خانهاخبار
واتس‌اپ هم به فشار زیاد بر اینترنت واکنش نشان داد

واتس‌اپ هم به فشار زیاد بر اینترنت واکنش نشان داد

فشار زیادی که این‌روزها به دلیل شرایط قرنطینه خانگی بر اینترنت وارد می‌شود، حکومت‌ها و شرکت‌های مختلف درتلاشند تا از قطع جهانی اینترنت جلوگیری کنند. حالا واتس‌اپ هم به داد اینترنت رسید.
۱۳۹۹/۱/۱۲
image

بافشارزیادی که براینترنت دراین‌روزها وارد است،واتس‌اپ با کاهش حداکثر زمان استوری‌­های خودش در هندوستان، موافقت کرد. با فرمان قرنطینه خانگی، مردم در هندوستان هم مانند بسیاری از نقاط دنیا به خانه‌نشینی روی­ آوردند که این امر، منتج به افزایش استفاده از اینترنت در سراسر کشور شده است به طوری که سرور­های واتس‌اپ را نیز تحت‌تاثیر قرار­داده است. این اقدام واتس‌اپ نیزدرراستای مقابله با لبریزشدن سرورهای خود درهندوستان صورت پذیرفت

بزرگترین نرم­‌افزار پیامرسان جهان، با کاهش 15 ثانیه­‌ای استوری­‌های خود درهندوستان سعی در جلوگیری از خفه شدن سرورهایش نمود. در توییتی که از واتس‌اپ ترکر منتشر‌شد، گفته شده که کاربران دیگر نمی‌توانند ویدیو­هایی طولانی­‌تر از 16­ثانیه را استوری کنند، تنها ویدیوهایی با طول15­ثانیه برای استوری قبول می شوند.این اقدام که درهندوستان اعمال می‌گردد به عنوان واکنشی نسبت به کاهش ترافیک سرورها محسوب می‌­شود.

این‌­تغییر جدید همه 400 میلیون کاربرهندی که از واتس‌اپ استفاده می‌­کنند را دربرمی­‌گیرد. خود نرم‌­افزاراز حالا به بعد از کاربر می­‌خواهد که ویدیوی استوری خود را به 15­ثانیه کاهش دهد تا آپلود شود.

سرویس­‌های خدماتی دیگری هم که دربستراینترنت فعالند از افزایش ترافیک در سرور­هایشان در هند خبر داد­ه‌اند. دولت هند نیز در اقدامی به منظور کاهش بارسرورها، حداکثر کیفیت استریم ویدیو بر روی اینترنت همراه را به 480 پیکسل محدود کرد.

دولت هند، یک هفته پیش آغاز قرنطینه خانگی را برای مقابله با کاهش روند ابتلا به کرونا­ویروس اجرایی نمود که این اقدامات تا حدودی هم موفقیت­ آمیز بوده است.

قبلا استوری ویدیویی واتس‌اپ 90 ثانیه بود که درمرحله بعدی30ثانیه کاهش یافت وحالا نیزدوباره واحتمالا موقتا از طولش کاسته شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

HakhamaneshS

۱۳۹۹/۱/۱۴
تو ایران ک شونصد ال است 15 ثانیه ای است