خانهاخبار
موتورولا Edge معمولی احتمالا با اسنپدراگون 765 به بازار می‌آید

موتورولا Edge معمولی احتمالا با اسنپدراگون 765 به بازار می‌آید

بر اساس گزارش‌های قبلی می‌دانستیم که موتورولا به دنبال آن است که پرچمداری به نام +Edge را معرفی کند. حالا امروز گزارشی منتشر شده که اطلاعات مهمی را از نسخه ارزان‌تر این تلفن هوشمند افشا می‌کند.
۱۳۹۸/۱۲/۲۶

فقط چند ماه دیگر باقی مانده تا موتورولا بعد از مدت‌ها دوری از حوزه پرچمداران بازار موبایل به این عرصه رقابت برگردد. محصولی که قرار است به جنگ با بزرگان بازار برود موتورولا اج پلاس نام دارد و امروز وب‌سایت XDA Developers اعلام کرده که همراه این دستگاه باید منتظر مدل ارزان‌تری به نام موتورولا اج باشیم.

نمایشگر ۹۰ هرتزی و دوربین قدرتمند

همان طور که از نام این سری پیداست، موتورولا Edge نیز پنلی آبشاری خواهد داشت که دو پهلوی آن خمیدگی دارد و در گوشه چپ سمت نمایشگر حفره کوچکی قرار گرفته که میزبان دوربین سلفی است. این صفحه نمایش از رزولوشن +FHD (معادل ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) پشتیبانی می‌کند و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی دارد. البته کاربر می‌تواند این نرخ نوسازی را به حالت ۶۰ هرتزی تغییر دهد تا باتری کمتری مصرف شود. همچنین حالتی برای انتخاب خودکار نرخ نوسازی وجود دارد که از هوش مصنوعی برای تغییر آن استفاده می‌شود.

image

 

اندازه نمایشگر موتورولا اج ۶.۷ اینچ است اما به لطف حاشیه‌های بسیار کمی که در اطراف این پنل قرار گرفته، با دستگاه چندان بزرگی طرف نخواهیم بود. در قاب پشتی این گوشی ماژولی با چینش عمودی وجود دارد که میزبان چندین لنز از جمله لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسلی است. این لنز از فناوری ادغام پیکسل ۴ در ۱ استفاده می‌کند و می‌تواند تصاویر ۱۶ مگاپیکسلی بسازد.

لنز دوم موتورولا اج ۱۶ مگاپیکسلی فوق عریض است که کنار آن می‌توانیم لنز ۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو را هم ببینیم. لنز تله‌فوتو قابلیت بزرگ‌نمایی ۲ یا ۳ برابری اپتیکال را برای شما به ارمغان می‌آورد. در کنار این سه لنز یک سیستم فوکوس خودکار و یک فلش LED دوگانه نیز قرار گرفته است. موتورولا اج در بخش دوربین سلفی از یک لنز ۲۵ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

اسنپدراگون ۷۶۵، باتری بزرگ و جک هدفون

موتورولا در موبایل Edge از چیپست اسنپدراگون ۷۶۵ استفاده می‌کند که احتمالا سال آینده آن را در پیکسل ۵ خواهیم دید. این چیپست به خوبی اسنپدراگون ۸۶۵ نیست اما تجربه مناسبی را با توجه به قیمت خود فراهم می‌کند. موتورولا برای کسب اطمینان از عملکرد روان دستگاه خود از ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی استفاده کرده است. فعلا صحبتی پیرامون وجود مدل‌های بیشتر از این گوشی مطرح نشده، اما پیش‌بینی می‌شود که بتوانیم با کارت حافظه ظرفیت فضای داخلی این تلفن هوشمند را افزایش دهیم.

image

موتورولا اج هم درست مثل همه موبایل‌های جدید به صورت پیش‌فرض از اندروید ۱۰ استفاده می‌کند. این موبایل یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد که از شارژ سریع پشتیبانی خواهد کرد اما به فناوری شارژ بیسیم مجهز نیست. از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توانیم به وجود حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر و جک ۳.۵ میلی متری هدفون اشاره کنیم. موتورولا اج همچنین از مودم اسنپدراگون X52 برخوردار است تا امکان استفاده از شبکه‌های 5G را برای کاربران فراهم کند.

موتورولا در ابتدا قرار بود تلفن‌های هوشمند جدید خود را در MWC 2020 معرفی کند. اما با توجه به لغو شدن آن مراسم فعلا تاریخی برای رونمایی از این محصولات از سوی این کمپانی اعلام نشده است. در حال حاضر با توجه به مشکلات ناشی از ویروس کرونا به نظر نمی‌رسد که تا پایان ماه مارس شاهد رونمایی از موتورولا اج باشیم، اما در مجموع بعید است که زمان زیادی تا عرضه این گوشی باقی مانده باشد.

موتورولا اج در کنار دستگاه قدرتمندتری به نام موتورولا اج پلاس وارد بازار می‌شود که هر دو از نظر ظاهری کاملا شبیه یکدیگر هستند، با این تفاوت که موتورولا اج پلاس از چیپست اسنپدراگون ۸۶۵، باتری ۵ هزار میلی آمپر ساعتی و دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)