خانهاخبار
آیا ایرادات فیس آنلاک پیکسل 4 با آپدیت نرم‌افزاری حل می‌شود؟

آیا ایرادات فیس آنلاک پیکسل 4 با آپدیت نرم‌افزاری حل می‌شود؟

گوگل ظاهرا قصد دارد تا با ارائه آپدیت نرم‌افزاری، ایرادات فیس آنلاک Pixel 4 را برطرف نماید.
۱۳۹۸/۱۲/۱۸

وب سایت اندروید پلیس در آخرین اخبار خود، تصویری از تنظیمات جدیدی در قسمت Settings گوشی هوشمند پیکسل 4 منتشر کرده است که ایرادات فیس آنلاک این محصول را از بین می‌برد. البته این تنظیمات تنها با سرچ کردن، قابل مشاهده هستند.

بخش جدید که Require eyes to be open نام دارد، کمک می‌کند تنها در هنگام باز بودن چشمان کاربر، ویژگی فیس آنلاک عمل کرده و قفل نمایشگر باز شود.

image

 

تنظیمات جدید همان طور که اشاره شد، تنها با سرچ کردن قابل مشاهده است و به صورت پیش فرض نیز غیر فعال است. به زودی با آپدیت نرم‌افزاری ارائه شده، این ایراد برطرف شده و تنها هنگام باز بودن و تشخیص این موضوع، قفل نمایشگر دستگاه باز خواهد شد.

image

image

 

پیکسل 4 و مدل ایکس ال آن، هر دو به سخت‌افزار مبتنی بر رادار مجهز هستند. به این ترتیب، امکان تشخیص و کنترل حرکات و همچنین آنلاک سه بعدی از طریق چهره میسر شده است. اما یکی از مضرات سیستم‌های مبتنی بر رادار، معضلی است که این محصول با آن دست و پنجه نرم می‌کند. به این صورت که در صورت بسته بودن چشمان کاربر، باز هم صورت وی تشخیص داده شده و قفل نمایشگر باز می‌شود که این موضوع، یک ایراد امنیتی بزرگ برای پرچمداری مانند Pixel 4 به حساب می‌آید.

همان طور که استحضار دارید، حدودا 5 ماه از عرضه رسمی پیکسل 4 می‌گذرد و مهندسان گوگل همچنان به دنبال راهی برای حل این موضوع هستند.

آیفون 10 اپل در هنگام عرضه، به بخش مجزایی به نام Require Attention for Face ID در منوی فیس آیدی مجهز بود. اما پس از گذشت پنج ماه از عرضه خانواده پیکسل 4، ما همچنان منتظر رفع ایراد امنیتی بزرگ این محصولات هستیم. امیدواریم که کمپانی‌های سازنده گوشی‌های هوشمند و مهندسان فعال در این عرصه، روی محصولات خود دقت بیشتری را صرف کرده و دیگر شاهد عرضه گجت‌های ناقص یا حاوی ایراد نباشیم!

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)