خانهاخبار
اپل با BMW برای عرضه قابلیت CarKey در iOS 14 همکاری می‌کند

اپل با BMW برای عرضه قابلیت CarKey در iOS 14 همکاری می‌کند

بر اساس شواهدی که از کد iOS 14 به دست آمده است، اپل ظاهرا در حال همکاری با شرکت BMW است تا قابلیتی به نام CarKey را در نسخه بعدی iOS عرضه کند.
۱۳۹۹/۱/۱۰

ظاهرا اپل مشغول همکاری با شرکت BMW برای عرضه قابلیتی به نام CarKey است که اولین بار در بتای iOS 13.4 رویت شده بود و حالا دوباره در کد iOS 14 مشاهده شده است. به گزارش وب‌سایت 9to5Mac در بتای iOS 13.4 کدی برای اشاره به API همین قابلیت وجود داشت که به دارندگان آیفون و اپل واچ اجازه می‌داد درهای مجهز به NFC اتومبیل‌ها را قفل و باز کرده و حتی با آن استارت بزنند. CarKey به شکلی طراحی شده که می‌تواند حتی بدون باتری و اینترنت هم کار کند.

کلیدهای دیجیتالی این ویژگی در اپلیکیشن کیف پول اپل ذخیره می‌شود و ممکن است امکان اشتراک‌گذاری آن از طریق اپ Messages با سایرین وجود داشته باشد. کاربران می‌توانند به خانواده خود دسترسی دائمی یا موقتی به اتومبیل بدهند.

وب‌سایت 9to5Mac حالا به شواهدی از iOS 14 دست یافته که نشان می‌دهد اپل BMW را به عنوان اولین تولیدکننده‌ای در نظر گرفته که قرار است از CarKey استفاده کند. شرکت BMW همچنین اولین تولیدکننده‌ای بود که قابلیت Wireless CarPlay را در محصولات خود به کار گرفت، بنابراین همکاری جدید آن‌ها چندان هم عجیب به نظر نمی‌رسد.

علاوه بر این، تصاویری در توئیتر منتشر شده که رابط کاربری احتمالی CarPlay را نشان می‌دهد. این رابط در بتای iOS 13.4 مشاهده شده بود. البته تردیداتی پیرامون صحت این تصاویر وجود دارد و تناقضاتی در آن دیده می‌شود، اما با توجه به این که این نسخه احتمالا نسخه نهایی CarPlay نبوده، می‌توانیم این مشکلات را نادیده بگیریم.

قابلیت CarKey اپل احتمالا از تراشه باند فوق وسیعی (UWB) استفاده می‌کند که اولین بار در آیفون ۱۱، آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس معرفی شد. ولی این تراشه تاکنون فقط برای بهینه‌سازی‌های کوچکی در سیستم AirDrop استفاده شده بود. یکی از مصارف دیگری که می‌توان برای تراشه UWB در نظر گرفت، ابزار AirTags است که احتمالا ویژگی‌هایی مشابه Tile خواهد داشت.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)