خانهاخبار
واتساپ فوروارد کردن پیام‌ها را محدود می‌کند

واتساپ فوروارد کردن پیام‌ها را محدود می‌کند

با توجه به گسترش ویروس کرونا و همین طور اخبار جعلی مرتبط با آن، واتساپ برای مبارزه با این اخبار تصمیم گرفته فوروارد کردن پیام‌ها را محدود کند
۱۳۹۹/۱/۲۰

با توجه به ظرفیت بالقوه پیام‌رسان‌ها برای گسترش اطلاعات نادرست در رابطه با همه‌گیری ویروس کووید-۱۹، WhatsApp روز سه‌شنبه اعلام کرد که محدودیت‌هایی برای فوروارد کردن پیام‌ها ایجاد می‌کند. از امروز پیام‌هایی که به عنوان (بیشترین فوروارد شده) شناخته می‌شوند؛ که توسط ۵ نفر یابیشتر ارسال شده‌اند، فقط امکان فوروارد کردن برای یک نفر را خواهند داشت. این حرکت به منظور کاهش سرعت حرکت اطلاعات از طریق واتساپ طراحی شده است تا حقیقت رابه صورت واقعی‌تر جلوه دهد.

image

بسیاری از کاربران برای ارسال اطلاعات مفید، فیلم‌های خنده‌دار، یادداشت‌ها و دعاها از این برنامه استفاده می‌کنند. همچنین مردم برای بعضی لحظات کارکنان بهداشت؛ که در خط مقدم مبارزه با این ویروس فعالیت می‌کنند، از واتساپ استفاده می‌کنند. با این حال شاهد افزایش قابل توجهی در میزان فوروارد کردن پیام‌ها هستیم که می‌تواند در گسترش اطلاعات نادرست نقش مهمی داشته باشد. با کاهش انتشار این پیام‌ها واتساپ می‌خواهد این پیام‌رسان به گفتگوهای شخصی اختصاص پیدا کند. در این برنامه کاربران قادرند تا با چند ضربه ساده پیامی را برای ۲۵۶ نفر ارسال کنند. در ابتدا سربرگ Forward روی پیغام ها قرار نمی‌گرفت و دولت ها نمی‌توانستند متوجه شوند چه کسانی ممکن است از این برنامه برای نفرت افکنی و اشاعه خشونت استفاده کنند. همین مسئله در هند باعث ایجاد بحران شد و واتساپ متهم به گسترش خشونت بود.

در سال ۲۰۱۸، واتساپ تعداد دفعات فوروارد کردن پیغام ها را محدود کرد، همچنین سربرگ Forwarded را برای اولین بار روی پیغام‌ها قرار داد و از دو فلش برای نشان دادن اینکه پیغام ها به طور مکرر ارسال شده است، استفاده کرد. سال گذشته نیز تعداد افرادی که می توانید یک پیغام را برای آن‌ها فوروارد کنید به ۵ نفر محدود شد. هیچ چیز مانع از ارسال دوباره یک پیام به افراد مختلف نمی‌شود، اما محدودیت‌ها باعث کندترشدن گردش اطلاعات شده و سرعت فوروارد شدن پیغام‌ها تا حدود ۲۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

image

با توجه به شیوع ویروس کووید-۱۹ و استفاده روز افزون از برنامه و نحوه گسترش اطلاعات نادرست، واتساپ در کانون توجهات قرار گرفته است. ماه گذشته CNN و دیگر سازمان های خبری دریافتند که از این برنامه برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات نادرست در مورد کرونا و فعالیت‌های نظامی مرتبط با آن استفاده می‌شود. در همین رابطه نخست وزیر ایرلند، از مردم خواسته بود تا از به اشتراک گذاشتن اطلاعات غیرقابل اطمینان در گروه‌های واتساپ خودداری کنند.در پاسخ اما واتساپ ربات ساخته شده توسط سازمان بهداشت جهانی؛ که اطلاعات اثبات شده توسط متخصصان را منتشر می‌کند، را ترویج می‌کند که اکنون بیش از ۱۰ میلیون کاربر دارد. این شرکت همچنین امسال یک میلیون دلار به شبکه بین المللی بررسی حقایق اهدا کرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)