاً با خودرو اصلی یکی است و تنها در ظاهر کمی به ‌روزتر و البته خشن‌تر شده است. این مدل در سال 2018 معرفی‌شده و در حدود 330 هزار دلار قیمت دارد. دو خودرو دیگر همچون GTB SPIDER و PISTA SPIDER  نیز همین مشخصات فنی را دارند و قیمت هرکدام به ترتیب 280 و 350 هزار دلار تعیین‌شده است.


488 - GTB


488 PISTA

Fiat: 500/500 Abarth; 500c/500c Abarth; 500e

آن‌طور که از شواهد پیداست باید خود را آماده یک خداحافظی با حسی نوستالژیک کنیم. یکی از قدیمی ‌ترین خودروهای شهری جهان یعنی سری 500 فیات به‌ زودی از کار بازنشسته می‌شود. مثل‌اینکه فیات بالاخره فهمیده که برای بازگشت به‌ روزهای اوج خود نیاز مبرمی به خودروهای جدید و به‌ روز شده دارد. حقیقت هم همین است. درست است که این خودرو یکی از خاطره‌ انگیزترین خودروهای تاریخ است اما باید این را قبول کرد که در حال حاضر ما در سال 2020 زندگی می‌کنیم و دیگر چنین طراحی و صدالبته توان های اندکی به‌ دردبخور نخواهند بود. ازاین‌رو فیات تصمیم گرفته که از تمامی این مدل ها خداحافظی کند. ما تنها به مشخصات یکی از این مدل ها می‌پردازیم چراکه همه این خودروها دریک رنج هستند. فیات در نسخه C از یک موتور 1.4 لیتری 4 سیلندر استفاده کرده است. این موتور می‌تواند برای این خودرو 135 اسب بخار توان تولید نماید که به نظر برای یک خودرو شهری با این سایز کافی به نظر می‌رسد. بازه قیمتی خودروهای سری 500 فیات از 16 تا 30 هزار دلار است. طبق برنامه فیات کرایسلر اولین کشوری که با این خودرو خداحافظی خواهد کرد ایالات ‌متحده آمریکا خواهد بود و به ترتیب از کانادا و اروپا این روند انجام خواهد شد.


 

Ford: Fiesta Hatchback/Sedan/ST; Flex; Taurus

خدا را شکر می‌کنم چراکه فورد تصمیم گرفته از دست به ‌درد نخورترین ساخته‌های خود خلاص شود. نمی‌دانم چه شده که بعد ازاین همه‌سال و ضررهای فراوانی که فورد به خاطر این خودروها متحمل شده است حالا تصمیم گرفته از دست آن‌ها خلاص شود. بگذارید سریع تر در مورد این خودروها صحبت کنیم. بیایید اول‌ ازهمه درباره بدترین SUV جهان صحبت کنیم. FLEX تنها خودرویی است که شبیه یک خودرو معمولی نیست. شاید مهندسان فورد فکر می‌کردند هرچه ظاهر خودرو مسخره‌ تر باشد بیشتر در چشم است ازاین ‌رو چنین ظاهر مضحکی را برای این خودرو ساختند. این خودرو ازلحاظ سایز و پیکربندی موفق شد تمام استاندارهای جهان را به سخره بگیرد واز همه ترسناک ‌تر که این کار توسط خودروساز با سابقه ای چون فورد صورت می‌گرفت. شاید فورد این را انکار کند ولی مشخص است که تصمیم داشته FELEX یک کپی آمریکایی از روی لندروور باشد که البته کاملاً در این کار شکست‌خورده است. فورد در این خودرو از یک موتور تنفس طبیعی استفاده کرده است. موتور این خودرو یک نمونه 6 سیلندر 3.5 لیتری است که می‌تواند تنها 287 اسب بخار تولید نماید. این عدد نشان‌دهنده ضعف  FELEX درزمینهٔ توان نسبت به دیگر رقبایش است. خداروشکر پای این خودرو هیچ‌گاه به بازارهای جهانی بازنشد. این خودرو در بازار آمریکا بین 30 تا 47 هزار دلار قیمت دارد. اما یکی دیگر از افتضاحات فورد فیستا است. این خودرو به معنی واقعی کلمه افتضاح است. برای اینکه عمق فاجعه را بفهمید کافی است بدانید که این خودرو در مدت 2 سال حتی 100 دستگاه نیز فروش نداشته. این خودرو نه توانی دارد نه قیافه‌ای ولی با این‌ وجود فورد به خود اجازه داده که نمونه سدان آن را هم بسازد که خب نتیجه کاراین مدل هم مشخص است. در پایان بازهم خدا را شکر می‌کنم که این خودرو نیز از چرخه تولید محصولات فورد خارج می شود. اما آخرین خودرو حذف‌شده فورد در سال 2020 یک سدان متوسط است که البته مانند نمونه‌های قبلی به‌هیچ‌عنوان یک شکست بزرگ محسوب نمی‌شود. این خودرو ازلحاظ ظاهری نه خیلی زیباست که دلباخته‌اش شوید و نه آن‌قدر زشت است که نتوانید نگاهش کنید. در بحث توان این خودرو یک نمونه موفق و البته پرمصرف محسوب می‌شود. فورد در این خودرو از یک موتور 6 سیلندر 3.5 لیتری استفاده می‌کند. این موتور می‌تواند 288 اسب بخار توان برای این خودرو تولید کند که البته راضی‌کننده است. اگر بخواهیم واقعیت را در مورد این خودرو بگوییم نمی‌توان آن را در دسته محصولات بد قرارداد. شاید فورد تصمیم دارد روی این خودرو کار کند و این باریک سدان خوش‌چهره‌تر و البته پر امکانات تر را عرضه کند. هرچه که هست دیگر نمی‌توانیم این خودرو را برای سال 2020 ببینیم. قیمت این خودرو 27 تا 42 هزار دلار تعیین‌شده است.


FORD FIESTA ST


FIESTA SEDAN


FELEX


FORD TAURUS

Hyundai: Santa Fe XL

اگر بخواهیم انصاف را رعایت کنید یکی از بهترین خودروهای این لیست که بدون شک دل ‌تنگش می شویم همین خودرو خواهد بود. البته این خودرو بزرگ‌ ترین خودرو خانواده سانتافه محسوب می‌شود. این خودرو در بازار آمریکا مشتاقان زیادی دارد. دلایل مشخصی هم دارد. اولین دلیلش این است که با توجه به سایزش قیمت بسیار خوبی دارد. دوم این‌که خودرو توانمندی است چرا که از یک موتور 3.3 لیتری 6 سیلندراستفاده می‌کند که این موتور توان تولید 290 اسب بخار را دارا است وسوم اینکه ازلحاظ ظاهری خودرو شیک و بسیار زیبایی به‌حساب می‌آید. پس با این‌ همه ویژگی مثبت دلیل هیوندایی برای خارج کردن این خودرو از چرخه تولیدش چیست؟ همان‌طور که می‌دانید چند وقت پیش هیوندایی برای رقابت با SUV خوش قیمت و البته کارآمد رقیب هم‌ وطنش یعنی کیا مجبور شد یک خودرو جدید به نام پالیسید را مخصوص بازار آمریکا توسعه دهد. این خودرو یک SUV  فول سایز محسوب می‌شود. اما یک مشکل در اینجا وجود داشت تلوراید اولین SUV بزرگ سایز کیا محسوب می‌شد بنابراین برای رقابت تنها رقیبان خارجی را بر سرراه خود می‌دید. اما پالیسید یک رقیب هم‌خانواده‌ای داشت و آن‌هم کسی نبود جز همین مدل سانتافه XL ازاین‌رو هیوندایی برای اینکه راه را برای پالیسید باز کند دست به چنین تصمیم سختی زده است و این مدل را از چرخه محصولاتش حذف کرده. این خودرو در بازار آمریکا بین 30 تا 40 هزار دلار قیمت دارد. در پایان این مدل یکی از آن‌هایی است که قطعاً دلمان برایش تنگ خواهد شد.


 

اما آچه که گفته شد تنها قسمتی از لیست بلن بالای ما بود که ما به علت عدم خسته شدن شما عزیزان این مطلب را در دوقسمت تقدیم شما خواهیم کرد. 

 

 



  31 فروردین 1399
2 نظر
4.60
  5 رای
نظرات کاربران

در حال بارگذاری