خانهاخبار
سرویس جدید گوگل میزان افت حرکات شهری ناشی از کرونا را نشان می‌دهد

سرویس جدید گوگل میزان افت حرکات شهری ناشی از کرونا را نشان می‌دهد

گوگل اخیرا دست به انتشار گزارش‌هایی زده که نشان می‌دهد کدام کشورها به دنبال همه‌گیری ویروس کرونا بیشتر در خانه مانده و کدام یک کمتر به توصیه‌ها توجه کرده‌اند.
۱۳۹۹/۱/۱۶

بسیاری از کشورها با توجه به وضعیت بحرانی ناشی از شیوع ویروس کرونا فعالیت شرکت‌ها را متوقف و خدمات عمومی را تعطیل کرده‌اند تا مردم در خانه بماند و کمترین تعامل را با یکدیگر داشته باشند. حالا گوگل گزارش‌هایی از ۱۳۱ کشور جهان را منتشر کرده که نشان می‌دهد کدام کشورها بیشتر و کدام کشورها کمتر از بقیه در خانه مانده‌اند.

گزارش گوگل بر اساس اطلاعات ناشناسی تهیه شده که از گوگل مپس به دست آمده است. از این اطلاعات می‌تواند برای ردیابی فعالیت‌های عمومی و میزان تغییری که با توجه به همه‌گیری جهانی ویروس کرونا داشته استفاده کرد. این گزارش نمودارها و جزئیات گوناگونی در دسته‌بندی‌های مختلف دارد: فعالیت‌های شغلی، تفریحی، خرید اقلام خانگی و بهداشتی، حمل و نقل شهری و استفاده از اماکن عمومی. گزارش‌های گوگل برای مدت زمان محدودی در دسترس خواهد بود و تا زمانی ارائه می‌شود که سازمان‌های بهداشتی آن را برای مقابله با بحران کرونا مفید بدانند.

افزون بر این، گوگل می‌گوید آن‌ها ضمن ارائه این اطلاعات به حریم خصوصی کاربران احترام خواهند گذاشت. این شرکت مستقر در ماونتین ویو اطمینان داده که هیچ بخشی از این اطلاعات قابل ردیابی نخواهد بود و موقعیت کاربران یا اطلاعات خصوصی آن‌ها را لو نمی‌دهد. این داده‌ها از گزارش‌های جمعی و ناشناس خود کاربران به دست آمده که به صورت پیش‌فرض قابل خاموش کردن است و هر کس بخواهد می‌تواند آن را به‌روزرسانی کند تا جزئیات دقیق‌تری را به اشتراک بگذارد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)