خانهاخبار
اکسپریا 5 II می‌تواند کوچک‌ترین موبایل 5G بازار باشد

اکسپریا 5 II می‌تواند کوچک‌ترین موبایل 5G بازار باشد

مطابق گزارش جدیدی که امروز منتشر شده است، سونی در حال کار روی دستگاهی به نام اکسپریا 5 مارک 2 است که نمایشگری زیر 6 اینچ خواهد داشت از نسل پنجم ارتباطات پشتیبانی خواهد کرد.
۱۳۹۹/۱/۲۴

پیش‌تر شایعاتی درباره نسخه بزرگی از اکسپریا ۵ پلاس مطرح شده بود، اما چنین دستگاهی هرگز معرفی شد. حالا گزارشی تازه درباره موبایلی به سطح اینترنت راه پیدا کرده که دستگاهی به نام اکسپریا ۵ مارک ۲ با نمایشگر زیر ۶ اینچ را هدف قرار داده است. به گفته منابع آگاه بازار، این تلفن هوشمند قرار است در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ در ژاپن معرفی شود.

اکسپریا 5 II نمایشگری ۵.۶ تا ۵.۸ اینچی خواهد داشت در حالی که قبلا گفته شده بود اکسپریا 5 از نمایشگر ۶.۱ اینچی استفاده می‌کند. احتمالش بسیار بالاست که این گوشی با پشتیبانی از فناوری 5G به بازار بیاید و اگر چنین شود شاهد رونمایی از اولین موبایل 5G با نمایشگر زیر ۶ اینچ خواهیم بود.

علاوه بر این، اکسپریا ۵ مارک ۲ در صورت برخورداری از 5G دومین موبایل سونی می‌شود که پس از اکسپریا ۱ مارک ۲ از شبکه‌های نسل پنجم پشتیبانی می‌کند. البته در این میان اکسپریا پرو هم وجود دارد اما این گوشی آن‌قدرها برای مصرف‌کنندگان عادی بازار در نظر گرفته نشده است. این محصول شبکه‌های موج میلی‌متری را تحت پوشش قرار می‌دهد (در حالی که اکسپریا ۱ مارک ۲ فقط شبکه‌های زیر ۶ گیگاهرتز را پشتیبانی می‌کند)، اما چنین قابلیتی مستلزم آنتن‌های اضافه است که در بدنه‌ای کوچک ممکن نخواهد بود.

اکسپریا 5 II به‌راحتی بین اکسپریا 1 II و اکسپریا 10 II جا خوش می‌کند، چون موبایلی کوچک‌تر از پرچمدار پریمیوم این شرکت است اما از میان‌رده سونی قدرت بیشتری دارد. با وجود این که اکسپریا 5 II قرار است از 5G پشتیبانی کند اما هنوز هیچ‌کس نمی‌داند که این گوشی در دسته پرچمداران برند اکسپریا قرار داده می‌شود یا نه.

علاوه بر این، هنوز هیچ‌کس از نام قطعی این تلفن هوشمند مطمئن نیست. چند ماه پیش شایعاتی درباره عرضه موبایلی به نام اکسپریا ۹ با چیپست اسنپدراگون 765G مطرح شده بود. چیپست اسنپدراگون 765G مودم 5G داخلی دارد. در ماه دسامبر ۲۰۱۹ حتی بنچمارکی از این گوشی منتشر شد، ولی از آن پس دیگر خبری از این دستگاه به سطح اینترنت راه پیدا نکرد.

در گزارش امروز نیز صحبتی از چیپست این دستگاه به میان نیامده است، ولی اکسپریا ۵ فعلی از تراشه پرچمدار اسنپدراگون ۸۵۵ استفاده می‌کند و همین موضوع می‌تواند دلیل دیگری برای تغییر نام تلفن هوشمند مدنظر ما باشد. شایان ذکر است که عدم افشای اطلاعات جدید احتمالا به معنای این است که در حال حاضر اطلاعات بیشتری در این زمینه در دسترس نیست.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

علی ق

۱۳۹۹/۱/۲۴
دلمون برای سونی تنگ شده
حیف.....