خانهاخبار
روز جهانی Backup

روز جهانی Backup

چگونه از اطلاعات خود Backup تهیه کنیم و چرا امری ضروریست. نسخه پشتیبان از اطلاعات میتواند یک استرس وحشتناک را به یک آزار کوچک مبدل سازد.
۱۳۹۹/۱/۱۳

31 مارچ (12 فروردین) روز جهانی Backup بود. یک نسخه پشتیبان بازیابی فایل‌های شما را آسان می‌سازد. بسیاری از مردم از اهمیت داشتن نسخه پشتیبان از اطلاعات خود آگاه نیستند.

image

روز جهانی Backup  یادآور این است تا فایل‌های مهم خود را از دست ندهیم. به گفته سایت روز جهانی Backup ، 30% مردم هرگز از اطلاعات خود Backup نگرفته‌اند و تنها یک نفر از میان 4 نفر به‌طور مرتب از اطلاعات خود Backup می‌گیرد. شما می‌توانید از فضای ذخیره‌سازی ابری و یا فضای ذخیره‌سازی فیزیکی مثل هارد درایو جهت پشتیبان گیری از اطلاعات خود استفاده کنید.

شرایطی پیش می‌آید که اهمیت وجود نسخه Backup کاملا حس می‌شود. چنانچه دیوایس خود را از دست دهید، اطلاعات شما برای همیشه از بین می‌روند. این امکان هست که دستگاه شما آسیب ببیند و اطلاعات شما را غیرقابل دسترس نماید. حتی امکان دارد که به‌طور تصادفی اطلاعات خود را حذف کنید شاید هم یک هکر این کار را بکند. اگر از هارد درایو خود یک image یا clone تهیه کنید می‌توانید هر چیزی از سیستم خود را Backup کنید همچون سیستم‌عامل، تنظیمات و فایل‌ها. یک نسخه پشتیبان ، بازیابی اطلاعات را تسهیل می‌کند و به بازگشت شما به امور عادی کمک می‌کند.

Backup محدود به کامپیوترها نیست و شما می‌توانید از گوشی خود و حتی Xbox one نسبت به تهیه نسخه پشتیبان اقدام کنید.

محل‌های ذخیره‌سازی متعددی برای اطلاعات شما وجود دارند: فضای ابری، USB درایو، هارددرایو و حتی DVD.  ذخیره‌سازی فایل‌ها روی حافظه ابری کاری راحت است و شما می‌توانید از هر مکانی و دستگاهی به  اطلاعات خود دست یابید (به شرط دسترسی به اینترنت). حافظه‌های ذخیره‌سازی فیزیکی این اطمینان را به ما می‌دهند که حتی اگر به اینترنت دسترسی نداشته باشیم اطلاعات ما جایشان امن است و گاوصندوق بهترین مکان امن آن‌هاست.

تهیه نسخه پشتیبان مخصوصا به‌صورت مکرر مقداری زمان‌بر است اما زمان بیشتری برای شما در آینده ذخیره می‌کند. فایل‌های ارزشمند شما را نگاه می‌دارد و از هدر رفتن یک روز کامل برای بازیابی اطلاعات جلوگیری می‌کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)