خانهاخبار
با اولین مرگ ناشی از کرونا در آمریکا کنفرانس بیلد مایکروسافت در خطر قرار گرفت

با اولین مرگ ناشی از کرونا در آمریکا کنفرانس بیلد مایکروسافت در خطر قرار گرفت

با توجه به ثبت اولین مورد مرگ ناشی از بیماری COVID-19 در محدود سیاتل، کنفرانس توسعه‌دهندگان بیلد مایکروسافت که قرار است در ماه مه برگزار شود در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.
۱۳۹۸/۱۲/۱۱

تا جمعه هفته گذشته، تعداد مبتلایان ویروس کرونا در ایالات متحده کمتر از ۱۰۰ نفر بود و این بیماری هنوز قربانی نداشت. اما دیروز اولین مرگ ناشی از COVID-19 در خاک آمریکا گزارش شد و این بیمار در محدوده سیاتل شناسایی شده است. دولت ایالات متحده در واکنش به این خبر از افزایش محدودیت‌های مسافرتی در خصوص ایران، ایتالیا و کره جنوبی خبر داد تا از گسترش ویروس کرونا جلوگیری کند. مقامات بهداشتی آمریکا اعلام کرده‌اند که خطر گسترش این ویروس در سطح جامعه در حال افزایش است، ولی آن‌ها هنوز احساس نمی‌کنند که همه‌گیری خطرناکی در کمین باشد.

شهردار سیاتل، جنی اِی دورکن، در این باره گفت:

با وجود این که هنوز هیچ بیمار تاییدشده‌ای در خود شهر سیاتل وجود ندارد، ولی ما از ماه ژانویه مشغول آماده‌سازی شهر بوده‌ایم. ما ارتباط منظم و نزدیک خود را با وزارت بهداشت، دفتر فرمانداری و مرکز کنترل و پیش‌گیری بیماری‌ها حفظ می کنیم. مقامات رسمی بهداشت در سطوح محلی، ایالتی و ملی با همکاری یکدیگر در تلاش‌اند تا سلامت جامعه را حفظ کنند و مردم را در جریان اوضاع قرار دهند. اشخاص، خانواده‌ها و شرکت‌ها باید برنامه‌ریزی داشته باشند و خود را آماده نگه دارند. مهم‌ترین کاری که مردم الان باید انجام دهند این است که توصیه‌های مراقبتی را جدی بگیرند تا از بیماری در امان باشند و در صورت ابتلا در خانه بمانند.

در چند وقت اخیر، کنفرانس‌های فناوری متعددی به خاطر ترس از گسترش ویروس کرونا لغو شده است. ابتدا کنگره جهانی موبایل و بعد کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی از عدم برگزاری مراسم‌های خود در این برهه حساس خبر دادند. در ادامه فیسبوک نیز اعلام کرد که بخش ملاقات‌های رو در روی کنفرانس توسعه‌دهندگان F8 2020 را لغو می‌کند.

حالا کنفرانس توسعه‌دهندگان بیلد مایکروسافت را پیش رو داریم که قرار است در تاریخ ۱۹ تا ۲۱ مه در شهر سیاتل برگزار شود. این کنفرانس یکی از بزرگ‌ترین کنفرانس‌هایی است که هر سال در شهر سیاتل برگزار می‌شود. سال گذشته، بیش از ۶ هزار نفر از سراسر دنیا به این کنفرانس آمدند. اکنون به خاطر نگرانی‌های ناشی از بیماری COVID-19 این احتمال وجود دارد که مایکروسافت کنفرانس خود را لغو کرده یا آن را به زمان دیگری موکول کند. البته این شرکت هنوز نسبت به خبر اولین مرگ ناشی از ویروس کرونا در خاک آمریکا واکنشی نشان نداده است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)