خانهاخبار
آنر از چیپست ۷ نانومتری kirin 820 5G رونمایی کرد

آنر از چیپست ۷ نانومتری kirin 820 5G رونمایی کرد

شرکت آنر تنها به معرفی گوشی Honor 30s بسنده نکرد و در کنار آن اقدام به رونمایی از پردازنده استفاده شده در این گوشی کرد.
۱۳۹۹/۱/۱۲

در مراسم رونمایی از honor 30S که امروز در چین برگزار شد؛ شرکت آنر چیپست kirin 820 5G را نیز معرفی کرد که اولین پردازنده میان رده 5G از سوی زیرمجموعه Hisilicon هوآوی محسوب می‌شود.

image


چیپست kirin 820 5G یک پردازنده ۷ نانومتری است که به عنوان یک نسخه ارتقا یافته از پردازنده kirin 810 معرفی شده است.
در بخش CPU، چیپست kirin 820 5G از هشت هسته برخوردار بوده که بر اساس چینش 4+3+1 پیکربندی شده است. هسته اصلی بر اساس فناوری Cortex-A76 کار می‌کند و سرعت کلاک آن بر روی ۲.۳۶ گیگاهرتز تنظیم شده و در کنار سه هسته کمکی Cortex-A76 با کلاک ۲.۲۲ گیگاهرتز قرار گرفته است. چهار هسته دیگر بر اساس معماری Cortex-A55 عمل می‌کنند و کلاک آن‌ها بر روی ۱.۸۴ گیگاهرتز تنظیم شده است.
چیپست kirin 820 5G به پردازنده گرافیکی mali-G57 شش هسته‌ای مجهز شده اما شرکت آنر در رابطه با سرعت کلاک آن سخنی به میان نیاورد. همچنین قابلیت جدیدی به نام 2.0 +Kirin gaming به این چیپست افزوده شده است که باعث بهبودهایی در زمینه اجرای بازی‌ها می‌شود.
علاوه بر موارد فوق، یک هسته عظیم برای NPU و ISP 5.0 در درون این چیپست جدید قرار دارد. ISP جدید در زمینه مصرف انرژی ۱۵ درصد بهتر عمل می‌کند و نویز تصاویر گرفته شده را ۳۰ درصد کاهش می‌دهد و در بخش تصویربرداری BM3D SLR نیز کاربرد دارد. این دقیقا همان ISP است که در درون چیپست kirin 990 قرار دارد.

image


بنابر سخنان تولیدکننده، چیپست kirin 820 5G از نظر قدرت ۲۷ درصد بهتر از چیپست kirin 810 عمل می‌کند. قابلیت‌های پردازنده گرافیکی نیز ۳۸ درصد ارتقا یافته است. در سوی دیگر NPU جدید در زمینه هوش مصنوعی تا ۷۳ درصد عملکرد بهتری خواهد داشت.
این پردازنده از یک مودم آنبرد نیز بهره می‌برد که از شبکه‌های SA و NSA پشتیبانی می‌کند. این مودم قابلیت 5G دوگانه را دارد و از پنج باند فرنکاس n1، n41، n3، n78، n79 پشتیبانی می‌کند. کاربران می‌توانند سیم‌کارت اول را بر روی 5G تنظیم کنند و سیم کارت دوم رو به صورت 4G به کار گیرند یا اینکه هر دو سیم‌کارت را بر روی حالت 4G قرار دهند.
در حال حاضر تنها گوشی Honor 30s است که از پردازنده Kirin 820 5G بهره می‌برد اما انتظار می‌رود که در ماه‌ها و هفته‌های آینده دو شرکت هواوی و آنر گوشی‌های بیشتری را معرفی کنند که پردازنده اصلی آن‌ها، چیپست Kirin 820 5G خواهد بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)