خانهاخبار
موبایل‌های خانواده TCL 10 با دوربین چهارگانه و نمایشگر HDR10 معرفی شدند

موبایل‌های خانواده TCL 10 با دوربین چهارگانه و نمایشگر HDR10 معرفی شدند

شرکت TCL امروز از مشخصات جذاب خانواده جدید تلفن‌های هوشمند خود رونمایی کرد. این خانواده سه عضو دارد که شامل TCL 10 Pro و TCL 10 5G و TCL 10L است.
۱۳۹۹/۱/۱۹

شرکت TCL بالاخره مشخصات کامل سری ۱۰ تلفن‌های هوشمند خود را که قبلا در ماه ژانویه معرفی شده بود اعلام کرد. این خانواده شامل سه عضو است: TCL 10L و TCL 10 Pro و TCL 10 5G. این سه گوشی شباهت‌های بسیاری به یکدیگر دارند و نکته جالب توجه این است که مدل 5G مدل برتر آن‌ها نیست. در ادامه با جی‌اس‌ام همراه باشید.

TCL 10 Pro

گوشی TCL 10 Pro تنها موبایل این خانواده است که نمایشگر امولد دارد. این گوشی مجهز به پنلی با اندازه ۶.۴۷ اینچی و رزولوشن +1080p است که از HDR10 پشتیبانی می‌کند و برای پخش محتوا توسط نتفلیکس تایید شده است. TCL 10 Pro برای پخش محتواهای عادی از تراشه‌ای به نام NXTVISION استفاده می‌کند که به صورت آنی کار تبدیل SDR به HDR را انجام می‌دهد.

image

نمایشگر این دستگاه لبه‌های خمیده دارد و حاوی ناچی از نوع قطره‌ای است که از لنزی ۲۴ مگاپیکسلی میزبانی می‌کند. علاوه بر این، در TCL 10 Pro شاهد حضور حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش هستیم. در قاب عقب این موبایل دوربینی چهارگانه قرار گرفته که شامل یک لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، یک لنز فوق عریض ۱۶ مگاپیکسلی با میدان دید ۱۲۳ درجه‌ای، یک لنز ۵ مگاپیکسلی مخصوص محیط‌های کم‌نور و یک سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی است. دوربین اصلی TCL 10 Pro می‌توانید فیلمبرداری 4K 30fps داشته باشد.

این گوشی از چیپست اسنپدراگون ۶۷۵ به همراه ۵ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی UFS 2.1 استفاده می‌کند که البته می‌توانید آن را با کارت حافظه تا ۲۵۶ گیگابایت ارتقا دهید. TCL 10 Pro یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد که از شارژ سریع ۱۸ واتی پشتیبانی می‌کند تا بتوانید آن را ظرف مدت زمان ۳۵ دقیقه از صفر تا ۵۰ درصد شارژ کنید.

image

موبایل TCL 10 Pro در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۰ به بازار می‌آید و قیمت پایه آن ۴۵۰ دلار است. این گوشی به صورت پیش‌فرض از اندروید ۱۰ استفاده می‌کند هرچند TCL در آن تغییراتی اعمال کرده است. با این حال، تلفن مذکور در زمان مقتضی به اندروید ۱۱ نیز آپدیت خواهد شد.

TCL 10 5G

تلفن هوشمند TCL 10 5G از چیپست اسنپدراگون 765G بهره می‌برد تا علاوه بر 5G به CPU و GPU قوی‌تری دسترسی داشته باشد. این گوشی ۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی دارد که قابل ارتقا است. TCL 10 5G مجهز به یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی است که از شارژ سریع ۱۸ واتی پشتیبانی می‌کند.

image

این گوشی لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسلی خود را از مدل پرو قرض گرفته اما برای لنز فوق عریض از یک سنسور ۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. علاوه بر این، به جای دوربین شبانه از یک لنز ماکروی ۵ مگاپیکسلی بهره می‌برد و چهارمین لنز آن همان سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی است. از دیگر تفاوت‌های این گوشی می‌توانیم به حضور حسگر اثر انگشت در قاب عقب آن اشاره کنیم.

TCL 10 5G نمایشگری ۶.۵۳ اینچی از نوع LCD دارد که دارای حفره‌ای برای میزبانی از دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی است. نسبت تصویر این پنل ۱۹.۵:۹ است و با رزولوشن +1080p از HDR10 پشتیبانی می‌کند. موبایل TCL 10 5G با قیمت ۴۰۰ یورو وارد بازار می‌شود اما تاریخ عرضه آن هنوز مشخص نشده است.

TCL 10L

گوشی سوم TCL 10L نام دارد که مجهز به نمایشگری ۶.۵۳ اینچی از نوع LCD با دوربین سلفی حفره‌ای ۱۶ مگاپیکسلی است. این دستگاه در قاب عقب مشابه TCL 10 5G است و حسگر اثر انگشت فیزیکی و لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی دارد. با این حال، لنز اصلی TCL 10L یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی است و همراه با یک لنز ماکروی ۲ مگاپیکسلی و یک سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی به بازار می‌آید. این محصول هم از فیلمبرداری 4K 30fps پشتیبانی به عمل می‌آورد.

image

TCL 10L در بخش پردازنده از تراشه اسنپدراگون ۶۶۵ کوآلکام بهره می‌برد و ۶ گیگابایت حافظه رم دارد. این گوشی با دو نوع حافظه داخلی به بازار می‌آید که یکی ۶۴ گیگابایتی eMMC و دیگری ۱۲۸ گیگابایتی UFS است. همچنین با کمک کارت حافظه می‌توانید مقدار این حافظه را ارتقا دهید.

عضو سوم خانواده جدید موبایل‌های TCL از یک باتری ۴ هزار میلی آمپر ساعتی کمک می‌گیرد و شارژ سریع ندارد. این گوشی از سه‌ماهه دوم ۲۰۲۰ وارد بازار می‌شود و قیمت پایه آن ۲۵۰ دلار است.

هر سه گوشی جدید این شرکت از تراشه NXTVISION استفاده می‌کنند و جک ۳.۵ میلی متری هدفون دارند. به‌علاوه، TCL سیستمی موسوم به Super Bluetooth را روی آن‌ها قرار دارد که اجازه می‌دهد این دستگاه‌ها به صورت همزمان بتوانند به چهار بلندگوی بیسیم وصل شوند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)