خانهاخبار
قابلیت جدید پیکسل 4 گوگل، با ایرادات زیادی همراه است!

قابلیت جدید پیکسل 4 گوگل، با ایرادات زیادی همراه است!

باز هم Pixel 4 گوگل و باز هم ایرادی دیگر... این داستان چه زمانی پایان خواهد یافت؟
۱۳۹۸/۱۲/۱۹

هر دو پلتفرم آی او اس و اندروید در جدیدترین نسخه‌های خود، یعنی iOS 13 و Android 10 به ویژگی جذاب دارک مود (Dark Mode) مجهز شده‌اند. زمانی که این قابلیت فعال می‌شود، رنگ بندی محیط سیستم به صورت معکوس در می‌آید و به این ترتیب شب هنگام، زمانی که قصد کار کردن با گوشی را داشته باشید، چشمان شما کمتر اذیت خواهد شد. همچنین با وجود ویژگی دارک مود، میزان مصرف باتری در نمایشگرهای AMOLED بسیار کاهش پیدا می‌کند، چرا که پیکسل‌ها به دلیل سیاه بودن قسمت اعظمی از صفحه نمایش، نیازی به روشن بودن نخواهند داشت و به این ترتیب، مصرف باتری افت چشمگیری را تجربه می‌کند.

زمانی که حالت Dark Mode توسط کوپرتینویی‌ها به پلتفرم اپل راه پیدا کرد، امکان زمان بندی آن برای کاربران iOS در نظر گرفته شده بود که چنین امری را به هیچ عنوان در اندروید شاهد نبودیم. به این ترتیب کاربران قادر بودند تا در کارهای روزمره، از حالت Light و عادی سیستم عامل استفاده کرده و شب هنگام، وارد حالت دارک مود شوند.

کاربران آیفون با مراجعه به مسیر Settings> Display & Brightness می‌توانند مانند تصویر زیر، حالت اتوماتیک را روشن کرده و با وارد شدن به قسمت Options، آن را روی حالت Sunset to Sunrise (غروب تا طلوع خورشید) یا Custom Schedule (زمان بندی دلخواه) تنظیم کنند.

image

 

در حالی که چنین قابلیتی روی نسخه‌های آزمایشی Android Q قرار داشت و در اختیار بتا تسترها قرار گرفته بود، اما در نسخه نهایی و هنگام عرضه عمومی شاهد آن نبودیم. اما گوگل به کاربران خود قول داد که قابلیت زمان بندی حالت دارک مود را برای کاربران عرضه نماید و هفته گذشته در قالب یک آپدیت نرم افزاری، در اختیار افرادی که از پیکسل 4 استفاده می‌کنند، قرار گرفت. در حالی که قابلیت خاصی برای تنظیم دستی حالت دارک مود وجود ندارد، اما این امکان برای کاربران در نظر گرفته شده تا بسته به محل زندگی، هنگام غروب آفتاب وارد حالت دارک مود شده و در هنگام طلوع آفتاب، این ویژگی به صورت خودکار غیر فعال می‌شود.

البته بد نیست بدانید که این حالت زمان بندی در حال حاضر متأسفانه روی تمامی اپلیکیشن‌ها تأثیرگذار نخواهد بود. برخی کاربران وب سایت Reddit گزارش داده‌اند که کیبورد Gboard گوگل، اپلیکیشن Contacts و Dialer هنگام غروب خورشید، به صورت خودکار وارد حالت دارک مود نمی‌شوند. اما اکانت رسمی گوگل در وب سایت Reddit مدعی شده است که از چنین موضوعی اطلاع پیدا کرده‌اند و به زودی، ایراد مربوطه به واسطه یک آپدیت نرم‌افزاری که در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، برطرف خواهد شد.

اگر از جمله افراد عجول هستید و نمی‌توانید تا رفع این ایراد از سوی گوگل صبر کنید، کاربران وب سایت رددیت راه حلی را برای رهایی از این معضل برای کیبورد گوگل عنوان کرده‌اند.

image

 

برای رفع این ایراد، شما باید عضو تیم بتا تسترهای Gboard شوید. راه حل آن نیز بسیار آسان است. کافی است وارد پلی استور شده، روی منوی همبرگری کنار قسمت جستجو ضربه بزنید، از منوی باز شده My apps & games را انتخاب کنید. حال باید وارد تب Installed شوید و به دنبال اپلیکیشن Gboard بگردید. بعد از پیدا شدن و ضربه زدن از روی آن، به انتهای صفحه مربوطه بروید. در قسمت پایین Developer contact، بخشی برای عضویت به عنوان بتا تستر در نظر گرفته شده است که باید مراحل را به ترتیب دنبال کنید.

اگر این روند برای شما پیچیده است، لذا می‌توانید تا ارائه نسخه آپدیت شده (برای هر سه اپلیکیشن یاد شده) از سوی گوگل منتظر بمانید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)