خانهاخبار
چه موبایل‌های پرچمداری تا پایان تابستان در راه هستند؟

چه موبایل‌های پرچمداری تا پایان تابستان در راه هستند؟

با وجود همه‌گیری ویروس کرونا و مشکلات که این بیماری به وجود آورده شرکت‌ها همچنان سخت در تلاش‌اند تا محصولات خود را روانه بازار کنند. در این مطلب می‌خواهیم ببینیم که تا انتهای فصل تابستان باید منتظر رونمایی از چه تلفن‌های هوشمندی باشیم.
۱۳۹۹/۱/۱۸

علی‌رغم شرایط بحرانی ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا، شرکت‌های تولیدکننده تلفن‌های هوشمند دست از کار نکشیده‌اند و قصد دارند محصولات خود را در ماه‌های پیش رو روانه بازار کنند. با وجود این که خیلی از کاربران در حال حاضر به دنبال خرید دستگاه‌های گران قیمت نیستند و به مدیریت مخارج می‌پردازند، اما شرکت‌هایی مثل اپل و سامسونگ سخت در تلاش‌اند تا شما را ترغیب به خرید گوشی‌های خود کنند.

فروش تلفن‌های هوشمند در ماه فوریه ۲۰۲۰ در مقایسه با همین بازه زمانی در سال ۲۰۱۹ حدود ۳۸ درصد کاهش یافته است. بعید است که ماه مارس نیز شرایط بهتری داشته باشد، اما گزارش‌های مربوط به آن به‌زودی منتشر خواهد شد. در ادامه مطلب با جی‌اس‌ام همراه باشید تا ببینیم در ادامه بهار و تابستان امسال چه موبایل‌هایی وارد بازار خواهند شد.

گلکسی فولد ۲ سامسونگ

image

سامسونگ باور دارد که آینده صنعت موبایل متعلق به دستگاه‌های تاشو است. این شرکت سال‌هاست که روی نمایشگرهای منعطف کار می‌کند و در ماه فوریه پارسال از اولین نسل گلکسی فولد رونمایی کرد. گلکسی فولد خیلی زود دچار مشکل شد و عرضه عمومی آن ماه‌ها به تعویق افتاد، اما این دستگاه در نهایت به بازار آمد تا حالا منتظر نسخه دوم آن باشیم.

بسیاری انتظار داشتند که گلکسی فولد ۲ در ابتدای سال ۲۰۲۰ یعنی همزمان با معرفی گلکسی اس ۲۰ رونمایی شود، اما سامسونگ در عوض به سراغ عرضه دستگاه دیگری به نام گلکسی زد فلیپ رفت که فرم فاکتور متفاوتی دارد و شبیه گوشی‌های تاشوی قدیمی تا می‌شود. در حال حاضر مشخص نیست که گلکسی فولد ۲ چه زمانی معرفی می‌شود، اما عده‌ای از افشاگران اعتقاد دارند که این دستگاه در سه‌ماهه دوم امسال از راه می‌رسد.

از پیشرفت‌های نسل دوم گلکسی فولد می‌توانیم به نمایشگر شیشه‌ای، پنل بزرگ‌تر و دوام بیشتر اشاره کنیم. برخی شایعات حاکی از آن هستند که این گوشی با قلم S Pen وارد بازار خواهد شد. با این حال، شیوع ویروس کرونا می‌تواند برنامه‌های این غول کره‌ای را دستخوش تغییر کند و عرضه گلکسی فولد ۲ را به تعویق بیندازد.

سری P40 هوآوی

image

تلفن‌های هوشمند سری P40 شامل سه عضو است که مدل P40 استاندارد، P40 پرو و P40 پرو پلاس را در بر می‌گیرد. گوشی P40 پرو پلاس که از زمان معرفی تمام توجهات را به خود معطوف کرده اولین تلفن هوشمندی است که لنز زوم اپتیکال ۱۰ برابری دارد و وعده عملکرد شگفت‌انگیز عکاسی در محیط‌های کم‌نور را می‌دهد. طراحی این گوشی در بخشی نمایشگر تقریبا فاقد حاشیه است. هوآوی این سری را از چند روز دیگر وارد بازار می‌کند.

گلکسی نوت ۲۰ سامسونگ

image

با رونمایی از پرچمداران سری گلکسی اس ۲۰ حالا کم‌کم باید منتظر پرچمداران سری گلکسی نوت ۲۰ باشیم که با آن قلم معروف S Pen همواره مشتریان خاص خودش را دارد. سامسونگ سری گلکسی نوت را معمولا در ماه اوت معرفی می‌کند اما فعلا هیچ خبر موثقی درباره اعضای این خانواده در دسترس نیست. چند وقت پیش شایعه‌ای منتشر شده بود که از احتمال عرضه این دستگاه در ماه ژوئیه خبر می‌داد.

با این حال، چنین احتمالی بسیار بعید به نظر می‌رسد، چرا که با توجه به شرایط بحرانی ناشی از ویروس کرونا زنجیره تامین شرکت‌های تولیدکننده با مشکل مواجه شده‌اند. سامسونگ احتمالا سری گلکسی نوت ۲۰ را در رویدادی به صورت آنلاین معرفی خواهد کرد اما باز هم تاییدیه‌ای از سوی کره‌ای‌ها در این باره منتشر نشده است.

گلکسی نوت ۲۰ احتمالا بسیاری از ویژگی‌های کلیدی گلکسی اس ۲۰ از جمله پشتیبانی از 5G و نمایشگری با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی خواهد داشت. پیش‌بینی می‌شود که این گوشی به دوربین‌هایی با رزولوشن بالا مجهز شود و قابلیت‌هایی مختص گوشی‌های سری نوت داشته باشد.

پیکسل 4A و پیکسل 4A ایکس ال گوگل

image

گوگل پارسال دو گوشی ارزان‌تر از موبایل پرچمدار خود را معرفی کرد که پیکسل 3A و پیکسل 3A XL نام داشت. این دو دستگاه موفقیت خوبی برای گوگل به ارمغان آوردند، در نتیجه حالا انتظار داریم که نسل بعدی این تلفن‌های هوشمند بهار امسال معرفی شود. شایعاتی که درباره پیکسل 4A وجود دارد نشان می‌دهد که این گوشی با قیمت پایه ۳۹۹ دلار وارد بازار خواهد شد و نمایشگری با دوربین سلفی حفره‌ای خواهد داشت.

وان پلاس ۸ و وان پلاس ۸ پرو

image

وان پلاس چند وقت پیش در خبری اعلام کرد که تلفن‌های هوشمند جدیدش را در تاریخ ۲۶ فروردین از طریق رویدادی دیجیتالی معرفی خواهد کرد. دو گوشی آتی این شرکت وان پلاس ۸ و وان پلاس ۸ پرو نام خواهد داشت و علاوه بر 5G از نمایشگری با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی بهره‌مند می‌شوند. در نتیجه احتمالا امسال باید شاهد افزایش قیمت محصولات وان پلاس باشیم. از دیگر شایعات پیرامون پرچمداران آتی این شرکت می‌تواند به حضور دوربین سلفی حفره‌ای و عضو ارزان قیمت دیگری به نام وان پلاس ۸ لایت اشاره کنیم که قرار است با کمی فاصله از این دو عضو معرفی شود.

آیفون SE

image

انتظار می‌رود اپل نسل دوم موبایل ارزان قیمت خود را در ماه آوریل معرفی کند تا این دستگاه هم یکی از پنج تلفن هوشمندی باشد که کوپرتینویی‌ها در سال ۲۰۲۰ روانه بازار خواهند کرد. این دستگاه رویه‌ای مشابه آیفون SE سال ۲۰۱۶ را در پیش خواهد گرفت تا ترکیبی از ویژگی‌های چند آیفون مختلف با قیمتی مناسب باشد. بعید است که اپل برای رونمایی از این دستگاه رویداد زنده‌ای را برگزار کند، در نتیجه باید منتظر اتفاقی شبیه معرفی آیپد پرو، مک‌بوک ایر و مک مینی جدید باشیم که به صورت آنلاین در تاریخ ۱۸ مارس معرفی شدند.

آیفون ۱۲

image

آیفون ۱۲، آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس که البته نام رسمی هیچ کدام هنوز تایید نشده مسیر درازی را پیش خود می‌بینند تا به ویترین فروشگاه‌ها برسند. تامین‌کنندگان چینی به خاطر شیوع ویروس کرونا بسیاری از خطوط تولید خود را تعطیل و ظرفیت کارخانه‌ها را محدود کرده‌اند، در نتیجه این احتمال وجود دارد که عرضه آیفون‌های جدید در ماه سپتامبر به تعویق بیفتد. گزارش‌ها مدعی‌اند که آیفون ۱۲ طراحی متفاوتی خواهد داشت و از فناوری نسل پنجم ارتباطات پشتیبانی خواهد کرد، با این حال هنوز جزئیات زیادی درباره محصولات این خانواده در دسترس نیست.

اکسپریا 1 مارک 2 سونی

image

سونی در ماه فوریه از تلفن هوشمند جدیدی به نام اکسپریا 1 ii و اکسپریا پرو رونمایی کرد که مشخصات تقریبا مشابهی داشتند. اکسپریا ۱ مارک ۲ دارای نمایشگری ۶.۵ اینچی از نوع 4K HDR OLED با نسبت تصویر ۲۱:۹ است و از چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ به همراه یک باتری ۴ هزار میلی آمپر ساعتی و ۸ گیگابایت رم + ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند. این تلفن هوشمند در قاب عقب خود دوربینی سه‌گانه دارد که شامل ۳ لنز ۱۲ مگاپیکسلی است.

اکسپریا ۱ مارک ۲ مثل اکسپریا ۱ سال گذشته دوربین خود را از خط تولید دوربین‌های آلفا نظیر A7ii و A9ii قرض گرفته است. یکی از بهترین فناوری‌های این خط تولید Eye AF است که به صورت آنی در هنگام عکاسی چشم سوژه را پیدا می‌کند. این گوشی با 5G سازگار است و در اواخر بهار وارد بازار خواهد شد، ولی فعلا صحبتی از قیمت آن به میان نیامده است.

اکسپریا پرو سونی

image

همان طور که گفتیم، سونی در ماه فوریه از موبایل دیگری به نام اکسپریا پرو رونمایی کرد که تلفنی با پشتیبانی از 5G برای فیلمبرداران حرفه‌ای است. این گوشی آمده تا سلطه آیفون در زمینه ضبط ویدیو را زیر سوال ببرد. اکسپریا پرو دوربینی سه‌گانه دارد و مثل اکسپریا ۱ مارک ۲ به قابلیت‌های دوربین آلفا مجهز شده است. موبایل مذکور دارای پنلی ۶.۵ اینچی از نوع 4K OLED با نسبت تصویر ۲۱:۹ است و از چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ به همراه ۸ گیگابایت رم استفاده می‌کند. این گوشی از هر دو نوع باند پایین و میانه 5G برخوردار است. اکسپریا پرو هم فعلا قیمت‌گذاری نشده ولی احتمالا در اواخر بهار با قیمتی بالاتر از اکسپریا ۱ مارک ۲ روانه بازار خواهد شد.


نظر شما درباره محصولات فوق چیست؟ بیشتر از همه منتظر چه تلفن هوشمندی هستید و فکر می‌کنید عرضه کدام‌یک با توجه به شیوع ویروس کرونا به تعویق خواهد افتاد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)