خانهاخبار
5 گوشی هوشمند کوچک که ارزش خرید بالایی دارند

5 گوشی هوشمند کوچک که ارزش خرید بالایی دارند

همیشه بزرگ­تر بودن نشان از برتری ندارد: 5 گوشی هوشمند کوچک که ارزش خرید بالایی دارند
۱۳۹۹/۱/۶

بهترین گوشی هوشمند کوچک حال حاضر آیفون 8 است. هرچند آخرین مدل یا قدرتمندترین گوشی هوشمند نیست، پردازنده­ای قدرتمند، دوربین عالی، و سیستم عامل فوق­العاده­ای را یک جا همراه خود دارد. البته کوچکترین گوشی هوشمند نیست اما با بودجه کنونی بهترین گوشی هوشمند کوچک است.

پس از سال­ها حضور XZ 2 Compact سونی در لیست ما، اکنون وقت خداحافظی فرارسیده. آخرین مدلی که سونی در مجموعه گوشی­های جمع و جور ارائه کرد حتی با معیارهای امروزی فوق­العاده بود ولی دیگر همه­جا در دسترس نیست. پس دیگر گزینه قابل پیشنهادی نیست. ولی ما لیستی از گوشی­هایی را آماده کردیم تا شمایی که علاقمند به استفاده از یک دست هنگام کار با گوشی هستید رضایت­تان جلب شود. اگر از طرفداران دو آتیشه آیفون 8 نیستید ما یک آیفون دیگر و چند مدل از بهترین­های اندروید را از  بین صدها مدل انتخاب کردیم.

بهترین گوشی­های هوشمند کوچک در یک نگاه:

اپل آیفون 8

گوگل پیکسل 4

اپل آیفون SE

سامسونگ گلکسی S 10 e

Unihertz Atom

 

اپل آیفون 8

image


 

اگر چه آخرین یا قدرتمندترین مدل آیفون نیست، اما انتخابی جذاب برای کسانی­ست که علاقمند به گوشی پرچمدار قدرتمند با نمایشگری کوچک هستند.

شاید آیفون 11 پرو، آیفون 11 پرو مکس، و آیفون 11 جدیدترین و مشهورترین گوشی­های هوشمند اپل باشند اما فراموش نکنید که آیفون 8 به­اندازه آیفون SE کوچک نیست – آیفون 8 نمایشگری 4.7 اینچی دارد – که کمتر با گوشی­های مدرن مقایسه می­شود. نمایشگر کوچک آن باعث کنترل آسان­تر آن نسبت به بیشتر گوشی­های با نمایشگر بزرگ امروزی شده که به همین دلیل انتخاب خوبی­ست برای آنها که به دنبال گوشی هوشمند کوچک هستند.

اندازه گوشی تنها چیزی نیست که آیفون 8 در آن خوب باشد. نمایشگر LCD آن مجهز به تکنولوژی true tone اپل است که روشنایی نمایشگر را بر اساس میزان نور موجود در فضایی که هستید را تنظیم می­کند و رزولوشن 1.334 * 750 پیکسل دارد که منجر به نمایش تصاویری دقیق و واضح در اکثر شرایط می­شود. این گوشی مجهز به پردازنده نیرومند A11 bionic اپل است که هرچند دیگر پردازنده­ای برتر نیست اما اینقدر قوی­ست که  از پس اجرای بیشتر بازی­ها و برنامه­های موجود برآید. شارژ سریع یک ویژگی دیگر است و این گوشی با استاندارد IP67 در برابر آب مقاوم است و همچنان می­توانید پس از قرار گرفتن در معرض آب حتی افتادن در استخر آب ازآن استفاده کنید.

دوربین تک لنزی 12 مگاپیکسلی به اندازه سیستم چند دوربینی آیفون 11 پرو یا حتی آیفون 8 پلاس هیجان­انگیز نیست اما شما از آن ناامید هم نخواهید شد. از تصاویری که این گوشی می­تواند بگیرد بسیار راضی خواهید بود و همینطور دوربین سلفی همین مقدار رضایت بخش خواهد بود. آنچه ک مهمتر است اینست که این گوشی قادر به اجرای آخرین نسخه از ios 13 بدون هیچ لگیست که می­تواند تا چند سال آپدیت بماند.

بهتر از همه اینکه آیفون 8 پس از چند تخفیف اکنون از سوی اپل 449$ قیمت دارد که حتی نسخه refurbished آن ارزان­تر خواهد بود. شایعاتی هم وجود دارد که آیفون  SE 2 طراحی مشابه آیفون 8 خواهد داشت اما بخش­هایی دستخوش تغییر بسیار شده­اند.

 

گوگل پیکسل 4

image

image

 

همگی می­دانیم که پیکسل 4 بهترین تجربه از اندروید را بهمراه دارد، سخت­افزار بی­نظیر و دوربینی شگفت­انگیز. فقط باید مواظب باتری کوچک ان باشیم.

اگر بدنبال تجربه منحصربفرد اندروید هستید بهترین گزینه پیکسل 4 گوگل طراحی شده توسط توسعه دهنده اندروید است. خرید پیکسل 4 یعنی شما اولین نفری هستید که جدیدترین بروزرسانی­های اندروید و امنیتی را دریافت خواهید کرد.

هرچند کوچک دیگر آن معنی قدیمی را نمیدهد اما پیکسل 4 در مقایسه با گوشی­های مدرن، کوچک دسته­بندی می­گردد. کمی از پیکسل 3 بزرگ­تر است اما از این ابعاد اضافه به خوبی استفاده شده چرا که شاهد حاشیه­های کمتر و نمایشگر 5.7 اینچی هستیم.

دارای آخرین امتیازات ارائه شده در 2019 پیکسل 4 مجهز به اسنپدراگون 855 ، نمایشگری 90Hz ، کنترل­های ژستی جدید گوگل و قفل­گشایی توسط چهره است. ویژگی قفل­گشایی توسط چهره از تکنولوژی راداری استفاده می­کند که چهره را در فضایی سه­بعدی شناسایی میکند و همین تکنولوژی قادر به تشخیص حرکات خاص دست با حسگر حرکتی­ست – در نتیجه شما میتوانید با تکان دادن دست­تان با فاصله از گوشی به آهنگ­های بعدی اسپاتیفای بروید، زنگ هشدار را ساکت کنید و یا با نزدیک شدن دست­تان به گوشی صدای زنگ ضعیف­تر شود. تکنولوژی بسیار جذابی­ست، اینطور نیست ؟

مثل همیشه، دوربین قدرتمندترین بخش پیکسل است. این بار گوگل یک لنز دوربین دیگر اضافه کرده – یک لنز 16 مگاپیکسلی تله­فوتو همراه با لرزش­گیر دست. البته ویژگی دیگری هم هست و آن هم اضافه شدن هوش مصنوعی به دوربین است که حالت عکاسی از فضا همراه با ویژگی عکاسی در شب را تاثیرگذارتر کرده است. پیکسل دیگر در لیست بهترین دوربین گوشی جا ندارد اما یک گزینه عالی برای علاقمندان به عکاسی با گوشی هوشمند باقی می­ماند.

نقاط ضعفی هم وجود دارد. 64 گیگابایت حافظه داخلی واقعا کافی نیست و بدتر اینکه امکان اضافه کردن MicroSD هم نداریم. جک هدفون هم وجود ندارد. حاشیه­ها در مقایسه با پرچمداران مدرن بیشتر به چشم می­آیند و “Pixel Square” میزبان بخش دوربین در پیکسل طراحی محافظه کارانه­ای دارد. در این بین، عمر باتری از هم ناامیدکننده­تر است و در یک روز پرمشغله پیکسل 4 به سختی می­تواند تا خانه دوام بیاورد. شارژ سریع گوگل خیلی قابل اتکا نیست.

هرچند یک پرچمدار 1000 دلاری امروزی نیست اما هنوز هم گران قیمت است. 800$ برای مدل 64 گیگابایتی و 100 دلار بیشتر برای مدل 128 گیگابایت. اگر همچنان وسوسه یکی از بهترین­های دوربین گوشی بازار و آخرین نسخه اندروید را دارید بهتر است در جریان باشید که پیکسل 4 نمایشگر کوچکی هم دارد.

 

آیفون SE

image

 

احتمالا نسخه­های رسمی آیفون کوچک اپل در دسترس نباشند ولی مدل­های refurbished با قیمتی پایین و معقول همچنان یافت می­شوند.

اگر از طرفداران اپل و علاقمند به نمایشگرهای کوچک باشید، این مدل مناسب شما نیست.

چرا ؟ به این دلیل که صاحب یک آیفون  SE هستید  و این مقاله را در ابعاد کوچک مطالعه میکنید. آیفون  SEکوچکترین نمایشگر را در لیست ما دارد فقط 4 اینچ. اگر دلتنگ روزهایی هستید که بدون مشکل به بالای گوشی دسترسی داشته باشید پس آیفون  SEهمان آیفون کوچکی­ست که به دنبالش هستید.

اجازه ندهید که نمایشگر کوچکش شما را گمراه کند - آیفون  SEاصلا راندمان آهسته­ای ندارد. 4 سال از عمر آیفون  SE می­گذرد اما ویژگی­های نیرومند آیفون 6S تا امروز آن را سربلند نگاه داشته است. البته نقاط ضعفی هم وجود دارند. همچون آیفون 6S در بخش دوربین اصلی یک لنز 12 مگاپیکسلی بکار گرفته شده و در بخش سلفی لنز 1.2 مگاپیکسلی که واقعا ناامید کننده است. اگر از علاقمندان به سلفی هستید، دوربین جلویی خیلی شما را مجذوب نخواهد کرد.

جای خالی 3D touch هم در آیفون SE حس می­شود. عمر باتری حتی به مصرف روزانه نمی­انجامد. اپل در بخش حافظه گزینه­ها را به 16، 32، 64 و 128 گیگابایت محدود کرده است. اگرچه عمر مفید این گوشی به سر آمده اما شما قادر خواهید بود از آخرین ورژن ios 13 بهره­مند شوید – این سطح از آپدیت به ندرت برای گوشی­های اندرویدی اتفاق می­افتد.

کارایی آیفون SE همانطور که از غول کوپرتینویی انتظار دارید بسیار روان است. متاسفانه آیفون SE دیگر تولید نمی­شود پس قطعات آن به سختی پیدا می­شوند.

در نظر داشته باشید که این گوشی بسیار قدیمی­ست و اگر مشکلی با گوشی­هایی که نمایشگر انها کمی بزرگتر است نداشته باشید آیفون 8 گزینه بهتری است.

احتمالا بزودی گوشی کوچک اپل را به خاطره­ها بسپاریم چرا که بسیار شایعه شده که آیفون SE 2 امسال عرضه می­گردد.

 

سامسونگ گلکسی S10e

image

image

 

گلکسی S10e جزء مجموعه گلکسی S20 نیست اما بهترین گلکسی کوچک است که با داشتن سخت­افزار قوی و نرم­افزار عالی ارزش خرید دارد.

خب ما داریم مرزهای "کوچک" را جابجا میکنیم ولی حرف­هایی برای گفتن داریم. سامسونگ گلکسی S10e که یکی از بزرگ­ترین های لیست ماست ارزان­ترین عضو سری S10 بوده و یکی از کوچکترین پرچمداران مدرن است که میتوان پیدا کرد.

بارزترین ویژگی گلکسی S10e نمایشگر 5.8 اینچی Dynamic AMOLED است. یکی از بهترین­ها با رزولوشن full HD+ که در تست­های DisplayMate رکوردشکن است. دوربین سلفی درون یک حفره قرار دارد تا به سامسونگ اجازه دهد حاشیهها  را تا بیشترین حد ممکن از بین ببرد. کاملا برابر با هم­خانواده­های گرانترش نیست برروی لبه­های نمایشگر هیچ انحنایی وجود ندارد ، اسکنر آلتراسونیک اثر انگشت هم همینطور. البته اینها باعث نمی­شوند چیز زیادی از دست بدهید.

در ظاهر کوچکتر است اما نیروی درونی هیچ تغییری نکرده. گلکسی S10e برترین نیروهای پرچمداران 2019 همچون پردازنده اسنپدارگون 855، رم 6 گیگابایتی و 128 گیگابایت حافظه را در خود جای داده است. اگر نیروی بیشتری می­خواهید یک نسخه دیگر با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه وجود دارد. جک هدفون همچنان دیده می­شود همراه با ویژگی شارژ بی­سیم معکوس و باتری 3.100 میلی­آمپری که حداقل 1 روز کارامد است.

گلکسی S10e مجموعه دوربین 3 گانه S10 و S10 plus را ندارد اما دو دوربین در بخش پشت گوشی عملکردی فوق­العاده دارند. یک لنز 12 مگاپیکسلی با دیافراگم متغیر و یک لنز 16 مگاپیکسلی گسترده در پشت گوشی و یک لنز 10 مگاپیکسلی سلفی در جلوی گوشی قرار دارند. به کمک هوش مصنوعی می­توان عکس­های بهتری ثبت کرد چرا که مشکلات رایج را رفع می­کند و جزئیات بیشتری را توسط Scene Optimizer تشخیص می­دهد.

گلکسی S10e ارزان­ترین مدل مجموعه S10 است ولی هنوز هم خیلی قابل خرید نیست. قیمت گلکسی S10e از 750 دلار آغاز می­شود.

 

 

Unihertz Atom



image

image

 

شبیه گوشی­هایی که هرروز میبینیم نیست اما گوشی کوچکی­ست که در سبک زندگی پر جنب و جوش جان سالم به در میبرد.

Unihertz Atom مدرکی­ست تا ثابت کند که "کوچک" بودن "ضعیف" بودن نیست. آنقدر کوچک است تا به سادگی با یک دست کنترل شود و آنقدر سخت جان هست که اگر با چند پله برخورد کند آسیبی نبیند. ازین موضوع مطمئنیم چون امتحانش کردیم.

اگر نیاز به یک گوشی مقاوم دارید Unihertz Atom  همان گوشی­ست اما کوچک.

بعنوان یک گوشی مستحکم درون مواد محافظتی پیچیده شده است. پلاستیک پوششی­ست برای پلی کربنات بدنه و در مناطق حساس مانند گوشه­ها مقاوم­تر هم هست. نمایشگر 2.4 اینچی LCD همراه با نمایش رنگ­های پریده مقداری ناامیدکننده است. حاشیه­های اطراف نمایشگر زیاد هستند و اسکنر اثرانگشت زیر نمایشگر پنهان شده است. دو کلید لمس خازنی در کنار گوشی قابل مشاهده است. قطعا یکی گوشی متداول نیست اما تلاشی هم نکرده برای این اتفاق. کارآمد است اندازه­اش آن را جذاب کرده.

بلطف پردازنده هشت هسته­ای ARM Cortex – A53 ، رم 4 گیگابایتی و 64 گیگابایت حافظه داخلی عملکرد روانی دارد. در پشت گوشی تنها یک لنز 16 مگاپیکسلی میبینیم که پس از چند عکس مشخص شد با کم شدن نور کیفیت عکس هم پائین می­آید. یک باتری 2000 میلی آمپری دارد که باتوجه به سخت­افزار کم مصرف و نمایشگر کوچک که عمر باتری تا دو روز دوام دارد.

نکات منفی این گوشی را هم برای شما بگوییم. اندروید 8.1 Oreo  دارد و از آپریل 2018 هیچ آپدیت امنیتی نداشته و بعید بنظر میرسد که آپدیتی دریافت کند. پس اگر بدنبال آخرین ورژن اندروید هستید این گوشی پاسخگوی نیاز شما نیست.

برنامه­ها در نمایشگر 2.4 اینچی با مشقت محتویات را به نمایش می­گذارند.

قیمت Unihertz Atom از 260 دلار شروع می­شود و برای کسی که بسیار فعال است و گوشی کوچک را ترجیح میدهد گزینه ایده­آلی­ست.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)