سرویس خبر
12 فروردین 1399 ساعت 22:35
0 نظر

 

محبوب‌ترین خودروهای آلمانی تاریخ

بدون شک باید آلمان را پادشاه خودروسازان نام برد.آالمانی ها در این صنعت حرف اول را زده و می زنند وخواهند زد.

بدون شک آلمانی‌ها را باید سلطان بی‌چون‌وچرای صنعت خودروسازی بنامیم. خودروسازهای آلمانی برخلاف ایتالیایی‌ها عاشق مدل‌های منطقی و عامه‌پسند هستند و خیلی علاقه‌ای به ساخت ابر خودروها نشان نمی‌دهند. انصافاً تاریخ صنعت خودروسازی جهان به تاریخ خودروسازی آلمان رقم خورده است. صدالبته که خیلی از فناوری‌های امروز دنیای خودروها توسط آلمانی‌ها ابداع و به کار گرفته‌شده است. به‌عنوان نمونه زمانی که مرسدس جعبه‌دنده اوتومات را به دنیا معرفی کرد تمام رقبا را متعجب و انگشت‌به‌دهان کرد. شک نکنید که اگر آلمانی‌ها نبودند صنعت خودروسازی در جایگاه امروزش قرار نداشت. در این مطلب قصد داریم به محبوب‌ترین خودروهای ساخته‌شده توسط المانی‌ها بپردازیم که در تاریخ خودروسازی جهان ماندگار شدند و در حال حاضر از آن‌ها به‌عنوان افسانه‌های صنعت خودروسازی جهان یاد می‌شود.


 

Audi Quattro

 Audi از آن خودروساز هایی است که واقعاً دوست‌داشتنی و مورد احترام است. این خودروساز آلمانی فعالیت خود را بعد از بزرگان این کشور یعنی bmw و مرسدس آغاز کرد اما خیلی جدی نبود. اما فعالیت جدی و رسمی audi از سال 1950 شروع شد. Audi یکی از پرطرفدارترین خودروسازهای آلمان است واز لحاظ فروش چه در داخل خانه و چه در کشورهای دیگر همیشه جزو پرفروش‌ها بوده است. اما این مدل یعنی Quattro از آن مدل‌هایی بود که برای همیشه در یاد و خاطر دوستداران خودرو ماندگار شد. شک نکنید این خودرو از طوفانی‌ترین مدل‌های زمان خود محسوب می‌شد. طراحی این خودروبرای سال 1980 کاملاً جوان‌پسند محسوب می‌شد و صدالبته که به خاطر سبکی و سرعت فوق‌العاده همیشه گزینه اول جوان‌ ها محسوب می‌شد. این خودرو اولین خودروی این شرکت آلمانی بود که از چهارچرخ متحرک استفاده می‌کرد. توان این خودرو توسط یک موتور4 سیلندر سوپر شارژ تأمین می‌شد که می‌توانست بیش از 240 اسب بخار توان تولید نماید که این ویژگی مهم باعث برتری بی‌چون‌وچرای این خودرو و رقبایش بود. شک نکنید که این خودرو جزو برترین خودروهای ساخته‌شده توسط آلمانی‌ها تا به امروز محسوب می‌شود.

Porsche 911

این‌یکی جزو مدل‌های فوق افسانه‌ای است. پورشه از سال 1963 که اولین 911 را ساخت دست از سر این خودرو برنداشت و تا به همین امروز هم آن را روی خط تولید خود نگه‌داشته است. قبول دارم لقب خودروی اسپرت برای این خودرو در سال 1963 کمی عجیب به نظر می‌رسید ولی باید این را بپذیریم که پورشه اولین خودروسازی است که اصطلاح خودروی اسپرت را وارد صنعت خودروسازی نمود. ظاهر این خودرو با تمام خودروهای آن زمان فرق داشت. نه فراری گران‌قیمت بود نه ماشین‌هایی که شبیه مکعب بودند. این خودرو یک 911 بود. در زمان عرضه این خودرو خیلی‌ها به پورشه خورده گرفتند چراکه این طراحی را صرفاً منحصر به خودروهای گران‌قیمت می‌دانستند. اما پورشه معتقد بود که این خودرو کلاس جدیدی محسوب می‌شود وکاملا متفاوت از هر خودروی دیگری است. مشتریان این خودرو اغلب جوان‌ ها بودند چراکه از ظاهرهای تکراری خسته شده بودند و دلشان می‌خواست یک خودرو قوی و البته با ظاهر جدید را تجربه کنند. این خودرو علاوه بر این‌که یکی از افسانه‌ای‌ ترین خودروهای جهان محسوب می‌شد جزو باشگاه پرفروش‌های جهان هم محسوب می‌شود.

Volkswagen Golf GTI

در سال 1974 فولکس‌واگن کم‌کم به این فکر افتاد که آیا خودرویی مانند بیتل هنوز مانند گذشته جذاب به نظر می‌رسد و مهم‌تر از آن این که روی جوان های سال 74 به‌اندازه‌ی جوان های سال 55 تأثیرگذار است یا نه؟ جواب این سؤال کاملاً روشن بود. ازاین‌رو فولکس‌واگن به فکر تولید یک خودرو در اندازه بیتل افتاد اما این دفعه یک خودرو جذاب و البته سریع. مهندسان فولکس‌واگن ماه‌ها روی این خودرو کارکردند و نتیجه‌ی آن در همان سال به یکی از پرفروش‌های آلمان و البته جهان تبدیل شد. گلف gti همان خودروی دوست‌داشتنی است که توانست از سال 74 تابه‌حال میلیون‌ها نفر را مجذوب خود کند. همه این را قبول دارند که گلف بهترین هاچبک جهان است. این خودرو همچنان روی خطوط تولید کارخانه قرار دارد و همیشه جزو باشگاه پرفروش‌ها بوده است.

BMW M3

بیایید قبول کنید که خودروهایی که توسط شرکت M توسعه پیدا می‌کنند همیشه یکسر و گردن از محصولات معمولی BMW بالاتر هستند. جالب است که بدانید این مدل قبل از این‌که در کارخانه اصلی تولید شود توسط گروه M توسعه پیدا کرد. این خودرو در سال 1986 یک پادشاه تمام‌عیار محسوب می‌شد. این خودرو اولین خودرو bmw بود که از فرمان نیمه هیدرولیکی استفاده می‌کرد و البته در بحث توان هم از یک موتور 6 سیلندر تقویت‌شده استفاده می‌کرد. در سال 86 این خودرو از منفورترین خودروهای آلمانی نزد پلیس این کشور محسوب می‌شد. این خودرو به خاطر فرمان پذیری بی‌نظیر و سرعت‌بالا و شتاب گیری فوق‌العاده همیشه جزو جدایی‌ناپذیراز دورهمی های شبانه جوان های آلمانی محسوب می‌شد. این خودرو در سال عرضه جزو پرفروش‌ترین خودروهای آلمان شد. فروش بالای این خودرو پای آن را به دیگر بازارهای مطرح جهان چون آمریکا باز کرد.

Mercedes-Benz 300 SL

می‌رسیم به جذاب‌ترین خودروی این لیست. این خودرو اولین خودروی جهان است که درهایش به شکل پروانه‌ای باز می‌شد. این خودرو یک کوپه بود. ظاهر این خودرو به طرز باورنکردنی تودل‌برو بود و در سال 1954 یک خودرو فوق لوکس محسوب می‌شد. توان این خودرو بسیار بالابود به‌طوری‌که خریداران این خودرو توان بالای آن را با خودروهای بی‌نظیر فراری مقایسه می‌کردند. البته قیمت این خودرو به حدی بالابود که عملاً خریداران آن از افراد طبقه بالا جامعه آلمان محسوب می‌شدند. این خودرو جد بزرگ خودروی فوق‌العاده قدرتمند AMG GT محسوب می‌شود. با توجه به کاپوت فوق‌العاده طویل این خودرو و در های پروانه‌ای‌ شکلش می‌توان به‌راحتی فهمید که AMG GT به چه کسی رفته است.

 Porsche 356 Speedster

از ظاهرش می‌توان فهمید که این خودرو نتیجه دوره جوانی پورشه بوده است. ظاهراً بحث خودروهای بدون سقف همیشه موردتوجه خودروسازان بوده است و البته که پورشه هنوز هم به تولید این نمونه از خودروها علاقه وافر دارد. شک نکنید که این خودرو یکی از دوست‌داشتنی‌ترین و البته توانمندترین خودروها در زمان خویش بوده است. این خودرو هم در سبد خرید ثروتمندان قرار داشته. البته تولید این خودرو به دلیل نامشخصی محدود بوده و به همین خاطره هم ارزشش بیشتر می‌شد ازاین‌رو از این خودرو تنها 50 عدد ساخته شد.

BMW 328

اما می‌رسیم به قدیمی‌ترین خودرو این لیست. این خودرو در سال 1935 ساخته شد. در نگاه اول می‌توان فهمید که این خودرو صرفاً تشریفاتی نبوده بلکه یک خودرو مسابقه‌ای بوده است. اولین باری که چشم مردم به جمال این خودرو روشن شد در مسابقات جهانی پاریس بود. این خودرو اولین خودرو BMW بود که از یک موتور 2 لیتری استفاده می‌کرد. البته این خودرو به علت زیبایی و توانمندی‌اش در جنگ جهانی دوم برای تشریفات و جابه‌جایی ژنرال های آلمانی استفاده می‌شد. این خودرو یکی از افسانه‌های صنعت خودروسازی آلمان محسوب می‌شود و هنوز که هنوزِ در مجموعه های بسیاری از گالری داران همچون یک الماس نگه‌داری می‌شود.

BMW M5

اما برسیم به محبوب‌ترین سدان صنعت خودروسازی آلمان. این خودرو در آن سال‌ها که سدان ها سلطان بی‌چون‌وچرای بازار جهانی بودند و خبری هم از شاسی‌بلندها  نبود پرفروش‌ترین سدان جهان لقب گرفت. حتی رقیب این شرکت نظیر مرسدس هم نتوانست خودرویی درحد و اندازه این خودرو تولید نماید. این خودرو از سری 1 و 3 بزرگ‌تر بود. البته این خودرو انتخاب شماره یک خانواده ها محسوب می‌شد. در بحث توان هم این خودرو از یک موتور 6 سیلندر 3.5 لیتری استفاده می‌کرد که می‌توانست بیش از 300 اسب بخار توان تولید نماید. این خودرو در سال 1985 تولید شد و هنوز هم در سبد محصولات این خودروساز آلمانی قرار دارد

Mercedes-Benz 300 SEL 6.3

اما آخرین خودروی این لیست یک خودروی کاملاً منحصربه‌فرد است. شاید قدیمی‌تر ها این خودرو را به یادآورند. این خودرو معمولاً برای جابه‌جا کردن مسئولان بالارده استفاده می‌شد. ظاهر این خودرو به‌گونه‌ای طراحی‌شده بود که لوکس بودنش را به همه بفهماند. این خودرو قوی‌ترین خودرو این لیست نیز هست. در این خودرو از یک موتور 8 سیلندر با حجم 6.3 لیتر استفاده‌شده است. این خودرو آغازگر یک مفهوم جدید از خودروهای لوکس بود

شک نکنید که تعداد خودرو های افسانه‌ای که آلمان‌ها تولید کرده‌اند خیلی بیشتر از این‌هاست. اما سعی ما این بود که آن‌هایی را که نواوری های جدید و البته سبک های جدید را معرفی کردند خدمت شما معرفی کنیم.



  12 فروردین 1399
0 نظر
5.00
  2 رای
نظرات کاربران

در حال بارگذاری