خانهاخبار
چگونه جسچرهای حرکتی پیکسل 4 را به گوشی خود اضافه کنیم؟

چگونه جسچرهای حرکتی پیکسل 4 را به گوشی خود اضافه کنیم؟

پیکسل 4 گوگل با کمک تراشه رادار-محور Soli قابلیتی دارد که به شما اجازه می‌دهد دستگاه را با جسچرهای حرکتی کنترل کنید. در این مطلب می‌خواهیم به شما نشان دهیم که چگونه می‌توانید این قابلیت را به سایر گوشی‌های اندرویدی بیاورید.
۱۳۹۸/۱۲/۱۹

پیکسل ۴ گوگل پاییز امسال با قابلیت‌های جدیدی مثل جسچرهای حرکتی معرفی شد. این تلفن هوشمند با کمک تراشه راداری خود سعی داشت از طریق سیستمی به نام موشن سنس حرکات شما را شناسایی کند. کل این فناوری مبتنی بر پروژه Soli صورت گرفته بود که اولین بار در سال ۲۰۱۵ معرفی شد.

بعد از موس، کیبورد و نمایشگرهای لمسی، نوبت به جسچرهای حرکتی رسیده است تا روش جدیدی را برای تعامل میان کاربر و تلفن‌های هوشمند به وجود آورند. پیکسل ۴ این حرکات را تا حد زیادی محدود کرده است. در این گوشی صرفا حرکاتی برای تغییر آهنگ‌ها، قطع و پخش موسیقی و چند حرکت دیگر در نظر گرفته شده. اما می‌توانیم انتظار داشته باشیم که در آینده با جسچرهای بیشتری روبرو شویم.

سایر تلفن‌های هوشمند بازار تراشه راداری ندارند، ولی با کمک سایر سنسورها و اپلیکیشن Tasker می‌توانند به جسچرهای حرکتی دست پیدا کنند. Tasker اپلیکیشنی محبوب در زمینه خودکارسازی امور مختلف در پلتفرم اندروید است. این اپلیکیشن می‌تواند فعالیت‌های پیچیده‌ای را با تریگرهای مختلف اجرا کند. در ادامه با جی‌اس‌ام همراه باشید تا به شما نشان دهیم که چطور می‌توانید جسچرهای حرکتی پیکسل ۴ را به تلفن هوشمند خود بیاورید.

image

فرآیند زیر کمی پیچیده است، چون تریگرهای مختلفی باید تعیین شود تا به کارکردی در حد پیکسل ۴ دست پیدا کنیم. بنابراین توصیه می‌کنیم که مراحل پیش رو را با دقت دنبال کنید. در ادامه می‌خواهیم برای عقب و جلو زدن و پخش یا قطع کردن موسیقی جسچر تعریف کنیم.

پیش‌نیازها

قبل از این که وارد مراحل اصلی کار شویم، ابتدا باید ابزارهای زیر را نصب و مجوزهای مربوطه را اعطا کنید. نکته: هر دو ابزار زیر نیازمند درخواست Accessibility Service هستند. برای فعال‌سازی این قابلیت باید به مسیر Settings > Accessibility بروید.

  1. اپلیکیشن Tasker را روی دستگاه خود نصب کنید.
  2. پلاگین AutoInput و AutoNotification را نصب کنید.

توجه داشته باشید که پس از نصب ابزارهای فوق باید برخی دسترسی‌ها را به این اپلیکیشن‌ها بدهید.

  • اپلیکیشن‌های AutoInput و AutoNotification به دسترسی‌های Accessibility نیاز دارند. با رفتن به مسیر Settings > Accessibility می‌توانید این مجوزها را اعطا کنید.
  • پس از نصب اپلیکیشن Tasker، با رفتن به بخش Usage Access امکان دسترسی کاربر و نمایشگر را بدهید.
  • مجوز دسترسی به فضای ذخیره‌سازی، میکروفن و سنسورهای بدنه را فراهم کنید.

مراحل فعال‌سازی جسچرهای حرکتی پیکسل ۴

برای فعال‌سازی قابلیت کنترل موسیقی و ارسال پیام‌های واتس‌اپ بدون نیاز به لمس تلفن هوشمند مراحل زیر را دنبال کنید.

پروفایل ویژه Tasker را از این لینک روی دستگاه خود اضافه کنید.

image
 
image
 
image

دستگاه از شما مجوز می‌خواهد، روی Allow تپ کنید و مراحل را ادامه دهید.

image
 
image

بعد از این که پروفایل را با موفقیت اضافه کردید، به بخش پروفایل‌ها بروید و مطمئن شوید که علامت تعجبی کنار آن وجود ندارد. اگر علامت تعجب وجود داشت، دوباره مجوزها را بررسی کنید تا از اعطای تمامی آن‌ها مطمئن شوید.

نحوه استفاده از جسچرهای حرکتی

کنترل موسیقی:

  1. کاربران به راحتی می‌توانند موسیقی را از طریق اپلیکیشن‌هایی مثل گوگل پلی موزیک، اسپاتیفای و پاکت کست کنترل کنند.
  2. کافی است این اپلیکیشن‌ها را باز کرده و دست خود را مقابل سنسور جلوی گوشی نگه دارید تا موسیقی متوقف شود. همچنین با حرکت دادن دست به سمت راست می‌توانید به آهنگ بعدی بروید یا با حرکت به چپ به آهنگ قبلی برگردید.

ارسال پیام واتس‌اپ:

  1. اپلیکیشن واتس‌اپ را باز کرده و به صفحه چت مورد نظر خود بروید.
  2. حالا دست خود را از مقابل سنسور جلوی گوشی حرکت دهید تا پاپ‌آپ چت صوتی ظاهر شود. اکنون می‌توانید پیام خود را بگویید تا به طور خودکار ارسال شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)