خانهاخبار
پرچمداران خانواده Oppo Find X2 با ویژگی‌های جذاب معرفی شدند

پرچمداران خانواده Oppo Find X2 با ویژگی‌های جذاب معرفی شدند

اوپو با رونمایی از دو گوشی جدید خود نشان داد که چیزی از بزرگان بازار کم ندارد و به‌راحتی می‌تواند در بازار پرچمداران به رقابت بپردازد. Find X2 Pro نمونه بارزی از همین مسئله است.
۱۳۹۸/۱۲/۱۷

اوپو بالاخره تلفن‌های هوشمند سری Find X2 رونمایی کرد. این محصولات با فاصله‌ای دو ساله پس از معرفی نسخه اول Find X در سال ۲۰۱۸ به بازار می‌آیند. این دستگاه برخلاف Find X مکانیزم کشویی ندارد، اما مثل نسل قبلی از تمام ویژگی‌ها و قابلیت‌های برتر اوپو استفاده کرده تا پرچمداری در خور رقابت با محصولات برتر سامسونگ و هوآوی باشد.

ابتدا بگذارید درباره Oppo Find X2 Pro صحبت کنیم. در نگاه اول رنگ این دستگاه توجه ما را به خود جلب می‌کند. اوپو فایند ایکس ۲ پرو دو رنگ مشکی سرامیکی و نارنجی چرمی دارد که رنگ دوم در نگاه اول بسیار غافل‌گیرکننده به نظر می‌رسد. مدل نارنجی این گوشی از چرم گیاهی ساخته شده و نگاه کردن به آن حس خوبی به کاربر منتقل می‌کند.

اوپو فایند ایکس ۲ پرو نمایشگری ۶.۷ اینچی از نوع OLED با رزولوشن ۳۱۶۸ در ۱۴۴۰ پیکسل دارد و از +HDR10 پشتیبانی می‌کند. این گوشی درست مثل گلکسی اس ۲۰ با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی سازگار است. با این حال، برخلاف پرچمدار سامسونگ، در این گوشی می‌توانید از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی در رزولوشن 1440p استفاده کنید. فایند ایکس ۲ پرو حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر دارد و برای دوربین سلفی از طراحی حفره‌ای استفاده می‌کند.

image

یکی از ویژگی‌های خاص فایند ایکس ۲ پرو این است که اوپو در آن از تراشه پردازش تصویر ویژه‌ای به نام O1 Ultra Vision Engine استفاده کرده است. این تراشه می‌تواند ویدیوها را به نرخ ۶۰ یا ۱۲۰ فریم بر ثانیه برساند و آن‌ها را به HDR تبدیل کند. گفتنی است که خواهرخوانده این شرکت یعنی وان پلاس هم تایید کرده که در موبایل بعدی خود از همین قابل بهره خواهد گرفت.

اوپو فایند ایکس ۲ پرو دوربینی سه‌گانه دارد که لنز اصلی آن ۴۸ مگاپیکسلی است، ولی این لنز مثل اکثر گوشی‌های اندرویدی بازار IMX586 نیست. اوپو با همکاری سونی لنزی تازه ساخته که IMX689 نام دارد. این لنز اندازه پیکسل بزرگ‌تری دارد هرچند هنوز به پای لنزهای ۱۲ مگاپیکسلی پرچمداران بازار نمی‌رسد. با این حال، از نظر گردآوری نور می‌توانیم انتظار عملکرد بهتری را از این دوربین داشته باشیم.

اوپو سال گذشته میلادی از قابلیت Reno 10x Zoom رونمایی کرد و امسال نسل دوم دوربین پریسکوپ خود را به فایند ایکس ۲ پرو آورده است. این ماژول ۱۳ مگاپیکسلی دیافراگم f/3 دارد. از نظر اپتیکی، این سنسور همچنان قادر به فراهم‌سازی زوم ۵ برابری است، اما اوپو ادعای زوم هیبریدی ۱۰ برابری و زوم دیجیتال ۶۰ برابری را دارد.

image

در انتها لنز IMX586 وجود دارد که اوپو از آن به عنوان دوربین فوق عریض استفاده کرده است. این لنز دارای دیافراگم f/2.2 و میدان دید ۱۲۰ درجه‌ای است. اوپو همچنین می‌گوید این لنز می‌تواند در حالت ماکرو تا فاصله ۳ سانتی متری تصویربرداری داشته باشد. دوربین سلفی فایند ایکس ۲ پرو سنسوری ۳۲ مگاپیکسلی است.

سایر مشخصات سخت‌افزاری Find X2 Pro در حد بقیه پرچمداران بازار است. این گوشی از چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ کوآلکام به همراه ۱۲ گیگابایت رم، ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی و بلندگوهای استریو استفاده می‌کند. اوپو از ColorOS 7.1 بر روی این دستگاه استفاده کرده که مبتنی بر اندروید ۱۰ است. باتری فایند ایکس ۲ پرو ۴۲۶۰ میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد و از فناوری شارژ SuperVOOC 2.0 استفاده می‌کند تا بتواند ظرف مدت ۳۸ دقیقه باتری را از صفر تا صد پر کند. متاسفانه خبری از فناوری شارژ بیسیم در این دستگاه نیست.

اوپو در کنار مدل پرو، نسخه‌ای عادی از Find X2 نیز معرفی کرده است. عمده تفاوت این دو نسخه در دوربین آن‌هاست که فایند ایکس ۲ معمولی لنز تله‌فوتوی عادی‌تری داشته و از سنسور فوق عریض متفاوتی با نسبت تصویر ۱۶:۹ و رزولوشن ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. این گوشی مجهز به یک باتری ۴۲۰۰ میلی آمپر ساعتی، ظرفیت فضای داخلی ۲۵۶ گیگابایتی و طراحی ظریف‌تر و سبک‌تر است. فایند ایکس ۲ معمولی مدل نارنجی چرمی ندارد، اما سایر مشخصات آن با نسخه پرو یکسان است.

در مجموع، اوپو فایند ایکس ۲ پرو یکی از قدرتمندترین و بهترین موبایل‌های اندرویدی بازار است که نسخه پروی آن با قیمت ۱۳۵۰ دلار و نسخه معمولی آن با قیمت ۱۱۳۰ دلار به فروش خواهد رسید.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)