خانهاخبار
ب ام و سری ۴ مدل ۲۰۲۱ بار دیگر با جلوپنجره بزرگ دیده شد

ب ام و سری ۴ مدل ۲۰۲۱ بار دیگر با جلوپنجره بزرگ دیده شد

به‌تازگی ب ام و تصمیم گرفته که ابعاد بزرگتری برای جلوپنجره‌ خودروهایش در نظر بگیرد که بسیاری از منتقدان به آن خورده گرفته‌اند. بعد از سری ۷ جدید و مدل X7، اینبار نوبت سری۴ ب ام و است که با این جلوپنجره وارد میدان شود. اما آیا وجود قاب پلاک بر روی آن اوضاع را بهتر می‌کند؟
۱۳۹۹/۱/۱۶

بار دیگر تصویری از پروتوتایپ مدل کانورتیبل ب ام و سری ۴ حین تست‌های پیش از رونمایی به بیرون درز کرده. اما این بار با وجود پوشش کامل استتاری خودرو، جلوپنجره بیش‌از پیش نمایان است.

از تصاویر بیرون آمده می‌توان پی برد که جلوپنجره سری ۴ علیرغم عمودی بودن، نسبت به نسل پیش ابعاد بسیار بزرگ‌تری دارد و مستقیما الهام‌بخش مدل بحث‌‌برانگیز کانسپت ۴  (BMW Concept 4)است که در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۹ در معرض دید عموم قرار گرفت. هدف ب ام و از چنین کانسپتی این بود که خط مشی طراحی نسل آینده سری ۴، M3 و M4 را نشان دهد. ظاهرا ابعاد جلوپنجره از مدل کانسپت کوچک‌تر است؛ البته ممکن است وجود قاب پلاک بر روی آن شما را در درک ابعاد واقعی آن فریب دهد.

هنوز این احتمال وجود دارد که شاهد طراحی متعادل‌تری باشیم و جلوپنجره به اندازه مدل مفهومی آزار دهنده نباشد. از جلو پنجره که بگذریم، ماهیت اصلی خودرو این است که این مدل نسخه کوچک‌تر سری ۸ ب ام و باشد و زبان طراحی مشترک، بسیار به آن کمک کرده است.

اگر از روی کالیپر‌های آبی‌رنگ ترمز قضاوت کنیم، احتمالا پروتوتایپ مربوط به نسخه قوی‌تر M440i خواهد بود. این خبر احتمال عرضه در دو نسخه محرک عقب و تمام چرخ محرک در همه بازارها را تقویت می‌کند. اما در عوض برای جعبه‌دنده گستره انتخابی وجود ندارد و باید به گیربکس خودکار هشت ‌سرعته اکتفا کنید. اگر هیجان بیشتر می‌خواهید یا علاقه‌ای به گیربکس خودکار ندارید، باید منتظر مدل بروز شده M4 با دنده دستی بمانید.

 

تنوع پیشرانه در نسل آینده سری ۴ احتمالا مانند سری ۳ جدید است. یعنی برای مدل 430i موتور چهار سیلندر توربو شارژ دولیتری با توان ۲۵۵ اسب‌بخار و موتور شش‌سیلندر خطی توربو شارژ سه‌لیتری با توان ۳۸۰ اسب‌بخار برای مدل قوی‌تر M440i خواهد بود.


به‌علاوه همان موتور خطی سه‌لیتری شش‌سیلندر توربوشارژ با بهینه‌سازی‌هایی برای مدل M4 عرضه خواهد شد که انتظار می‌رود چیزی بین ۴۴۰ تا ۵۰۰ اسب‌بخار تولید کند. طبق گزارشات احتمالا تا پایان سال میلادی جاری ب ام و سری ۴ کوپه و کانورتیبل از راه می‌رسند و سال آینده راهی خیابان‌ها می‌شوند. دو مدل M3 و M4 نیز در ابتدای سال آینده میلادی رونمایی خواهند شد و تا پایان همان سال وارد بازار می‌شوند. متاسفانه باید ذکر شود که گسترش توقف‌ناپذیر ویروس منحوس کرونا می‌تواند برنامه باواریایی‌ها را برای عرضه محصولات تحت‌الشعاع قرار دهد.

درانتها از شما دعوت می‌شود تصاویر مربوط به ب ام و کانسپت 4 که در نمایشگاه فرانکفورت سال گذشته رونمایی شد را مشاهده کنید:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

سعید

۱۳۹۹/۱/۱۸
فوق العاده

سعید

۱۳۹۹/۱/۱۸
فوق العاده

HakhamaneshS

۱۳۹۹/۱/۱۷
چ زیبا و چ خشن