خانهاخبار
کدهای iOS 14، یکی از ویژگی‌های جدید اپل واچ را افشا کرد

کدهای iOS 14، یکی از ویژگی‌های جدید اپل واچ را افشا کرد

اپل واچ به عنوان یکی از محبوب ترین ساعت‌ها در دنیای امروزی شناخته می‌شود و همین موضوع، کار اهالی کوپرتینو را سخت‌تر می‌کند.
۱۳۹۸/۱۲/۱۹

ممکن است این موضوع را به یاد بیاورید که اولین نسل از اپل واچ، به دلیل استفاده از طلا در برخی مدل‌های آن، به طلا فروشی‌ها و فروشگاه‌های لاکچری پا گذاشت و پس از آن نیز، بسیاری از مجلات در حوزه مد و Fashion مطالب زیادی پیرامون آن کار کردند. اما بعد از گذشت مدتی، مسئولان کوپرتینویی دریافتند که این راه، به بیراهه می‌رود و بر همین اساس، کلیه محصولات خود را از طلافروشی ها و فروشگاه‌های لاکچری جمع‌آوری کردند.

این موضوع به هیچ عنوان دلیل بر عدم موفقیت اپل واچ نبود. این محصول به آسانی توانست با فروش بالا، لقب محبوب ترین ساعت (نه فقط ساعت هوشمند) را به خود اختصاص دهد. به این ترتیب درآمد بخش پوشیدنی‌های کمپانی اپل به صورت روزافزون بالا و بالاتر رفت. اهالی کوپرتینو بعد از گذشت مدتی، به این نتیجه رسیدند که سنسور ضربان قلب اپل واچ، یکی از بهترین دلایل خریداران به حساب می‌آید و این محصول توانسته تا جان بسیاری از کاربران را نجات دهد.

همزمان با عرضه watchOS 5.1.2، ویژگی جدید الکتروکاردیوگرام (ECG) به این محصول اضافه شد که به کمک آن، ریتم ضربان قلب کاربر نیز تحت بررسی قرار می‌گرفت و در صورت وجود علائم آریتمی یا فیبریلاسیون، به صاحب اپل واچ هشدار داده می‌شد. اما این پایان ماجرا نیست و مهندسان کوپرتینویی قصد دارند تا به بخش جدیدی در حوزه سلامت وارد شده و اهمیت اپل واچ را بیش از پیش افزایش دهند.

image

 

به عنوان یکی دیگر از قابلیت‌های مهم و اساسی اپل واچ، می‌توان به ویژگی شناسایی و تشخیص افتادن یا سقوط کاربر اشاره کرد. در صورتی که شخصی از ارتفاع سقوط کند، پس از این اتفاق در صورت هوشیار بودن، امکان لغو آلارم مربوطه وجود خواهد داشت و در غیر این صورت، به صورت خودکار به اورژانس اطلاع داده شده و پیامی پیرامون این موضوع نیز برای مخاطبین منتخب ارسال می‌شود.

اما به تازگی یکی از مسئولان وب‌سایت 9to5Mac موفق شده تا با کنکاش در کدهای iOS 14، یکی از ویژگی‌های جدید و حیاتی اپل واچ را کشف نماید. قابلیت جدید اپل واچ، به کاربر این امکان را می‌دهد تا در هر لحظه، سطح اکسیژن خون خود را اندازه گیری کند. اگر این عدد بین 95 تا 100 درصد باشد، اوضاع نرمال خواهد بود، اما اگر رقم یاد شده به 80 یا پایین‌تر از آن برسد، مطمئنا مشکلاتی در قلب یا مغز کاربر وجود دارد. به این ترتیب با ارسال نوتیفیکیشنی، این موضوع مهم به شخص استفاده کننده از اپل واچ گزارش داده می‌شود.

این نوتیفیکیشن، مانند برخی اطلاعیه‌های مهم در اپل واچ، چیزی نیست که شخص کاربر بتواند به آسانی از کنار آن بگذرد. پایین بودن میزان اکسیژن خون باعث تنگی نفس یا ایست قلبی خواهد شد. هنوز مشخص نیست که این ویژگی جدید اپل واچ، تحت یک آپدیت نرم‌افزاری و با watchOS 7 در اختیار تمام کاربران قرار خواهد گرفت، یا باید انتظار اضافه شدن سخت افزار جدیدی به نسخه ششم اپل واچ را داشته باشیم.

image

 

بد نیست بدانید که اپل واچ نسل اول به دلیل برخوردار بودن از سنسور تشخیص ضربان قلب، امکان انجام چنین کاری را خواهد داشت. در حالی که ساعت هوشمند فیت بیت (که کمپانی مربوطه توسط گوگل خریداری شد) در حال حاضر، امکان تشخیص تغییرات سطح اکسیژن خون را داراست، اما این ویژگی اپل واچ چیزی فراتر از این موضوعات به حساب می‌آید. به نظر می‌رسد که ساعت هوشمند اپل، قصد دارد تا با همراه داشتن این ویژگی، گام جدیدی در حوزه سلامت انسان‌ها بردارد و از این طریق، کاربران بیشتری را سمت خود بکشاند.

برخی شایعات همچنین بر این باورند که نسل بعد اپل واچ، به اپلیکیشنی برای ردیابی و مانیتور خواب کاربران مجهز خواهد بود. این ویژگی، چیزی است که استفاده کنندگان از این محصول، مدت هاست که به دنبال آن هستند. سری ششم اپل واچ در ماه سپتامبر سال جاری میلادی، همراه آیفون‌های 2020 معرفی خواهد شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)