خانهاخبار
تراشه A14 اپل؛ اولین چیپست مبتنی بر ARM با فرکانس 3.1 گیگاهرتزی

تراشه A14 اپل؛ اولین چیپست مبتنی بر ARM با فرکانس 3.1 گیگاهرتزی

بر اساس گزارشی که مطابق نتایج بنچمارک گیک‌بنچ نوشته شده، اپل در چیپست A14 برای اولین بار از فرکانسی بالاتر از 3 گیگاهرتز استفاده کرده است.
۱۳۹۸/۱۲/۲۶

بر اساس گزارش جدید وب‌سایت Research Snipers، تراشه A14 بایونیک اپل احتمالا اولین پردازنده مبتنی بر ARM خواهد بود که رسما از فرکانسی بالاتر از ۳ گیگاهرتز استفاده خواهد کرد. این چیپست جانشین A13 می‌شود که چند ماه پیش همراه با آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو معرفی شد. در گزارش امروز اعلام شده که این تراشه با فرکانس ۳.۱ گیگاهرتز در گیک‌بنچ ۴ ثبت شده است. با این حساب، چیپست جدید اپل ۴۰۰ مگاهرتز قوی‌تر از A13 بایونیک با فرکانس ۲.۷ گیگاهرتز خواهد بود.

تراشه A14 با چنین فرکانسی توانسته امتیاز بالاتری را از گیک‌بنچ به دست آورد. وب‌سایت Research Snipers می‌گوید چیپست جدید اپل در حالت تک‌هسته‌ای (با افزایش ۲۵ درصدی نسبت به A13) به امتیاز ۱۶۵۸ و در حالت چندهسته‌ای (با افزایش ۳۳ درصدی نسبت به A13) به امتیاز ۴۶۱۲ دست یافته است. این توان اضافه در اجرای همزمان برنامه‌ها، محاسبات پیچیده، جابجایی بین اپلیکیشن‌ها و غیره به کار گرفته خواهد شد.

شرکت TSMC، سازنده تراشه‌های اپل و بسیاری از شرکت‌های بازار، قرار است در ماه آوریل امسال ظرفیت تولید خود را برای ساخت چیپست‌های ۵ نانومتری A14 افزایش دهد. در گزارش‌ها شنیده شده که افزون بر تراشه A14 احتمالا باید شاهد استفاده از پردازنده ARM بر روی مک پرو باشیم.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)