خانهاخبار
خانواده آیفون 12 دارای ناچ کوچک‌تری خواهد بود

خانواده آیفون 12 دارای ناچ کوچک‌تری خواهد بود

بر اساس اطلاعات تازه‌ای که توسط یوتیوبر معروف، جان پراسر، منتشر شده است، سری آیفون 12 قرار است ناچ معروف اپل را حفظ کند اما اندازه این بریدگی را کاهش خواهد داد.
۱۳۹۹/۱/۱۹

شیوع جهانی ویروس کرونا مشکلات و چالش‌های زیادی را برای تولید آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو به وجود آورده است. با اعمال محدودیت‌های مسافرتی، مسئولان اجرایی اپل قادر به مراجعه به کارخانه‌های مونتاژ آیفون نبودند و نمی‌توانستند طرح‌های نهایی پرچمدار بعدی این کمپانی را انتخاب کنند، اما حالا گزارش‌ها حاکی از آن است که بالاخره طراحی نهایی سری آیفون ۱۲ انتخاب شده است.

اگرچه این مهم با تاخیر قابل توجهی نسبت به برنامه اولیه اپل صورت گرفته، اما به لطف اطلاعات منتشره توسط یوتیوبر معروف، جان پراسر، اکنون به جزئیات کلیدی و جذابی از طراحی آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو دسترسی پیدا کرده‌ایم. در ادامه مطلب با جی‌اس‌ام همراه باشید.

image

اپل اولین بار از طراحی ناچ بالای نمایشگر در سال سپتامبر ۲۰۱۷ یعنی همزمان با رونمایی از آیفون X پرده‌برداری کرد. این ناچ از آن تاریخ در آیفون XS/XR و آیفون ۱۱ حفظ شده و پیش‌بینی می‌شود که امسال هم در آیفون ۱۲ مجددا خودنمایی کند. با این وجود، پراسر می‌گوید که اپل می‌خواهد در نسل بعدی آیفون اندازه این بریدگی را کاهش دهد.

این تغییر هرچند کوچک اما بسیار مهم خواهد بود و احتمالا بی‌ارتباط با استفاده از دوربین چهارگانه در آیفون ۱۲ پرو نیست. دوربین چهارگانه آیفون ۱۲ پرو فضای زیادی را اشغال می‌کند، در نتیجه این احتمال وجود دارد که اپل مجبور به کاهش اندازه سیستم فیس آیدی شده باشد. از سوی دیگر، به منظور متحدالشکل شدن تمامی اعضای خانواده آیفون ۱۲، باید منتظر باشیم که علاوه بر مدل‌های پرو، مدل‌های استاندارد و پلاس نیز طراحی مشابهی داشته باشند.

قابلیت بعدی که از قابلیت‌های مهم آیفون ۱۲ به حساب می‌آید برخورداری از شبکه 5G خواهد بود. جزئیات فنی این قابلیت هنوز معلوم نشده، ولی گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد که دسترسی به شبکه موج میلی متری صرفا در اختیار پرچمداران مدل پرو قرار خواهد گرفت. سری آیفون ۱۲ از چیپست A14 بایونیک استفاده خواهد کرد که به لطف فرآیند تولید ۵ نانومتری باید بهینگی‌ها و عملکرد بسیار بهتری نسبت به نسل قبلی داشته باشد.

image

آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پلاس با اسم رمز D52G و D53G قرار است پا جای پای آیفون ۱۱ گذاشته و در قاب عقب خود از دوربینی دوگانه استفاده کنند. این دو گوشی فریم آلومینیومی خواهند داشت تا از این حیث شباهت بیشتری به آیفون‌های قبلی داشته باشند. اما تفاوت قابل توجه آیفون ۱۲ نسبت به آیفون ۱۱ طراحی مسطح لبه‌های دستگاه است که آن را به شبیه آیفون ۴ می‌کند. علاوه بر این، پنل LCD با OLED جایگزین شده تا حاشیه‌های صفحه کمتر شده و شباهت بیشتری به آیفون ۱۱ پرو پیدا کند. مدل‌های پرو آیفون ۱۲ نیز به دوربینی چهارگانه مجهز می‌شوند که تمایز آن برخورداری از اسکنر LiDAR خواهد بود.

با توجه به تغییرات سری آیفون ۱۲ و فناوری‌های جدید این محصولات انتظار می‌رود که قیمت پرچمداران آتی اپل افزایش قابل توجهی داشته باشد. طبق گزارش‌ها و اطلاعات موجود، خانواده آیفون‌های پاییزی اپل به شرح زیر قیمت‌گذاری خواهند شد.

  • آیفون ۹ یا SE به قیمت ۳۹۹ دلار
  • آیفون ۹  یا SE پلاس به قیمت ۴۹۹ دلار
  • آیفون ۱۲ ۵.۴ اینچی به قیمت ۶۹۹ دلار
  • آیفون ۱۲ پلاس ۶.۱ اینچی به قیمت ۷۹۹ دلار
  • آیفون ۱۲ پرو ۶.۱ اینچی به قیمت ۱۰۴۹ یا ۱۰۹۹ دلار
  • آیفون ۱۲ پرو مکس ۶.۷ اینچی به قیمت ۱۱۴۹ یا ۱۱۹۹ دلار

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)