خانهاخبار
مشخصات و تاریخ عرضه می 10 پرو 5G شیائومی مشخص شد

مشخصات و تاریخ عرضه می 10 پرو 5G شیائومی مشخص شد

مسئولان شیائومی پیش‌تر در اظهارات خود، قول داده بودند تا سال 2020 را با نسخه 5G گوشی هوشمند Mi 10 Pro آغاز کنند.
۱۳۹۸/۱۲/۱۰

کمپانی شیائومی که چهارمین تولید کننده بزرگ گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آید، سیزدهم فوریه مصادف با بیست و چهارم بهمن ماه، طی یک رویداد آنلاین از Mi 10 و Mi 10 Pro در شهر بیجینگ چین رونمایی کرد. این اتفاق، درست در همان هفته‌ای که خانواده اس 20 به دنیای تکنولوژی معرفی شد، رخ داد.

مانند سایر تولید کنندگان بزرگ که از همایش جهانی MWC 2020 کناره‌گیری کردند، مسئولان شیائومی نیز به دلیل ترویج بیماری کرونا، در این رخداد عظیم شرکت نکردند و به همین دلیل، تاریخ عرضه جهانی محصولات این کمپانی در هاله‌ای از ابهام است. اما به تازگی، اطلاعاتی پیرامون این موضوع مطرح شده که در این مطلب، به آنها می‌پردازیم.

مشخصات پرچمداران شیائومی

می 10 و مدل پرو آن، از تمامی مشخصات پرچمداران حال حاضر دنیای تکنولوژی بهره‌مند هستند. هر دو محصول یاد شده به پردازنده اسنپدراگون 865 مجهز بوده و از جمله مشخصات سخت‌افزاری آنها، می‌توان به نمایشگری با نرخ رفرش 90 هرتزی، دوربین 108 مگاپیکسلی و باتری 4500 میلی آمپر ساعتی اشاره کرد.

لنز 108 مگاپیکسلی اشاره شده سال گذشته، برای اولین بار روی Mi Note 10 قرار گرفت. این قطعه سخت‌افزاری توسط سامسونگ طراحی و تولید شده، اما متأسفانه اثری از آن روی محصولات این شرکت دیده نمی‌شود. در کنار این لنز، شاهد قرارگیری دوربین‌های 13 و 2 مگاپیکسلی هستیم که به ترتیب نقش لنزهای واید و ماکرو را ایفا می‌کنند. سنسور تشخیص عمق نیز در کنار آنها دیده می‌شود. این در حالی است که متأسفانه، اثری از لنز تله فوتو در این محصولات دیده نمی‌شود.

اسپیکرهای دوگانه استریو نیز، یکی از ویژگی‌هایی به حساب می‌آید که از Mi 9 به نسخه جدید منتقل شده است.

image

 

قیمت پرچمداران شیائومی

امکان ندارد که در بخشی از مطالب مربوط به تکنولوژی، به محصولات شیائومی اشاره شده و حرفی از قیمت به میان نیاید! با دوربین چهارگانه (به همراه لنز 108 مگاپیکسلی) و باتری غول پیکر، می 10 شیائومی از لحاظ سخت‌افزاری همرده با محصولاتی مانند خانواده S20 سامسونگ قرار می‌گیرد، اما از نظر قیمت، تفاوت زیادی میان آنها وجود دارد. قیمت مدل پایه Mi 10 از 570 دلار آغاز می‌شود که آن را معادل 440 یورو تخمین زده‌اند. قیمت مدل پایه Mi 10 Pro نیز 715 دلار در نظر گرفته شده است که در مقایسه با قیمت 1000 دلاری پرچمداران اپل و سامسونگ، بسیار پایین‌تر است. البته محصول جدید شیائومی نسبت به نسل پیشین، با حدودا 37 درصد افزایش قیمت (Mi 9 Pro با قیمت 520 دلار عرضه شد) روبرو شده است.

برند شیائومی در حال حاضر، به عنوان تولید کننده محصولاتی با کیفیت، با قیمت پایین در سراسر دنیا شناخته می‌شود. اما متأسفانه تا به این لحظه با اقبال عمومی و جهانی قابل ملاحظه‌ای روبرو نشده است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

مهدی محمودی

۱۳۹۸/۱۲/۱۳
سلام ننوشتید که کی عرضه میشه!

مهدی محمودی

۱۳۹۸/۱۲/۱۱
سلام میشه بگید کی میاد تو ایران دقیق؟یا حدودی کی میاد؟؟

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۸/۱۲/۱۱
علت کم‌اقبالیش اینه که موقع فروش بُز خریدش می‌کنن!
وقتی میخوای بفروشی یارو اولین سوالش اینه که گوشیت چیه؟ مثلاً میگی شیائومی مدل فلان
یه نگاهی می‌کنه که ببینه باتریش باد نکرده! بعد میگه چند میخوای بدی؟؟
میگی مثلاً ۴میلیون کمتر نمیدم.
میگه چقدر؟؟؟ بنده‌خدا آیفون۱۱ پلمپ رو دیروز عصر دادم ۴میلیون? برو بیرون خواهشاً دَرَم ببند کرونا نگیریم?