خانهاخبار
نمایشگرهای ال سی دی به پایان راه خود رسیده‌اند

نمایشگرهای ال سی دی به پایان راه خود رسیده‌اند

پس از گذشت سال‌ها از تولید نمایشگرهای LCD، اکنون به نظر می‌رسد به پایان راه خود نزدیک شده‌اند و نهایتا تا پایان سال تولید آن‌ها ادامه خوهد داشت
۱۳۹۹/۱/۱۳

سال گذشته و پس از اینکه سامسونگ اعلام کرد یکی از دوخت تولید پنل‌های ال سی دی خود در کره جنوبی را می‌بندد، اکنون خبر داده که پنل‌های مذکور به پایان اره خود رسیده‌اند. به دلیل کاهش تقاضا برای پنل‌های LCD تا پایان سال خطوط تولید خود در کره را به طور کامل خواهد بست.

سامسونگ دیسپلی اعلام کرده که سفارش‌های مشتریان را تا پایان سال بدون هیچ مشکلی تحویل خواهد داد. در ماه اکتبر سامسونگ از برنامه خود برای اختصاص سرمایه ۱۰.۷۲ میلیارد دلاری، برای تولید پنل های کیولد پرده برداشته بود. ظاهرا قصد دارد خطوط تولید پنل‌های ال سی دی را به پنل‌های QLED اختصاص دهد.

image

در حالیکه سامسونگ قصد دارد هردو کارخانه ال سی دی اختصاصی خود را در کره به نمایشگرهای کیولد ارتقا دهد، در مورد برنامه‌های خود برای دو مرکز تولید نمایشگرهای LCD در چین سخنی به میان نیاورده است. سامسونگ در زمینه تحقیق، توسعه و تولید نمایشگرهای Quantom Dot OLED panel برای رقابت با ال جی، سرمایه‌گذاری بزرگی کرده است. شرکت رقیب یعنی ال جی نیز اعلام کرده تولید صفحه‌نمایش‌های ال سی دی را متوقف کرده و روی تولید OLED و QLED تمرکز خواهد کرد.

سال گذشته سامسونگ تلویزیون‌های Micro LED را معرفی کرد و اوایل امسال و در جریان نمایشگاه CES خطوط تولید خود را گسترش داد. این فناوری از پنل‌های روشن‌تر، رنگ‌های بهتر و مشکی عمیق بهره می‌برد و همچنین فاقد هرگونه مشکل سوختگی است. طبق اخبار منتشر شده، اپل قصد دارد در آیپد و مک‌بوک از نمایشگرهای مایکرو LED استفاده کند و سامسونگ دیسپلی می‌خواهد یکی از تامین گنندگان باشد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)