خانهاخبار
هشدار اپلیکشین Google Maps در خصوص ابتلا به ویروس کرونا

هشدار اپلیکشین Google Maps در خصوص ابتلا به ویروس کرونا

اگر در اپلیکیشین گوگل مپس به دنبال مراکز درمان کرونا می‌گردید، با پیام هشدار آن روبرو خواهید شد.
۱۳۹۹/۱/۲

برخی افراد این روزها از طریق اپلیکیشن Google Maps، به دنبال مراکز درمان کرونا می‌گردند. مسئولان گوگل از این موضوع اطلاع پیدا کرده و به این ترتیب، در هشدار قرمز رنگی که روی نمایشگر ظاهر می‌شود، به آنها پیامی را ارسال می‌کند.

اگر مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا هستید، می‌توانید از این پیام هشدار که در اپلیکیشن google Maps ظاهر می‌شود، استفاده کنید. با ضربه زدن روی آن، به صورت مستقیم به وب سایت مرکز جهانی کنترل و پیشگیری از ویروس کرونا هدایت خواهید شد و صفحه‌ای باز خواهد شد که کلیه اطلاعات پیرامون این ویروس به شما نمایش داده می‌شود. در صورتی که از نسخه آی او اس اپلیکیشن Google Maps استفاده می‌کنید، این پیام در تمامی صفحات مربوط به لوکیشن‌های مختلف نمایش داده می‌شود، اما در صورت استفاده از نسخه اندروید گوگل مپس، پیغام هشدار یاد شده در صفحات سرچ نیز دیده خواهد شد.

مسئولان گوگل قصد دارند تا از این طریق، از نمایش اطلاعات جعلی به کاربران جلوگیری کرده و تا حد امکان، پیغام‌ها و علائم فیک پیرامون COVID-19 را حذف نمایند. با جستجو کردن عبارت کرونا ویروس در گوگل، لیستی از سایت‌ها و مراکز معتبر که تحت پوشش سازمان بهداشت جهانی هستند، به نمایش گذاشته می‌شود و از این طریق، آموزش‌ها و روش‌های مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا در اختیار افراد مختلف قرار می‌گیرد. همچنین وب سایت مستقلی برای انجام تست ابتلا به کرونا طراحی و در دسترس کاربران قرار گرفته است.

image

 

کمپانی گوگل با ارائه قرداد مشترکی با شرکت‌های فعال در عرصه تکنولوژی از جمله فیس بوک، لینکداین و مایکروسافت، قصد دارد تا اطلاعات و هشدارهای جعلی و نامربوط پیرامون کرونا ویروس را از پلتفرم‌های مختلف حذف کرده و کاربران را به صفحات معتبر و مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی هدایت نمایند.

مسئولان وب سایت توییتر همچنین در مصاحبه با The Verge، به این موضوع اشاره کرده‌اند که قصد دارند تا تبلیغات مربوط به مراکز غیر دولتی که در زمینه پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس فعالیت می‌کنند را منتشر کرده و به این ترتیب، همگام با پلتفرم‌های دیگر، به تأمین سلامت کاربران خود بپردازند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)