خانهاخبار
اپل 200 میلیون‌ دلار دیگر به شرکت ضررده نمایشگر ژاپن پرداخت

اپل 200 میلیون‌ دلار دیگر به شرکت ضررده نمایشگر ژاپن پرداخت

در شرایط بحرانی که این کمپانی ژاپنی به لحاظ اقتصادی به سر می‌برد، اپل بار دیگر با کمک نقدی خود تحت عناوینی سعی در نجات این شرکت دارد. اقدامی که تعجب بسیاری را به دنبال داشت.
۱۳۹۹/۱/۱۴

image

 

این شرکت که حالا بیش از 800میلیون دلار به اپل بدهکار است، و این ‌اقدام اپل از نظر بسیاری از منتقدان دور ریختن پول بود.

سه‌شنبه این هفته، خبرگزاری رویترز توکیو، اعلام کرد که شرکت نمایشگر ژاپن، قراردادی به ارزش 200 میلیون دلار را با یک کارفرمای‌خارجی، نهایی کرده است باوجود این‌که 800میلیون دلار، بدهی به طرف قرارداد دارد. بنابر اطلاعات منبعی، کارفرمای‌خارجی، همان شرکت اپل است. رویترز ادامه می‌دهد که این شرکت‌ ژاپنی اذعان کرده‌ که 200 میلیون دلار را در ازای خرید تجهیزات کارخانه‌ اصلی نمایشگر گوشی هوشمند که در مرکز ژاپن واقع شده، دریافت کرده است.

حدود سه ماه پیش بود که گفته شد، که این کمپانی‌ ژاپنی بیش از 900 میلیون دلار از اپل نقدینگی دریافت کرده است، هرچند که بعدتر این ادعا توسط این شرکت، رد شد. در گزارش‌های اقتصادی منتشرشده در ژاپن، نزدیک به سه سال متوالی ضررده محسوب می‌شود و بیش از 800 میلیون دلار به اپل به صورت نقدی بدهکار است که برای ساخت کارخانه 1.5 میلیارد دلاری در ژاپن اخذ شده بود. با رسوایی مالی که سال گذشته برای اختلاس 5 میلیون دلاری یکی از مدیران اجرای این شرکت به بار آمد، یک بار دیگر، کلیه گزارش‌های حسابداری این شرکت ژاپنی در شک و تردید قرار گرفت. تابستان گذشته بود که اپل 180 میلیون دلار دیگر به این کمپانی تزریق کرد. با این‌حال، این شرکت، همواره با فروشی بی رمق و هزینه‌های بازسازی خود دست‌و‌پنجه نرم می‌کرده، هزینه‌هایی که بنیان این شرکت را نابود کرده است.

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Mohammad

۱۳۹۹/۱/۱۴
واسه کشوری که مهد تکنولوژی و پیشرفته واقعا تعجب آوره که در برخی زمینه ها اینقدر ضعیف عمل کنه