خانهاخبار
حذف افکت‌های واقعیت افزوده از اینستاگرام؛ راه حلی برای مباره با اخبار جعلی کرونا

حذف افکت‌های واقعیت افزوده از اینستاگرام؛ راه حلی برای مباره با اخبار جعلی کرونا

در راستای کاهش اخبار جعلی در مورد ویروس کرونا، مسئولان فیس بوک تصمیم گرفته‌اند تا افکت‌های واقعیت افزوده را از اینستاگرام حذف نمایند.
۱۳۹۸/۱۲/۲۸

همان طور که می‌دانید، اپلیکیشن اینستاگرام چندی پیش توسط فیس بوک خریداری شد و حالا به صورت کامل، تحت سلطه Facebook است. از طرف دیگر، این روزها همزمان با گسترش شیوع ویروس کرونا، اخبار جعلی پیرامون آن رفته رفته در حال افزایش است. از این رو مسئولان فیس بوک تصمیم گرفته‌اند تا با حذف افکت‌های واقعیت افزوده، با اخبار جعلی پیرامون ویروس کرونا مقابله کنند.

بسیاری از کاربران اینستاگرام با استفاده از این افکت‌ها، موفق شده‌اند تا برخی افراد را گول زده و به آنها وانمود کنند که موفق به کشف پادتن ویروس کرونا شده‌اند.

مسئولان فیس بوک همچنین کلیه اخبار جعلی پیرامون ویروس کرونا را از محیط اینستاگرام حذف کرده‌اند و حالا با کلیک روی هشتگ COVID-19، به صورت مستقیم به اکانت رسمی یا وب سایت سازمان بهداشت جهانی (WHO) و مرکز مقابله و کنترل بیماری‌ها (CDC) هدایت خواهید شد.

image

 

در نهایت بد نیست بدانید که اخبار مختلف پیرامون نشانه‌ها و علائم جعلی کرونا نیز از محیط اینستاگرام پاکسازی شده است و هشتگ‌های نامرتبط با این موضوع که اطلاعات گیج کننده یا جعلی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد نیز بلاک و محدود شده‌اند. از طرف دیگر نیز کلیه تبلیغ‌هایی که با هدف ایجاد رعب و وحشت میان کاربران منتشر می‌شد نیز از اینستاگرام حذف شده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)