خانهاخبار
تصویر لی‌اوت نمایشگر تک و دوگانه Surface Duo توسط مایکروسافت منتشر شد

تصویر لی‌اوت نمایشگر تک و دوگانه Surface Duo توسط مایکروسافت منتشر شد

تلفن هوشمند Surface Duo مایکروسافت در ماه اکتبر سال جاری میلادی به صورت رسمی معرفی خواهد شد.
۱۳۹۹/۱/۱۷

همان طور که مستحضر هستید، مسئولان مایکروسافت در حال کار روی تلفن هوشمند جدید خود با نام سرفیس دو هستند که به نمایشگر دوگانه مجهز خواهد بود. این محصول در ماه اکتبر سال جاری میلادی معرفی خواهد شد و در تعطیلات پایان سال، در دسترس خریداران قرار می‌گیرد.

در ماه فوریه، صحبت‌هایی پیرامون آماده شدن این محصول برای معرفی عنوان شده بود، اما شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از کارخانه‌ها مزید بر علت شد تا این تلفن هوشمند، با تأخیر در زمان رونمایی روبرو شود.

image

 

گوشی هوشمند Surface Duo مایکروسافت از ترکیب دو نمایشگر 5.6 اینچی ساخته شده که هر دو آنها به رزولوشن 1800 × 1350 پیکسلی مجهز هستند. زمانی که دستگاه در حالت باز شده قرار می‌گیرد، ترکیب آنها باعث تشکیل یک نمایشگر 8.3 اینچی می‌شود که با یک اهرم در وسط صفحه همراه خواهد بود. لولای میانی دستگاه بر اساس پتنت‌هایی که توسط مایکروسافت به ثبت رسیده، به گونه‌ای عمل خواهد کرد که امکان تشخیص میزان باز بودن نمایشگرها را داشته و به این ترتیب، رابط کاربری دستگاه بر اساس آن تنظیم خواهد شد.

به عنوان مثال، زمانی که دستگاه در حالت لپتاپ قرار گیرد، قسمت پایینی نمایشگر به کیبورد مجازی تغییر شکل می‌دهد و از طرف دیگر، اگر سرفیس دو را به حالت حرف V روی سطحی قرار دهید، رابط کاربری دستگاه به صورت ساعت تغییر شکل خواهد داد و در هنگام خواب، می‌توانید از این محصول به عنوان ساعت هوشمند یا دستگاه آلارم خود استفاده کنید.

در آخرین پستی که توسط مایکروسافت در بلاگ خبری این شرکت آمده، تصاویر لی اوت دوگانه مایکروسافت دو را می‌بینیم. در این دیاگرام، نحوه چینش و قرارگیری المان‌های مختلف هنگام اجرای اپلیکیشنی خاص در شرایط مختلف را شاهد هستیم. همان طور که می‌بینید، در برخی شرایط این اپلیکیشن در حالت تک صفجه و بعضی مواقع، هر دو صفحه دستگاه به اپلیکیشن یاد شده اختصاص پیدا می‌کند.

image

 

زمانی که در ماه اکتبر سال گذشته Surface Duo به صورت اجمالی به دنیای تکنولوژی معرفی شد، در مشخصات آن به چیپست اسنپدراگون 855 اشاره شد. به این ترتیب، سوال‌های بزرگی در ذهن اهالی دنیای تکنولوژی به صورت پاسخ داده نشده باقی مانده است: آیا تولید انبوه این محصول، با پردازنده سال 2020 کمپانی Snapdragon، یعنی اسنپدراگون 865 همراه خواهد بود؟ آیا Surface Duo مایکروسافت از نمایشگر AMOLED بهره می‌برد، یا همچنان از تکنولوژی LCD استفاده می‌شود؟

همچنین برخی قابلیت‌های سرفیس پن (Surface Pen) هنوز در نظر اهالی رسانه هویدا نشده و لذا، باید تا معرفی رسمی و کامل این محصول منتظر بمانیم و ببینیم که چه سرنوشتی در انتظار آن خواهد بود.

در ماه ژانویه سال جاری میلادی، تصویری از ساتیا نادلا، مدیر عامل کمپانی مایکروسافت، در حالی که Surface Duo را در دستان خود حمل می‌کرد، در رسانه‌های خبری منتشر شد و چندی بعد نیز این محصول در دستان آقای Frank Shaw، یکی از اعضای هیئت مدیره مایکروسافت نیز دیده شد.

با وجود ثبت پتنت‌های مختلفی برای سیستم عامل اختصاصی مایکروسافت، اما سرفیس دو اولین محصول این کمپانی است که به سیستم عامل اندروید مجهز خواهد بود. با وجود آن که بسیاری از اهالی دنیای تکنولوژی، انتظار معرفی محصولی مجهز به نسل جدید ویندوز فون را داشتند، اما برخی دیگر از تجهیز دستگاه جدید مایکروسافت به سیستم عامل اندروید و عقب نماندن از دنیای اپلیکیشن‌های روز بسیار خوشحال هستند.

از آنجا که تعداد کاربران ویندوز فون بسیار کم بوده است، لذا توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های iOS و اندروید، تصمیم گرفته‌اند تا زمان خود را برای نوشتن نسخه موبایل کمپانی مایکروسافت هدر ندهند و به این ترتیب، جای خالی بسیاری از اپلیکیشن‌ها در این پلتفرم همواره حس شده است و به همین دلیل، تعداد کاربران ویندوز فون روز به روز کمتر و کمتر می‌شود.

در حالی که Surface Duo در هنگام بسته بودن به آسانی در جیب افراد مختلف جای می‌گیرد، از طرف دیگر در حالت باز شدن، قابلیت‌های تبلت را در اختیار کاربر می‌گذارد و به این ترتیب، یک محصول درجه یک و کاربردی به حساب می‌آید. همچنین از آنجا که این محصول از قلم Surface Pen پشتیبانی می‌کند، لذا افرادی که در خارج از منزل یا خارج از محل کار خود مشغولیت‌های زیادی دارند، هنگام استفاده از Surface Duo نهایت لذت را خواهند برد.

از طرف دیگر، از آنجا که یک لولای هوشمند، دو نمایشگر دستگاه را از یکدیگر جدا می‌کند، لذا مانند محصولات فعلی همچون گلکسی فولد، گلکسی زد فلیپ، هواوی میت ایکس یا موتورولا Razr، هیچ گونه خط طولانی یا تاشدگی میان دو نمایشگر مشاهده نخواهید کرد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)