خانهاخبار
کدهای iOS 14، محصولات جدید اپل را لو داد!

کدهای iOS 14، محصولات جدید اپل را لو داد!

وب سایت 9to5Mac به تازگی با کنکاش در کدهای سیستم عامل منتشر نشده آی او اس 14، به موارد جالبی دست پیدا کرده است.
۱۳۹۸/۱۲/۲۱

اگر پیگیر اخبار دنیای تکنولوژی و وب سایت جی اس ام باشید، مطمئنا می‌دانید که روز گذشته، خبری در مورد یکی از قابلیت‌های جدید اپل واچ، یعنی سنجش سطح اکسیژن خون را منتشر کردیم. اگر سطح اکسیژن خون بین 95 تا 100 درصد باشد، اوضاع نرمال بوده و در صورتی که این عدد به 80 یا پایین‌تر برسد، مسلما مشکلاتی در قلب یا مغز فرد وجود داشته و از طریق ارسال نوتیفیکیشن، این موضوع به کاربر اطلاع داده می‌شود.

امروز وب سایت 9o5Mac اخبار جدیدتری در مورد اپل واچ و سیستم عامل watchOS در اختیار رسانه‌های خبری گذاشته است. طبق کنکاش در کدهای سیستم عامل منتشر نشده آی او اس 14، محققان 9to5Mac دریافته‌اند که در نسخه جدید واچ او اس، امکان به اشتراک گذاری واچ فیس‌های تنظیم شده با دیگران میسر خواهد شد. این واچ فیس‌ها از طریق ایردراپ (به وسیله آیفون) برای فرد دریافت کننده ارسال می‌شود و وی با مراجعه به اپلیکیشن Files، می‌تواند آن را روی اپل واچ خود نصب کند. البته هنوز مشخص نیست که آیا امکان ارسال مستقیم آن از اپل واچ به اپل واچ میسر خواهد شد یا خیر.

image

 

پلتفرم واچ او اس 7 که احتمالا خرداد ماه سال جاری در کنفرانس توسعه دهندگان اپل معرفی خواهد شد، به سیستم ماژولار Infograph مجهز خواهد بود. این سیستم به Tachymeter مجهز است که به کاربر اجازه می‌دهد تا سرعت وی بر اساس مسافت یا متراژ طی شده بر اساس سرعت محاسبه شود. همچنین امکان ساخت واچ فیس به وسیله تصاویری که در shared album وجود دارد نیز میسر خواهد شد. در حال حاضر، کاربران تنها قادر به ساخت واچ فیس از یک تصویر یا یک آلبوم هستند. اگر از تصاویر آلبوم‌های خود واچ فیس تهیه کنید، هر زمان که روی صفحه اپل واچ ضربه بزنید یا دستان خود را روبروی صورت آورده و صفحه نمایش فعال شود، تصویر پس زمینه تغییر پیدا خواهد کرد.

طبق کدهای آی او اس 14، والدین قادر خواهند بود تا اپل واچ کودکان خود را نیز کنترل کنند. این قابلیت که Schooltime نامیده خواهد شد، به والدین کودکان اجازه می‌دهد تا اپل واچ فرزندان خود را در زمان‌های مختلف، مانند هنگامی که در مدرسه حضور دارند، محدود و کنترل نمایند.

در سال جاری میلادی، به نظر می‌رسد که برای اولین بار، شاهد حضور اپلیکیشن ردیابی و پایش خواب کاربران در اپل واچ خواهیم بود. این نرم‌افزار که در حال حاضر با نام محرمانه Burrito شناخته می‌شود، کلیه تحرکات، ضربان قلب و صداهای ساطع شده هنگام خواب را ثبت و ضبط کرده و به این ترتیب، کیفیت خواب کاربر را محاسبه و به وی اطلاع می‌دهد.

مطمئنا مسئولان اپل از این موضوع مطلع هستند که اکثر کاربران، پیش از رفتن به رخت خواب، اپل واچ خود را به شارژر متصل کرده و سپس به خواب می‌روند و به این ترتیب، امکان پایش خواب به صورت خودکار از بین می‌رود. از این رو آنها سیستم هشداری را در نظر خواهند گرفت که پیش از رفتن به رخت خواب، به کاربر برای شارژ کردن اپل واچ هشدار می‌دهد.

در حال حاضر، تمامی اپلیکیشن‌های اپل واچ به صورت مستقل و از طریق اکستنشن‌ها بارگزاری می‌شوند، اما این روند در واچ او اس 7 تغییر پیدا خواهد کرد و معماری این پلتفرم به صورت کامل دگرگون می‌شود.

image

 

همچنین از کدهای آی او اس 14 می‌توان دریافت که اپل در حال کار روی هدفون‌های جدیدی است که روی گوش قرار خواهند گرفت. آیکون‌هایی که توسط مسئولان وب سایت 9to5Mac هنگام کنکاش در کدهای iOS 14 مشاهده شده، زبان طراحی این محصول را افشا کرده است. هدفون‌های جدید اپل در دو رنگ سفید خاکستری و مشکی خاکستری با نام ایرپادز معرفی خواهند شد.

این محصول به صورت پیش فرض به ویژگی حذف نویز مجهز بوده و به واسطه سیستم هوشمندشان، هنگام در آوردن و استفاده مجدد، قادر به توقف و پخش مجدد موزیک خواهد بود.

اوایل ماه گذشته، برخی تصاویر منتشر شده، از محصول جدید اپل با نام ایرپادز نسل X حکایت داشت. پیش بینی می‌شود که هدفون‌های جدید کوپرتینویی‌ها با قیمت پایه 399 دلار در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت. البته تا این لحظه، هیچ گونه تاریخ دقیقی برای زمان عرضه آن در نظر گرفته نشده است. پیش بینی می‌شود که این محصول در ماه سپتامبر، در کنار آیفون‌های 2020 به دنیای تکنولوژی معرفی شود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)