خانهمقاله‌ها
ضبط مکالمات گوشی های اندرویدی

ضبط مکالمات گوشی های اندرویدی

چنانچه گوشی شما اندروید است در این مقاله 3 روش متفاوت جهت ضبط مکالمات تلفنی را ارائه می‌کنیم.
۱۳۹۹/۱/۱۴

حتما تابه‌حال برای شما هم پیش آمده که بخواهید یک مکالمه تلفنی را ضبط کنید ولی نه اندروید نه آی او اس برنامه‌ای را به‌صورت پیش‌فرض برای این موضوع نصب نکرده‌اند.  نه‌تنها اندروید برنامه‌ای برای ضبط مکالمات ارائه نکرده بلکه در گوگل پلی استور هم تعداد اندکی اپلیکیشن وجود دارند که بتوانند صدای مکالمات را با کیفیت بالا ضبط کنند. به همین دلیل ما یک راهنما برای شما آماده کردیم تا ازاین به بعد بهترین روش برای ضبط مکالمات در گوشی‌های اندرویدی خود را به کار بگیرید.

ضبط مکالمات از طریق Google Voice

بسیاری از کاربران اندروید اپلیکیشن Google Voice را روی گوشی‌های خود نصب دارند و ضمن داشتن یک اکانت Google Voice ، ضبط مکالمات تلفنی آسان می‌شوند. البته باید بدانید که ازین طریق تنها قادر هستید تماس‌های ورودی را ضبط کنید.

در قدم اول شما به یک اکانت Google Voice احتیاج دارید و سپس دستورالعمل استفاده به‌صورت ترتیبی برای شما به نمایش در می‌آید. پس از ایجاد تنظیمات مربوط به اکانت باید اجازه ضبط را هم به اکانت بدهید که آسان است.

ابتدا به صفحه اصلی Google Voice بروید.

سپس بروی 3 نقطه عمودی در سمت چپ ضربه بزنید و از منو Settings را انتخاب کنید.

image

 

اسکرول کنید تا به Calls برسید و اسلایدر را به راست بکشید تا Incoming call options روشن شود.

image

اکنون شما می‌توانید با شماره‌گیری عدد 4 تماس‌های ورودی را ضبط کنید. پس از فشردن عدد 4 شما و تماس گیرنده پیامی می‌شنوید مبنی بر اینکه تماس در حال ضبط است. چنانچه عدد 4 را مجددا شماره‌گیری نمایید ضبط مکالمه متوقف و به‌صورت خودکار در inbox شما ذخیره می‌گردد. برای دسترسی به مکالمات ضبط شده در اپلیکیشن Google Voice کافی است به منو رفته و Recorded را انتخاب کنید.

از طریق اپلیکیشن Google Voice هم امکان ایجاد تنظیمات وجود دارد. روی منوی همبرگری موجود در بالای اپلیکیشن سمت راست مراجعه کنید و Settings را انتخاب کنید. به Advanced Settings رفته و Incoming call options را فعال کنید.

ضبط مکالمات با استفاده از اپلیکیشن های شخص ثالث

کلی اپلیکیشن وجود دارند که شما با استفاده از آن‌ها می‌توانید مکالمات تلفنی اندرویدی خود را ضبط کنید، البته تعدادی از آن‌ها بهتر کار می‌کنند. ما برخی را آزمایش کردیم تا ببینم چگونه کار می‌کنند اما بهتر است قبل از دیدن پیشنهادات یک نکته را در ذهن داشته باشید؛ بسیاری از برنامه‌های ضبط مکالمه تنها از طریق میکروفون هم صدای ورودی را ضبط می‌کنند هم صدای خروجی را؛ بدین معنی که مکالماتی که از طریق اسپیکرفون ضبط شوند کیفیت پائین تری خواهند داشت. حال ضمن توجه به نکته ذکر شده به سراغ برخی از اپلیکیشن هایی که در ضبط مکالمه بهتر هستند می‌رویم.

Call Recorder S9 – Automatic Call Recorder Pro

شاید بهترین اپلیکیشن ضبط مکالمات تلفنی اندروید موجود، Automatic Call Recorder Pro باشد البته بیشتر به خاطر رابط کاربری خوش ساختش. علاوه بر زیبایی کاربری، بسیار خوب هم کار می‌کند. مملو از تنظیمات شخصی‌سازی، به شما اجازه می‌دهد تا کیفیت ضبط صدا را تغییر دهید و مکالمه را ضبط کند. یک ویژگی جذاب این اپلیکیشن “Shake to record” است  و همان‌طور که فکر می‌کنید، عمل می‌کند. همین‌طور می‌توانید برای اپلیکیشن مشخص کنید تا مکالمات ضبط شده را روی فضاهای ذخیره‌سازی ابری مانند گوگل درایو یا دراپ باکس ذخیره کند.

image

image

 

ANDROID

 

Call Recorder – ACR

یک برنامه خوب دیگر جهت ضبط مکالمات تلفنی موجود در گوگل پلی استور ACR نام دارد. این برنامه دو نسخه فریمیوم و پریمیوم دارد که در نسخه پریمیوم با پرداخت ماهانه 4 دلار از نمایش تبلیغات خلاص می‌شوید. کاربری  آسان و چشم‌نواز دارد. به‌صورت خودکار مکالمات را ضبط و بر اساس شماره تلفن ذخیره می‌کند. اپلیکیشن به‌صورت خودکار مکالمات ضبط شده قدیمی را حذف می‌کند پس اگر نمی‌خواهید این اتفاق برای مکالمات شما بیفتد آن‌ها را important مارک کنید. بهتر از همه اینکه اگر نمی‌خواهید صحبت شما با یک شماره خاص ضبط شود کافی است تا آن را استثنا کنید.

آنچه باید مورد توجه قرار داد این است که  این اپلیکیشن توانایی ضبط مکالمات بر پایه وای-فای یا VoIP را ندارد – فقط تماس‌های مخابراتی. پس اگر از شبکه‌ای مثل Google Fi استفاده می‌کنید که مکالمات را از طریق وای-فای برقرار می‌سازد، می‌بایست وایفای را قطع نمایید تا ضبط مکالمه ممکن شود.

image

image

 

ANDROID

 

و ... ضبط مکالمات توسط دستگاه‌های ضبط صدا

روش دیگر ضبط مکالمات تلفنی که روش آسانی هم نیست و احتمالا خرج روی دستتان می‌گذارد. بجای استفاده از یک اپلیکیشن، به‌کارگیری یک دستگاه ضبط صداست تا با ارتباط دادن آن و گوشی از طریق درگاه جک 3.5 میلی‌متری (اگر گوشی‌تان دارد) مکالمات شما ضبط گردند. برای انتخاب دستگاه‌های ضبط کننده صدا گزینه‌های بی‌شماری هستند که کاربری آسانی دارند و بین 30 تا 110 دلار قیمت دارند. این روش نسبت به اپلیکیشن های معرفی شده گران‌تر هست اما استفاده از آن‌ها ساده‌تر و قابل اعتمادتر است.

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

مینا

۱۳۹۹/۱۰/۲۰
لطفا بگین چکار کنم

mehdi

۱۳۹۹/۱۰/۲
سلام دوستان هر کسی گوشی هاوایی یا انر داره هر مدلی میتونه پیام بزاره تا مشکل ضبط تماسهاشا در اندروید ۱۰ حل کنم…. با راحترین راه ایمیل میزارمmehdi43707@gmail.com
رو برندهای دیگه تست نزدم ولی تا 70درصد کار میدد

نوید

۱۳۹۹/۱/۱۶
کار نمی کنه برنامه شخص ثالث به علت محدودیت های گوگل گذاشتش

علی اکبر

۱۳۹۹/۱/۱۶
گوشی های رام چین شیائومی که نرم افزار تماس خود شیائومی روشون نصب هست به صورت پیش فرض این قابلیت رو دارن
توی اندروید هشت به بعد خیلی نرم افزار ها از کار افتادن به خاطر مسائل قانونی

Majid...

۱۳۹۹/۱/۱۴
میشه لطف کنید یه برنامه هم برا گوشی های هواوی با اندروید 10 معرفی کنید. چون هرچی رو تست میکنم جواب نمیده رو گوشی های هواوی.