خانهاخبار
شیائومی در تولید محصول، از هوآوی پیشی گرفت!

شیائومی در تولید محصول، از هوآوی پیشی گرفت!

نبرد دو کمپانی معروف چینی، یعنی هوآوی و شیائومی در سال‌های اخیر، از جذابیت بالایی برخوردار بوده است.
۱۳۹۹/۱/۲

شرکت شیائومی که یکی از تولید کنندگان مشهور گوشی‌های هوشمند مقرون به صرفه در سر تا سر دنیا به حساب می‌آید، به تازگی موفق شده تا با افزایش تولید محصولات خود در ماه فوریه 2020، برای نخستین بار از کمپانی هوآوی پیشی گرفته و در جایگاه سوم قرار گیرد.

هوآوی با تولید تنها 5.5 میلیون گوشی هوشمند، جایگاه سوم خود را از دست داد و به این ترتیب، برند شیائومی با تولید 6 میلیون تلفن همراه توانست به این رتبه صعود کند. در ماه ژانویه، هوآوی با تولید 12.2 میلیون دستگاه، در جایگاه سوم ایستاده بود و شیائومی نیز با تولید 10 میلیون گوشی هوشمند، در حال تعقیب آن بود که این روند، کاهش تولیدات محسوس و چشمگیر هر دو شرکت را به نمایش می‌گذارد.

image

 

در ماه فوریه، تولید محصولات هوآوی نسبت به سال گذشته، حدودا 70 درصد کاهش پیدا کرده و این در حالی است که این اعداد و ارقام برای کمپانی شیائومی، به 30 درصد می‌رسد.

در ماه فوریه سال جاری میلادی، کمپانی سامسونگ با تولید 18.2 میلیون گوشی هوشمند، در جایگاه نخست قرار گرفته و اهالی کوپرتینو با تولید 10.2 میلیون آیفون، تعقیب کننده این شرکت کره‌ای هستند.

به دلیل عدم برخورداری از اپلیکیشن‌های گوگل، کمپانی هوآوی بازار خارج از کشور چین را به صورت کامل از دست داده است و این در حالی است که شرکتی مانند شیائومی با تولید محصولات مختلف با قیمت‌هایی رقابتی و تحت برندهای متفاوت، توانسته از این اتفاق نهایت استفاده را ببرد. از طرف دیگر، شیوع ویروس کرونا در کشور چین، بازار این کشور را با نابسامانی‌های زیادی روبرو کرده و همان طور که بالاتر عرض کردیم، روند تولید گوشی‌های هوشمند نیز با کاهش چشمگیر و محسوسی روبرو شده است.

image

 

البته این در حالی است که کشور چین، خوشبختانه توانسته با کرونا ویروس مقابله کرده و امور مختلف در حال بازگشت به شرایط عادی خود است.

در نهایت، همان طور که در جدول بالا مشاهده می‌کنید، شرکت‌هایی مانند سامسونگ و اپل نیز در ماه فوریه نسبت به ژانویه، با کاهش تولید محصولات روبرو بوده‌اند و این موضوع، تنها به شرکت‌های چینی مربوط نمی‌شود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Ali Reza

۱۳۹۹/۱/۳
صرفا به دلیل عدم برخورداری از اپلیکیشن‌های گوگل نبوده که بازار خارج چین رو از دست داده بلکه اپدیت دهی افتضاح و ساپورت ضعیف و رابط کاربری و مشکلات سخت افزاری مثل هارد و غیره هم عامل موثریه ولی مهمترینش همون عدم برخورداری از سرویس گوگل هست