خانهاخبار
گوگل کروم به یک ویژگی جذاب مجهز می‌شود!

گوگل کروم به یک ویژگی جذاب مجهز می‌شود!

مرورگر Google Chrome در آینده نزدیک از یک قابلیت فوق‌العاده و کاربردی بهره‌مند خواهد شد.
۱۳۹۸/۱۲/۱۷

همان طور که می‌دانید، گوگل کروم به عنوان یکی از مرورگرهای محبوب و شناخته شده در سراسر دنیا به حساب می‌آید. مدت زمان زیادی است که اغلب اپلیکیشن‌های مبتنی بر PDF و همچنین مرورگر مایکروسافت اج (Microsoft Edge) به قابلیت مشاهده دو فایل PDF به صورت همزمان مجهز شده اند.

بنا به دلایلی، مرورگر گوگل کروم مدت هاست که از این ویژگی بی بهره است و امکان مشاهده دو فایل PDF به صورت همزمان در این نرم‌افزار وجود ندارد. اما به نظر می‌رسد که همه چیز در حال تغییر است.

بر اساس باگی که در سال 2010 توسط Techdows کشف شد، صحبت‌ها پیرامون این قابلیت آغاز گردید. سال گذشته، مراحل تست و آزمایش این ویژگی توسط مهندسان کرومیوم استارت خورد و حالا به نظر می‌رسد که این تحقیقات به مراحل نهایی خود نزدیک شده و به زودی، وارد فاز آزمایشی خواهد شد. این قابلیت در حال حاضر، برای کاربران کروم قناری (Chrome Qanary) در دسترس قرار گرفته است. برای برخورداری از این ویژگی، باید نسخه build 82 این مرورگر را نصب کنید. پس از نصب، باید حالت PDF Two-up View را در قسمت Flags فعال کنید.

image

 

متأسفانه، این قابلیت در حال حاضر، کار خاصی را انجام نمی‌دهد! اما اضافه شدن آن به قسمت Flags می‌تواند حاوی خبرهای خوبی برای کاربران مرورگر گوگل کروم باشد. البته مسلما مدت زمان زیادی برای عرضه عمومی این ویژگی باقی مانده است. در حال حاضر، می‌توانید از مرورگر کلاسیک مایکروسافت اج (Microsoft Edge) یا نرم‌افزار Adobe Reader برای بهره‌گیری از این ویژگی استفاده نمایید.

اگر شما نیز از جمله استفاده کنندگان از مایکروسافت اج یا نرم‌افزارهای اجرا کننده فایل‌های PDF هستید، لطفا تجربیات خود در این زمینه را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

رضا

۱۳۹۸/۱۲/۱۸
چرا نمیشد؟
من تو تب های مختلف چند تا پی دی اف باز میکردم!
این که قابلیت جدید نیست؟