خانهاخبار
نسل بعدی گلگسی سری اس سامسونگ احتمالاً دوربین سلفی زیر نمایشگر دارد

نسل بعدی گلگسی سری اس سامسونگ احتمالاً دوربین سلفی زیر نمایشگر دارد

در دهه گذشته کمتر خبری از نوآوری‌های انقلابی و خلاقانه در عرصه موبایل شنیده‌ایم، معمولاً تلفن‌های همراه یا صفحه‌نمایش بزرگ‌تری پیداکرده‌اند، و یا اینکه بر تعداد دوربین‌های آن‌ها افزوده‌شده، و یا نهایتاً تلفن‌هایی را دیدیم که تا می‌شوند. اما شاید حالا وقتش باشد که بار دیگر با جهشی چشمگیرتر درگوشی‌های موبایل روبرو شویم، جهشی که شاید فقط از عهده سامسونگ برآید.
۱۳۹۹/۱/۲۲

بااینکه تنها چند هفته از رونمایی گلگسی‌های اس 20 نگذشته است، گمانه‌زنی‌هایی پیرامون نسل بعدی گلگسی اس و گلگسی‌های نوت سامسونگ، از همین حالا شروع‌شده‌اند. به نقل گزارش‌هایی از منابع نامعلوم، این کمپانی کره‌ای، در نظر دارد، گوشی‌هایی کاملاً بدون حاشیه در جلو و بدون هرگونه زائده‌ای برای دوربین سلفی، طراحی و عرضه کند. این تغییرات انقلابی قرار است با گلگسی‌های س21 (یا شاید هم بانام گلگسی اس30) به جهان معرفی شود.

طبق اطلاعاتی که در توییتر توسط Ice Universe  منتشرشده، گلگسی اس 21، می‌تواند اولین گوشی سامسونگ باشد که دوربین سلفیش در زیر نمایشگر قرار داشته باشد. مدتی است که اخباری مربوط به مطالعات متعدد سامسونگ درباره چگونگی چنین تکنولوژی‌ای برای نسل بعدی گلگسی اس شنیده‌ می‌شود. اگر همه‌چیز خوب پیش رود، احتمالاً در آینده نزدیک شاهد نمایشگرهایی خواهیم بود که هیچ حاشیه‌ای ندارند و البته هیچ زائده یا حفره‌ای هم برای دوربین سلفی در آن‌ها دیده نمی‌شود.

ازنظر فنی، قرار دادن دوربین سلفی در زیر نمایشگر، پیچیدگی‌های خاصی دارد اما قبلاً اوپو و شیائومی، موبایل‌هایی که در مراحل پیش‌تولید هستند را مجهز به این تکنولوژی کرده‌اند. بزرگ‌ترین مشکلی که مهندسین با آن درگیر هستند، کمبود قابل‌توجه نوری است که به عدسی‌های دوربین می‌رسد که درنتیجه کیفیت نهایی عکس را کاملاً پایین می‌آورد. ناحیه‌ای از صفحه‌نمایش که بر روی لنز دوربین قرار می‌گیرد، درواقع باید هم‌زمان هم به میزان کافی پیکسل داشته باشد تا نور تولید کند و هم اینکه مقداری فاصله بین پیکسل‌ها موجود باشد تا نور به عدسی دوربین برسد.

مشکل دیگری که وجود دارد، لزوم کمتر بودن تعداد پیکسل‌های موجود بر روی لنز دوربین است. برای مثال، در مدل آزمایشی که اوپو نشان داد، سنسور مربعی شکل دوربین سلفی این گوشی، تقریباً قابل‌دیدن است، خصوصاً اگر پیکسل‌ها نور روشن‌تری مثل سفید یا خاکستری روشن را نمایش دهند. اما با توجه به این‌که، سامسونگ در حال حاضر، سازنده بهترین پنل‌های اولد در جهان به شمار می‌رود، با امید به این توانایی سامسونگ، انتظار داریم که این مشکل را به‌گونه‌ای متفاوت از سایر برندها حل کند. 

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)