خانهاخبار
در iOS 14 بدون نیاز به نصب اپلیکیشن‌ها را اجرا کنید

در iOS 14 بدون نیاز به نصب اپلیکیشن‌ها را اجرا کنید

با توجه به اطلاعاتی که از کد iOS 14 به دست آمده، ظاهرا در این نسخه قابلیتی به نام Clips وجود دارد که اجازه می‌دهد بخش‌هایی از اپلیکیشن‌ها را بدون نیاز به نصب اجرا کنید.
۱۳۹۹/۱/۲۳

بر اساس اطلاعاتی که وب‌سایت 9to5Mac از کد نسخه‌های اولیه iOS 14 پیدا کرده، ظاهرا اپل مشغول کار روی روشی است که اجازه می‌دهد بخش‌های خاصی از اپلیکیشن‌های شخص ثالث بدون نیاز به نصب روی دستگاه‌های این شرکت اجرا شوند. این قابلیت می‌تواند از طریق اسکن کد QR بخشی از عملکرد اپلیکیشن‌ها را به کاربران نمایش دهد.

اگر امروز از روی اپلیکیشنی که آن را روی آیفون یا آیپد خود نصب نکرده‌اید لینکی را باز یا یک کد QR را اسکن کنید، آن لینک در مرورگر سافاری باز می‌شود. اپلیکیشن‌ها می‌توانند لینک‌های جهانی را در اختیار شما قرار دهند تا زمانی که اپلیکیشن مربوطه نصب شد، به جای سافاری خود آن برنامه اجرا شود. با این حال، با قابلیت جدیدی موسوم به Clips که اپل مشغول کار روی آن است، این قضیه در آینده تغییر خواهد کرد.

مطابق بررسی‌های انجام شده بر روی API جدید iOS 14، می‌توانیم بگوییم که این ویژگی به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد که محتواهای تعاملی و پویا را حتی در صورت نصب نبودن اپلیکیشن به کاربر ارائه کنند. قابلیت Clips به طور مستقیم با مکانیزم خواننده کدی در ارتباط است که در این نسخه از iOS وجود دارد، در نتیجه کاربر می‌تواند کد متصل به اپلیکیشن را اسکن کرده و به شکل مستقیم از طریق کارتی که روی صفحه ظاهر می‌شود با آن تعامل داشته باشد.

image

فرض کنید کد QR لینک مربوط به ویدیویی در پلتفرم یوتیوب به دست شما می‌رسد اما اپلیکیشن یوتیوب روی دستگاه شما نصب نیست. در iOS 14 و با کمک Clips API، می‌توانید آن کد را اسکن کنید تا کارت شناوری روی صفحه ظاهر شده و به جای صفحه وب ویدیو را روی یک رابط کاربری بومی به شما نشان دهد.

توسعه‌دهندگان باید مشخص کنند که دقیقا چه بخشی از اپلیکیشن باید به صورت بسته OTA توسط iOS دانلود شود تا محتوا قابل مشاهده باشد. کارت شناور امکان دانلود نسخه کامل اپلیکیشن از اپ استور و یا باز کردن محتوا با اپلیکیشن مربوطه را در اختیار شما قرار می‌دهد.

سیستم عامل اندروید نیز قابلیت مشابهی به نام Slices دارد که بخش‌های تعاملی اپلیکیشن‌ها را در موقعیت‌هایی مثل نتایج جستجوی گوگل و گوگل اسیستنت به شما نشان می‌دهد. پس می‌توانیم انتظار داشته باشیم که چنین یکپارچگی خوبی میان Clips و Spotlight به وجود بیاید، هرچند در بتای iOS 14 این ویژگی صرفا با کدهای QR کار می‌کند.

یافته‌های وب‌سایت 9to5Mac نشان می‌دهد که اپل در حال آزمایش این قابلیت با اپلیکیشن‌هایی مثل OpenTable, Yelp, DoorDash, Sony و یوتیوب است تا احتمالا دموی آن را در کنفرانس توسعه‌دهندگان پیش روی خود به نمایش بگذارد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)