خانهاخبار
چرا اپلیکیشن‌ها روی پیکسل 4a سریع‌تر اجرا می‌شوند؟!

چرا اپلیکیشن‌ها روی پیکسل 4a سریع‌تر اجرا می‌شوند؟!

اسکرین شاتی که به تازگی از یک ویدئو گرفته شده، نکته جالب توجهی پیرامون Pixel 4a را گوشزد می‌کند.
۱۳۹۸/۱۲/۲۴

این روزها حرف و حدیث پیرامون تلفن هوشمند میان رده پیکسل 4a گوگل بسیار زیاد شده است. امروز در تصویر اسکرین‌شات منتشر شده که توسط TechnoLike، با همکاری XDA از یک ویدئو گرفته شده، شاهد آن هستیم که محصول یاد شده به حافظه 64 گیگابایتی UFS مجهز خواهد بود. اگر به خاطر داشته باشید، سال گذشته همزمان با معرفی پیکسل 3a اعلام شد که این گوشی هوشمند از حافظه 64 گیگابایتی eMMC بهره می‌برد.

نقل مکان از حافظه eMMC به UFS باعث می‌شود تا سرعت نصب و اجرای اپلیکیشن‌ها تا حد چشمگیری افزایش پیدا کند. از طرف دیگر، سرعت نقل و انتقال اطلاعات نیز بالاتر می‌رود و این موضوع، کاملا به نفع مشتریان است.

بر اساس چارتی که اوایل هفته گذشته منتشر شد، دریافتیم که گوشی هوشمند پرچمدار گوگل، یعنی پیکسل 4 از پایین‌ترین میزان خواندن یا نوشتن اطلاعات، در مقایسه با پرچمداران دیگر کمپانی‌ها، یا حتی نسبت به نسل پیشین خود برخوردار است. نکته جالب اینجاست که سرعت تبادل اطلاعات پیکسل 4، حتی از محصول سال 2017 گوگل، یعنی Pixel 2 نیز پایین‌تر است!

از جمله مشخصات سخت‌افزاری Pixel 4a گوگل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نمایشگر 5.81 اینچی با رزولوشن 2340 × 1080 با نسبت ابعاد تصویر 19.5:9
  • پردازنده اسنپدراگون 730
  • 6 گیگابایت رم
  • حافظه داخلی 64 گیگابایتی
  • دوربین 12 مگاپیکسلی با قابلیت فیلم برداری 4K
  • دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی (ناچ قطره‌ای)

در آخرین نسخه اپلیکیشن Google Camera، مسئولان وب سایت 9to5Google کد جدیدی با عنوان SABRE_UNZOOMED_TELEPHOTO را کشف کرده‌اند. اصطلاح SABRE به زوم نرم‌افزاری گوگل که با نام Super Res Zoom شناخته می‌شود، اطلاق می‌شود و تله فوتو نیز به لنز تله فوتو اشاره دارد. این ویژگی تنها برای پیکسل 4، پیکسل 4a و پیکسل 5 در دسترس خواهد بود و محصولات پیشین گوگل، به این ویژگی مجهز نخواهند بود.

image

 

در پشت بدنه پیکسل 4a شاهد بازگشت سنسور اثر انگشت خواهیم بود. موضوعی که در Pixel 4 با قابلیت تشخیص چهره جایگزین شد. در کنار درگاه شارژ این محصول، شاهد جک 3.5 میلیمتری هدفون هستیم که ممکن است برخی افراد از این موضوع خوشحال شده و به مذاق بعضی دیگر از کاربران خوش نیاید.

مسئولیت تأمین توان قطعات یاد شده، بر دوش باتری 3080 میلی آمپر ساعتی گذاشته شده است. بله درست شنیدید! ظرفیت باتری گوشی هوشمند میان رده Pixel 4a از پیکسل 4 ، آخرین پرچمدار گوگل (با ظرفیت 2800 میلی آمپر ساعت) هم بالاتر است! 

اما بد نیست بدانید که خبری از نمایشگر 90 هرتزی نخواهد بود و این محصول همچنین به قابلیت Project Soli نیز مجهز نیست. این بدان معناست که می‌توانیم شاهد بهبود قابل ملاحظه مصرف باتری باشیم.

image

 

گوشی هوشمند پیکسل 4a از نسل پنجم شبکه مخابراتی (5G) پشتیبانی نخواهد کرد و به صورت پیش فرض، سیستم عامل اندروید 10 روی آن نصب شده است.

قیمت این محصول برای مدل پایه بر اساس یک بیلبورد تبلیغاتی، 399 دلار در نظر گرفته شده است. از آنجا که به واژه مدل پایه در این بیلبورد اشاره شده است، لذا می‌توانیم انتظار داشته باشیم که Pixel 4a دست کم به حافظه 128 گیگابایتی نیز مجهز خواهد بود. اگر به خاطر داشته باشید، اپل نیز در نظر داشت تا آیفون 9 خود را با قیمت 399 دلار روانه بازار کند. لذا می‌توانیم انتظار یک رقابت تنگاتنگ میان این دو محصول را داشته باشیم.

پیش تر، بنا بر این بود که Pixel 4 در رویداد Google I/O که بین روزهای 12 تا 14 می برگزار می‌شد، به دنیای تکنولوژی معرفی شود. اما بر اساس کنسل شدن این اتفاق به دلیل شیوع ویروس کرونا و برگزاری آنلاین آن برای توسعه دهندگان در یک اپلیکیشن خاص، لذا باید منتظر اعلام تاریخ رونمایی آنلاین آن از سوی گوگل باشیم.

پیکسل 3a با دوربین فوق‌العاده خود، دست کاربران را برای خرید بسیار باز گذاشته بود و با اقبال عمومی خوبی نیز مواجه شد. باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا گوگل همچنان می‌تواند این مسیر موفق را ادامه دهد یا خیر.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)