خانهاخبار
با وب سرویس اس ام اس تعامل کاربر با سایت یا اپلیکیشن را بیشتر کنید

با وب سرویس اس ام اس تعامل کاربر با سایت یا اپلیکیشن را بیشتر کنید

اگرچه تبلیغات با پیامک بیش از یک دهه است که مورد استفاده قرار می‌گیرد، بازاریابی اس ام اس در چند سال اخیر به طور فزاینده‌ای رایج شده است. تلفن‌های همراه همه گیر شده‌آند و پیامک به یک کانال بسیار مناسب برای دستیابی به مخاطبان و تبدیل آن‌ها به مشتری بدل شده است.
۱۳۹۸/۱۲/۲۷

بازاریابی پیامکی مزایای بسیاری دارد. نرخ دیده‌ شدن و بازشدن پیام و بازگشت سرمایه از تبلیغات در پیامک، مداوما در حال تقویت است. اما برای اکثر شرکت های فعال در حوزه تجارت الکترونیک فقط یک مشکل اساسی وجود دارد، آنها شماره تلفن مشتری را ندارند.

در این مقاله، به استفاده از استراتژی های موفق جذب لید lead در سایت می‌پردازیم و آن‌ها را قدم به قدم باهم بررسی کنیم.

 

۱. جذابیت برای مشتریان ایجاد کنید

این روز‌ها مردم به راحتی شماره خود را در اختیار افراد دیگر قرار نمی‌دهند. طبق آمار تخمینی بیش از ۱ میلیارد پیامک تبلیغاتی در سال گذشته به مردم ارسال شده است و قطعا امسال آمار بیشتر خواهد شد. لذا در این بازار شلوغ باید جذابیت خاصی برای مشتری ایجاد کنید تا اطلاعات خود را بررسی کنید.

برای اینکه دقیق‌تر هدف بگیرید، پیشنهاد می‌شود که عوامل ترغیب‌کننده را A/B تست کنید. مثلا یک هفته به مشتریان پیشنهاد درصد تخفیف بدهید و هفته بعد برای خرید بعدی یک هدیه در نظر بگیرید تا ببینید کدام‌یک برای مشتریان جذاب‌تر است.

خودتان را جای مشتری بگذارید و ببینید آیا تخفیف جذاب‌تر است یا هدیه نقدی؟ یا گزینه‌های دیگر!

کل این فرایند، به سادگی و با اسفتاده از وب سرویس پیامک  به صورت خودکار در فرم ثبت‌نام یا بخش دیگری از سایت خود، قابل انجام است.

در پیامک ارسالی، پس از اعلام پیشنهاد ویژه به مشتریان، از آن‌ها بخواهید اطلاعات خود را در سایت وارد کنند. لینک سایت را به صورت اختصاصی ایجاد کنید تا متوجه شوید چندبار کلیک شده است و به نبست تعداد ارسال محتوای شما چه میزان ترغیب‌کننده بود است.

image

 

۲. با پنل نمایندگی، از سایت‌ها و کاربران زیر مجموعه درآمد کسب کنید.

اگر طراح سایت هستید یا کسب و کاری در زمینه خدمات وب ارایه می‌دهید، اکیدا پیشنهاد می‌شود که با دریافت پنل نمایندگی و ایجاد کاربری برای سایت یا مشتریان برندتان، از هر پیامک ارسالی آن‌ها درآمد کسب کنید.

در راستای جذب lead در سایت خود نیز می‌توانید با درج فرم سایت در یک لندینگ و ارایه آن به کاربران زیر مجموعه به ازای هر lead مبلغی را به سایت مبدا اختصاص دهید یا با کد تخفیف خرید از سایت خود جبران کنید.

 

۳. یک کمپین فقط برای جذب lead طراحی کنید.

قواعد بازاریابی اس ام اس کمی با سایر کانال‌های بازاریابی متفاوت است. با وجود دسترسی راحت به مخاطبان، جلب توجه آن‌ها به تجربه و دانش کافی در بازاریابی پیامکی احتیاج دارد. از طرف دیگر محدودیت‌هایی برای ارسال برخی پیام‌ها وجود دارد. مثلا شما نمی‌توانید به خطی که تبلیغات پیامکی را مسدود کرده (اصطلاحا بلک لیست)، متن تبلیغاتی بفرستید مگر اینکه آن فرد پیش ازین در سامانه شما به نحوی ثبت‌نام کرده باشد.

پس قبل از ارسال باید نحوه جذب شماره موبایل از مشتری را مشخص کنید. دو راه عمومی برای این کار وجود دارد، یا مشتری را به یک صفحه لندینگ هدایت می‌کنید و یا از وی می‌خواهید که یک عدد یا متن خاص را به شماره شما پیامک کند. در هر دو حالت، مشتری باید پیش‌قدم شود،‌ پس سعی کنید هدیه جذابی به پاس این توجه برای او در نظر بگیرید.

پیشنهاد:

۱. صفحه لندینگ،‌ گزینه بهتری است چون به شما فرصت می‌دهد تا بیشتر درباره خود به مشتری بگویید.

۲. سعی کنید در ابتدا به کمترین اطلاعات از جمله نام، ایمیل و موبایل اکتفا کنید و سپس به بهانه‌ای جدید (مانند تخفیف) مشتری را به یک فرم طولانی‌تر هدایت کنید.

اکنون زمان آن رسیده است که کمپین جذب lead را طراحی و اجرا کنید. ابتدا تصمیم بگیرید که می‌خواهید به گروه خاصی از مشتریان پیام بدهید یا ترجیح می‌دهید که با ارسال پیامک انبوه طیف گسترده‌تری از مخاطبان را هدف بگیرید.

روشی که شما انتخاب می‌کنید کاملاً به هدف و استراتژی شما بستگی دارد و در هر دو حالت اجرای صحیح، نتیجه موثری را در پی خواهد داشت. اگر حتی کمپین شما خوب انجام نشد، نگران نباشید، همیشه می‌توانید یک کمپین دیگر را با درس گرفتن از اشتباهات قبل، در فرصت بعدی اجرا کنید.

چگونه از سرنخ‌ (lead) ثبت شده در کمپین استفاده کنیم؟

شما الان شماره موبایل مشتری را دارید! می‌توانید به صورت مرتب برای آنها پیام‌های مختلف ارسال کنید و آن‌ها را به خرید یا حضور مجدد دعوت کنید، لینک اکانت اینستاگرام برند را برای آن‌ها بفرستید تا فالو کنند و بسیاری اهداف دیگر.

برای اجرای موثر و بی‌نقص این کمپین، نیاز به یک پنل تخصصی دارید که بتوانید تمام اقدامات را مدیریت کنید.

اما

تخخصی‌ترین پنل پیامک کدام است؟

شرکت دانش بنیان مدیانا، ارایه‌دهنده تخصصی‌ترین خدمات پیامکی در ایران با اعتماد بیش از ۱۲هزار نماینده و ۱۵۰ هزار کاربر فعال، تمام امکانات لازم برای اس ام اس مارکتینگ را در قالب پنل پیامک مدیانا عرضه کرده است. کافیست با مراجعه به سایت www.medianasms.com و ثبت‌نام در آن به تمام امکانات زیر دسترسی داشته باشید:

  • امکان هدف‌گیری جغرافیایی ارسال پیامک بر اساس کدپستی، منطقه‌، از روی نقشه و بانک شهر‌های مختلف
  • امکان ارسال به بانک اصناف، مشاغل و صنایع متنوع
  • امکان ارسال نظیر به نظیر
  • ارسال با استفاده از پترن، کد فعالسازی و ثبت نام
  • ارایه یکی از تخصصی‌ترین APIها از طریق وب‌سرویس پیامک

و بسیاری امکانات دیگر.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)