خانهاخبار
کرونا فروش موبایل‌ها را در نیمه نخست سال 10 درصد کاهش می‌دهد

کرونا فروش موبایل‌ها را در نیمه نخست سال 10 درصد کاهش می‌دهد

بر اساس گزارش جدید شرکت IDC، شیوع ویروس کرونا باعث می‌شود مجموع فروش تلفن‌های هوشمند در نیمه نخست سال 2020 حدود 10 درصد کاهش پیدا کند.
۱۳۹۸/۱۲/۱۱

اثرات زیان‌بار ویروس کرونا بر بازار تلفن‌های هوشمند در تمام طول سال پیش رو ادامه خواهد داشت و بر اساس جدیدترین پیش‌بینی شرکت IDC این بیماری می‌تواند به افت ۱۰.۶ درصدی در فروش گوشی‌های موبایل در نیمه اول سال ۲۰۲۰ منجر شود. ویروس کرونا در مجموع نیز می‌تواند باعث افت ۲.۳ درصدی فروش تلفن‌های هوشمند در کل سال ۲۰۲۰ شود. بازار موبایل تا پیش از شیوع این بیماری قرار بود رشد داشته باشد، اما حالا ورق برگشته است.

در حال حاضر مشکل اصلی تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند مختل شدن زنجیره‌های تامین و لجستیکی است که به سبب تعطیلی کارخانه‌های چینی در چند وقت اخیر به وجود آمده. نتیجه کمبود کالاها احتمالا در نیمه نخست سال ۲۰۲۰ شدیدتر خواهد بود و باید تا سه‌ماهه سوم ۲۰۲۰ صبر کنیم تا شرایط کم‌کم به حالت عادی برگردد. اگر صرفا بازار چین را بررسی کنیم، می‌بینیم که افت فروش تلفن‌های هوشمند در بازه زمانی ژانویه تا مارس نسبت به همین بازه در سال گذشته به ۴۰ درصد رسیده است.

سانجیتیکا سری‌واستاوا از شرکت IDC می‌گوید:

کمبود قطعات، تعطیلی کارخانه‌ها، قرنطینه‌های اجباری، لجستیک و محدودیت‌های مسافرتی موجب تاخیر در تولید تلفن‌های هوشمند توسط سازندگان و عرضه محصولات به بازار خواهد شد. انتظار می‌رود که با بهبود شرایطی که پیرامون بیماری COVID-19 وجود دارد، با ظهور جهانی 5G، شرایط از سه‌ماهه سوم امسال به پایداری برسد.

پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که بازار موبایل در سال ۲۰۲۱ به رشدی ۶ درصدی خواهد رسید و بخش عمده این اتفاق را مدیون شکوفایی دستگاه‌های 5G خواهد بود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)