خانهاخبار
بنچمارک‌های پردازنده‌های موبایل رایزن به بیرون درز کرده است

بنچمارک‌های پردازنده‌های موبایل رایزن به بیرون درز کرده است

انتشار بنچمارک‌های پردازند های سری ۴۰۰۰ رایزن خبر از عملکرد خیره کننده آن‌ها می‌دهد و توانسته پردازنده‌های سری ۳۰۰۰ دسکتاپ را شکست دهد
۱۳۹۹/۱/۱۰

طی چند هفته آینده، اگر که همه چیز به خوبی پیش برود باید شاهد عرضه پردازنده موبایل‌ سری ۴۰۰۰ رایزن شرکت ای ام دی باشیم؛ البته که اگر همه چیز خوب پیش برود. چرا که هنوز مشخص نیست ویروس کووید-۱۹ چه تاثیری روی تاریخ‌هایی که پیش ازاین برای عرضه مشخص شده بودند، دارد.

براساس اطلاعات فاش شده و نشانه‌های بدست آمده پردازنده‌های جدید ای ام دی بسیار خاص هستند، به طوری که گزارش Techspot نشان می‌دهد پردازنده پرچمدار Ryzen 9 4900 HS، می‌تواند با نیمی از برق مصرفی پردازنده های دسکتاپ عرضه شده‌ میان رده، آنها را شکست دهد. حال باید اشاره کرد که تا زمان عرضه رسمی، با نمونه هایی که در اختیار منابع مختلف قرار گرفته و ابزارهای بنچمارک بازار گمانه زنی داغ است. باتوجه به اطلاعات فاش شده از پردازنده Ryzen 9 4900 HS، با استفاده از نیمی از توان پردازنده‌ کامپیوتر‌های رومیزی Ryzen 3600، اختلاف قابل توجهی را می‌توان در عملکرد آن مشاهده کرد.

image


از نظر عملکرد، نسخه‌های موبایل نسل ۱۰ اینتل پردازند‌ه‌های قوی‌تری خواهند بود. با توجه به اینکه گفته می‌شود سرعت کلاک آن‌ها تا ۵.۳ گیگاهرتز افزایش می‌یابد، کاملا مشخص است برای کنترل دما و قدرت با هزینه سنگینی روبرو می شوند، حداقل از نظر تئوری.

اما اگر AMD توانسته راهی برای تطابق با پردازنده های سری ۳۰۰۰ با فرمت TDP 35 پیدا کند، کار شگفت‌ انگیزی انجام داده است که البته ما نیز بی‌صبرانه منتظر فهمیدن آن هستیم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)