خانهاخبار
اپلیکیشن‌ هایی برای تجربه اسکنر لیدار

اپلیکیشن‌ هایی برای تجربه اسکنر لیدار

بعد از معرفی آیپد‌های جدید اپل و معرفی اسکنر جدید LiDAR، اکنون برنامه‌هایی برای تجربه این سنسور جدید معرفی می‌کنیم
۱۳۹۹/۱/۲۹

نسل دوم آیپد پرو ۱۱ اینچ و نسل چهارم ۱۲.۹ اینچی از یک اسکنر کاملا جدید با نام (LiDAR ( (Light Detection and Ranging بهره می‌برد که نقشی اساسی در برنامه واقعیت افزوده اپل در سال‌های آینده ایفا خواهد کرد. گرچه در حال حاضر محدود به iPad Pro 2020 است اما قطعا در آینده به سایر دستگاه‌های اپل از جمله آیفون‌های ۲۰۲۰ راه خواهد یافت. در ادامه تعدادی چند از برنامه‌هایی که می‌توانید با آن‌ها اسکنر لیدار را تجربه کنید، آورده شده است.

image

 

LiDAR چیست؟

این اسکنر از نور برای اندازه‌گیری فاصله بهره می‌برد، به این شکل که با ارسال طیف نور سبز به اشیا و مدت زمان بازگشت این نور‌ها به سمت اسکنر؛ که در هرلحظه هزاران بار اتفاق می‌افتد، می‌تواند تصویری از محیط اطراف را ایجاد کند. راسل هالی توضیح می‌دهد که، در نمایی بزرگتر به مانند سیستم‌های اتومبیل و هواپیما است که می‌تواند تصویر دقیقی از اشیا که در فواصل مختلف قرار دارند ایجاد کند. دقیقا مانند تصویری که چشم‌های انسان می‌بیند. با این کار کامپیوتر می‌تواند در حین حرکت وسیله نقلیه، به راحتی از این روش استفاده کند بدون اینکه خطری ایجاد کند. اما این سنسور کارایی و قدرت مورد استفاده در آن‌ها را ندارد، بنابراین کوچک‌تر است و فواصل کوتاه‌تری را اندازه‌گیری می‌کند.

image

تقریبا واضح است که شرکت کوپرتینویی، برنامه های بلند مدتی برای اسکنر لیدار در سر می‌پروراند که فراتر از آیپد پرو است. اما آیپد سطح بالای اپل می‌تواند زمینه سخت‌افزاری مناسبی برای آزمایشات مختلف در دست توسعه دهندگان و کاربران باشد. در قلب این آزمایشات ARKit 3.5 قرار دارد که پس از رونمایی از آیپد پرو ۲۰۲۰، عرضه شد. این به‌روزرسانی برای پشتیبانی از اسکنر لیدار و سیستم عمق سنج در ایپد پرو و بررسی و آزمایش نسل جدید برنامه AR است.

با این برنامه‌ها می‌توانید اسکنر LiDAR را در آیپد پرو‌های جدید امتحان کنید.

۱- Measure

با این برنامه که ساخت خود اپل است می‌توانید قد انسان‌ها، اشیا و همین‌طور ابعاد اشیا مستطیلی را اندازه بگیرید. در مدل‌های ۲۰۲۰ آیپد می‌توانید قد اشخاص را با کلاه و موها اندازه‌گیری کنید. اندازه‌ها را می‌توانید ذخیره کنید یا اسکرین شات بگیرید و هرزمان که خواستید به اشتراک بگذارید.

۲-Complete Anatomy Platform 2020

برنده جایزه Apple Design Award، جزو ۲۵۰ برنامه برتر دانشگاه‌های جهان و دارنده نمره ۲۵ از ۲۰ دانشکده پزشکی جهان

دقیق‌ترین، پیشرفته‌ترین و پرفرپش‌ترین پلت‌فرم آناتومی سه بعدی در جهان که از فناوری، مدل ها و محتواهای جدید استفاده می‌کند. این برنامه فقط یک اطلس نیست، بلکه یک بسته یادگیری آناتومی با ابزارهای منحصر به فرد است. با آیپد‌های جدید هم اکنون می‌توانید با یک انسان واقعی مطالعه را انجام داده و از آن اطلاعات برای تجسم و درک حرکت ماهیچه ها و موارد دیگر استفاده کنید.

۳- Shapr 3D CAD modeling

 مدل‌سازی سه‌بعدی هرگز به اندازه آنچه در این برنامه عالی انجام شده به نظر نرسیده است. مهندسین، طراحان صنعتی، معماران و سازندگان مدت‌هاست که از این برنامه برای مدل‌سازی CAD روی دستگاه‌های تلفن همراه خود استفاده می‌کنند. اسکنر لایدار تنها قابلیت های جدید و جالبی به آن افزوده است.

۴-IKEA Place

برخی دیگر از اپلیکیشن‌ها بر استفاده تجاری از لایدار تمرکز دارند. با این حال این برنامه برای کاربرانی‌ است که می‌خواهند خانه‌شان بهتر به نظر برسد. با استفاده از این برنامه کاربران می‌توانند اشیا را در مقیاس سه‌بعدی واقعی در فضای منزل خود قرار دهند.

۵-Hot Lava

در آخر لیست در واقع فضای اطراف کاربر به چالشی برای بازی تبدیل می‌شود. در کنار کاربران گدازه‌ها و مذاب و دیگر مواد آتشی جریان دارند و باید از سرراهشان کنار بروید که البته به هیچ چیز رحم نمی‌کنند!

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)