خانهاخبار
شایعه: لنز 150 مگاپیکسلی سامسونگ برای فصل چهارم 2020 آماده می‌شود

شایعه: لنز 150 مگاپیکسلی سامسونگ برای فصل چهارم 2020 آماده می‌شود

بر اساس شایعاتی که به‌تازگی در سطح اینترنت منتشر شده به نظر می‌رسد که سامسونگ مشغول توسعه لنزی 150 مگاپیکسلی است و می‌خواهد آن را تا سه‌ماهه چهارم سال 2020 برای عرضه عمومی آماده کند.
۱۳۹۸/۱۲/۲۸

بر اساس گزارش جدیدی که در توئیتر منتشر شده، سامسونگ احتمالا مشغول کار روی سنسور ۱۵۰ مگاپیکسلی جدیدی برای تلفن‌های هوشمند پرچمدار است. این منبع مدعی است که اندازه این سنسور حدود ۱ اینچ است و از همان فناوری نانوسلی استفاده می‌کند که در سنسور ایزوسل برایت HM1 گلکسی اس ۲۰ الترا به کار گرفته است.

این گزارش می‌گوید شیائومی اولین شرکت شخص ثالثی خواهد بود که در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۰ از این سنسور ۱۵۰ مگاپیکسلی در یکی از پرچمداران خود استفاده خواهد کرد. سایر شرکت‌ها از جمله اوپو و ویوو نیز قرار است در سه‌ماهه نخست ۲۰۲۱ از این سنسور استفاده کنند. آن‌ها احتمالا این دوربین را با اسنپدراگون ۸۷۵ به کار خواهند گرفت تا ترکیبی قدرتمندانه را برای کاربران خود به ارمغان بیاورند.

از آن‌جایی که این سنسور مبتنی بر فناوری نانوسل ساخته می‌شود، می‌تواند هر ۹ پیکسل را درون ۱ پیکسل ادغام کرده و جذب نور بیشتری داشته باشد. به‌علاوه، چون گفته می‌شود این سنسور دارای رزولوشن ۱۵۰ مگاپیکسلی است، تصویر نهایی به لحاظ فنی باید ۱۶ مگاپیکسلی باشد. این در حالی است که تصویر خروجی سنسور ایزوسل برایت HM1 حدود ۱۲ مگاپیکسل است.

تلاش برای تولید دوربین‌های دارای مگاپیکسل بالا در چند سال اخیر تقریبا از بین رفته بود، اما معرفی فناوری نانوسل ظاهرا باعث شده تا این فلسفه دوباره احیا شود، هرچند ممکن است دلیل فنی دیگری در پشت صحنه این اتفاق وجود داشته باشد. در حال حاضر مشخص نیست که این سنسور قرار است در محصولات آتی سامسونگ یعنی گلکسی نوت ۲۰ یا نسل بعدی گلکسی اس نیز استفاده شود یا صرفا برای مشتریان چینی این غول کره‌ای در نظر گرفته شده است. با این حال، بسیار محتمل است که نسخه‌ای از این سنسور برای استفاده خود سامسونگ طراحی و تولید شود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

مهدی دولتی نژاد خطیبانی

۱۳۹۸/۱۲/۲۸
دیگه انگار داریم دوربین دیجیتالی میخریم.ولی حیف که بازار ارز جوری شده که تو ایران بیشتر مردم فقط به سری های A و J و M خلاصه با این قیمت های نجومی نمیشه به سری های S و Note حتی نگاه کرد .لعنت بر این بازار مضخرف ایران .

مهدی

۱۳۹۸/۱۲/۲۸
من قبلا هم در نظرات گفته بودم که تا چند ساله دیگه از لنز 1 گیگاپیکسلی هم رونمایی میشه.