خانهاخبار
مینگ چی کو: میت 40 هوآوی به Kirin 1020 و لنز FreeForm مجهز می‌شود

مینگ چی کو: میت 40 هوآوی به Kirin 1020 و لنز FreeForm مجهز می‌شود

بر اساس اعلام تحلیل‌گر سرشناس، مینگ چی کو، خانواده Mate 40 قرار است از چیپست Kirin 1020 و فناوری تازه‌ای در زمینه دوربین به اسم FreeForm استفاده کند.
۱۳۹۹/۱/۲۲

هوآوی شرکتی است که در هر سال معمولا چند پرچمدار راهی بازار می‌کند. این دستگاه‌ها به شکل سالانه جایگزین نسخه‌های قبلی می‌شوند. سری P40 چند هفته پیش معرفی شد و جای P30 را گرفت. حالا کم‌کم نوبت به سری Mate 40 می‌رسد تا جای Mate 30 را بگیرد. با وجود این که هنوز زمان نسبتا زیادی تا عرضه این خانواده باقی مانده، اما تحلیل‌گر معروف، مینگ-چی کو، اعلام کرده که سری Mate 40 از چیپست Kirin 1020 و فناوری لنز جدیدی به نام FreeForm استفاده خواهد کرد.

به گفته مینگ-چی کو، میت ۴۰ هوآوی از چیپست Kirin 1020 بهره خواهد برد که با اسم رمز بالتیمور در دست تولید قرار دارد و قرار است با فرآیند ۵ نانومتری ساخته شود تا بهینه‌سازی‌های زیادی در بخش CPU و GPU داشته باشد. فرآیند ۵ نانومتری ظاهرا باعث افزایش ۱۵ درصدی توان و کاهش ۳۰ درصدی مصرف انرژی می‌شود. گفته شده که این چیپست از هسته‌های کورتکس A77 و حتی A78 استفاده می‌کند.

نکته جذاب بعدی اشاره مینگ-چی کو به فناوری لنز FreeForm است. این فناوری می‌تواند اعوجاج را در لنزهای عریض کاهش دهد. اعوجاج همان مشکلی است که باعث محو شدن لبه‌های تصویر یا سوژه می‌شود. طبق اعلام شرکت پشت این فناوری، لنزهای FreeForm صرفا پیرامون میدان تصویر مستطیلی موبایل و نه میدان دایره‌ای مرسوم آن بهینه‌سازی می‌شوند.

به‌علاوه، این طراحی باعث می‌شود که تصاویر از طریق بهینه‌سازی‌های خاصی که برای هر تلفن هوشمند و لنز عریض آن‌ها صورت می‌گیرد شفاف‌تر شوند. متاسفانه هوآوی هنوز هیچ یک از این گزارش‌ها را تایید نکرده، اما از آن‌جایی که منبع این اطلاعات قابل اطمینان است، می‌توانیم امیدوار باشیم که قابلیت‌های ذکرشده در سری میت ۴۰ ارائه شود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

Tommy

۱۳۹۹/۱/۲۳
هواوی خیلی فوقالعاده ست

Muhammad

۱۳۹۹/۱/۲۲
پشته گوشی شبیه لباس شوییه