خانهاخبار
اپل نگران کاهش میزان تقاضا برای آیفون 12 است

اپل نگران کاهش میزان تقاضا برای آیفون 12 است

بر اساس گزارش‌ها، با وجود افزایش ظرفیت تولید پرچمدار بعدی اپل، این شرکت نگران است که کاربران به اندازه گذشته از آیفون 12 استقبال نکنند.
۱۳۹۹/۱/۱۰

کارخانه‌های اپل در چین مشغول افزایش ظرفیت تولید خود هستند تا برای عرضه آیفون بعدی در پاییز سال جاری آماده شوند، با این حال اکنون مشکل نه مربوط به زنجیره تامین بلکه بیشتر وابسته به میزان تقاضایی است که معلوم نیست به اندازه گذشته برای پرچمدار آتی کوپرتینویی‌ها وجود داشته باشد.

یکی از مقامات ارشد اپل که در بخش هماهنگی با همکاران این شرکت فعالیت دارد می‌گوید سفارشات منتهی به ماه مارس احتمالا در مقایسه با سال گذشته حدود ۱۸ درصد افت خواهد داشت. آن‌ها همچنین مدعی‌اند که افزایش ظرفیت تولید برای آیفون 5G به تعویق افتاده، ولی این مسئله لزوما به معنای تاخیر در زمان عرضه این دستگاه نخواهد بود.

به نظر می‌رسد اپل نگران این احتمال است که با توجه به شرایط بحرانی جهان در مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا، تقاضا برای پرچمدار بعدی آن‌ها حداقل در برخی از بازارهای کلیدی دچار افت شود. طبق شنیده‌ها، هیچ مشکلی از بابت نیروی انسانی یا کمبود مواد در چین وجود ندارد. اما از بابت وجود تقاضا در آمریکا و اروپا نگرانی‌هایی مطرح شده است.

به گفته یکی از منابع نزدیک به ماجرا، یکی از تامین‌کنندگان نمایشگرهای اپل آماده کاهش ظرفیت سفارش محصولاتش است. این شرکت در ابتدا می‌خواست تا انتهای سال ۷۰ میلیون نمایشگر آیفون تولید کند، اما حالا در نظر دارد تا هدف تولیدات خود را با کاهش ۱۷ درصدی به ۵۸ میلیون برساند.

افزون بر این، ممکن است اپل نیروی کار کارخانه تایوانی خود را تقلیل دهد، چون دو کشور ویتنام و مالزی قوانین محدودکننده‌ای را در سطح اجتماع اعمال کرده‌اند تا از شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا جلوگیری کنند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

احسان

۱۳۹۹/۱/۱۱
اگر از ۴ تا لنز دوربین استفاده بشه فروش خیلی بیشتری میکنه