خانهاخبار
بنچمارک Kirin 985 از برتری این تراشه نسبت به Kirin 820 خبر داد

بنچمارک Kirin 985 از برتری این تراشه نسبت به Kirin 820 خبر داد

به‌تازگی بنچمارکی از چیپست Kirin 985 منتشر شده که نشان می‌دهد این تراشه از Kirin 820 سریع‌تر اما از دیمنسیتی 1000 مدیاتک کندتر است. آنر 30 احتمالا میزبان این چیپست خواهد بود.
۱۳۹۹/۱/۲۱

چیپست Kirin 985 تراشه‌ای متعلق به برند HiSilicon از زیرمجموعه‌های شرکت هوآوی است که مودم 5G دارد و احتمالا به جای Kirin 990 5G به عنوان قلب تپنده آنر ۳۰ استفاده خواهد شد. تاکنون اطلاعات زیادی درباره این تراشه در دسترس نبوده است، ولی نتایج تازه‌ای که از سرویس AI Benchmark منتشر شده عملکرد CPU و GPU این چیپست را نشان می‌دهد.

Kirin 985 از آن حیث شبیه Kirin 820 است که فقط یک هسته اصلی، سه هسته بزرگ و چهار هسته کوچک دارد. در مقایسه، چیپست Kirin 990 دارای دو هسته اصلی، دو هسته بزرگ و چهار هسته کوچک است. هر سه تراشه در پردازنده مرکزی خود از هسته‌های یکسانی استفاده می‌کنند که همان هسته‌های کورتکس A76 و کورتکس A55 هستند.

image

بخش بعدی واحد پردازنده عصبی است که در این تراشه از هسته‌های اختصاصی هوآوی موسوم به داوینچی استفاده شده است. Kirin 985 پردازنده‌ای دو هسته‌ای دارد که منابع رایانشی هوش مصنوعی آن را در مقایسه با تراشه Kirin 820 دو برابر می‌کند.

به‌علاوه، اگر به سرعت کلاک بالاتر پردازنده مرکزی در این تراشه نگاه کنید، تغییر آن می‌تواند اشاره‌ای به استفاده از گره جدیدتر، مثلا گره ۷ نانومتری+ EUV، باشد که پیش‌تر در Kirin 990 5G به کار رفته بود. این در حالی است که تراشه‌های Kirin 820 و Kirin 990 4G با گره قدیمی‌تر ۷ نانومتری DUV ساخته شده بودند.

منتهی گره تولید و سرعت کلاک این تراشه هرچه که باشد، به پای دیمنسیتی ۱۰۰۰ مدیاتک نمی‌رسد، چون سرویس AI Benchmark از برتری نتایج بنچمارک آن خبر داده است. دیمنسیتی ۱۰۰۰ چهار هسته کورتکس A77 دارد، در نتیجه عملکرد CPU آن سریع‌تر خواهد بود. گفتنی است که بنچمارک حاضر از GPU استفاده نمی‌کند، در نتیجه وضعیت پردازنده گرافیکی Kirin 985 هنوز مشخص نیست.

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)